Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

krister461

Sitat fra: krister461 på onsdag 28. mai 2014, klokken 17:10
Noen som har en rask anbefaling til høytrykkspyler med lang slange, helst under 3k? Er lei av å bære min rundt bilen, så vurderer å bytte den ut...
Har gjort litt research selv og sitter med to alternativer:
Nilfisk E 145.3-10 H Extra virker kanon. Skal visstnok være på tilbud til under 3k en gang i blandt.

Karcher K 5 Kompakt med 15m stålarmert slange virker også veldig interessant. Den mangler trommel, men 15m slange virker supert.

Noen som har erfaring med disse? Hvordan er f.eks. støynivået?

cairnz

Har en Kärcher K4 med 10meter ekstra slange. Denne slangen er stiv og ligger stort sett bare i en krøll når man drar den rundtomkring. Enklere dog enn å dra spyleren etter seg. Den er ikke bråkete (synes jeg) og kommer med en skokk med potensielt ekstrautstyr (som f.eks. underspyler som er genial).

Elbilist

krister461

Ja, har lest at Karcher sine vanlige slanger er stive og krøller seg lett. Derfor jeg vil bytte den til en stålarmert som skal være mye lettere å håndtere. :-)

cairnz

Sitat fra: krister461 på mandag 02. juni 2014, klokken 10:36
Ja, har lest at Karcher sine vanlige slanger er stive og krøller seg lett. Derfor jeg vil bytte den til en stålarmert som skal være mye lettere å håndtere. :-)
Den som følger med vaskeren er helt kurant, lett å få til å ligge pent som en hageslange. Den er bare 6 meter da, ikke på trommel.
Elbilist

19quiz76

Nilfisk sine spylere er helt topp - men sørg for Guds skyld for å kjøpe stålarmert slange (så lang som mulig). Merk også at vannmengde pr minutt er viktigere enn trykk (ant. bar)!
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

krister461

Ja, det er dette jeg har kommet frem til. Begge spylerne jeg vurderer har 500l/t.

19quiz76

Da blir det smak og behag - Karcher sin så ut til å være mer kompakt, kanskje - men var den uten trommel?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

krister461

Det ble en Nilfisk E 145.3-10 H Extra fra Montér til kampanjepris 2690,- selv om kampanjen var gått ut for et par uker siden. Da sparte jeg 700 kontra Karcher og fikk med slangetrommel (dog med "bare" 10m slange). :)

19quiz76

Tror du kommer til å bli veldig fornøyd - fin pris også :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

cairnz

Sitat fra: 19quiz76 på mandag 02. juni 2014, klokken 12:38
Da blir det smak og behag - Karcher sin så ut til å være mer kompakt, kanskje - men var den uten trommel?

Jeg har en "vanlig" K4, uten trommel, men med sånn greie for å koble på såpe og dritt, K4 Premium har trommel. Jeg synes det funker greit uten trommel :)
Elbilist

PetterX

#775
Hva gjør dere som ikke har peil på bilpleie, og bor i blokk med fellesgarasje? Jeg har kun eid en bil i mitt liv,  en Toyota Carina som jeg har kjørt i 16 år,  og kun vasket i maskin (ca annenhver måned) :-[ Har forstått det slik at selv børsteløs maskinvask er fy, fy. Er dette gjengs oppfatning?

Får snart min P85 Metallic grey og vurderer Ditec behandling i håp om å redusere vedlikeholdsbehovet (vask) , men etter det er jeg ekstremt usikker på hvordan jeg kan holde den rimelig pen og ren uten å ruinere meg på bilpleiefirmaer.

Har ikke lest hele denne tråden, men det jeg har lest virker rimelig gresk for meg.

Takknemlig for noen enkle tips til en n00b som ikke har egen gårdsplass der jeg kan høytrykksspyle, gnikke og gnu i timesvis :-)

Edit: Noen som har erfaring med Kiellands Plass Autosenter AS (http://ditec.no/forhandler/kiellands-plass-autosenter-as/). Tenker da både på Ditec behandling og pris/kvalitet på håndvask.

krister461

#776
Mange benytter i alle fall selvvaskmulighetene på diverse bensinstasjoner. :-)

DavidRS

Få lagt på en ordentlig forsegling som Gtechniq Crystal Serum eller Modesta, så blir vedlikehold og vask mye lettere. :)

satheesh.net

Sitat fra: krister461 på tirsdag 03. juni 2014, klokken 20:12
Mange benytter i alle fall selvvaskmulighetene på diverse bensinstasjoner. :-)

+1 What he said. ;)

PetterX

Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 03. juni 2014, klokken 20:55
Sitat fra: krister461 på tirsdag 03. juni 2014, klokken 20:12
Mange benytter i alle fall selvvaskmulighetene på diverse bensinstasjoner. :-)

+1 What he said. ;)

Kan dere beskrive raskt eksakt hvordan dere gjør det, og sånn ca hva det koster?

Sjekket bilvasken på Kiellands Plass nå og de ser ut til å ta 250 kroner for innvendig og utvendig vask. Det er vel da isåfall billig?

Hvor ofte vasker dere som er avhengig av selvvask på bensinstasjoner og/eller bilpleiefirmaer bilen, og sånn ca. hvor mye koster det dere i måneden?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA