Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

bilpusseren

Sitat fra: ArneS på søndag 09. mars 2014, klokken 10:55
Det nærmer seg vår og tid for å tenke bilpleie.
Er det noen her som kjenner til denne behandlingen? http://atorget.aftenbladet.no/tilbud/5-star-shine-voks-aldri-bilen-din-igjen-5-ars-glansgaranti

Litt for godt til å være sant?

Samme produkt som gamle Royal Shine, eller PPS! Ikke spesiellt moderne, men fungerer ok over en vinter, holder IKKE så lenge som antydet!
(Har 30-40 bilers erfaring på PPS)

GisleH

Hei
Jeg valgte å behandle min nye Tesla Model S P85 med Cosmic lakkforsegling tre dager etter at jeg fikk den.  Ser veldig bra ut.  Rutene ble også innsatt med et middel som gjør at vannet blåser lettere av.

Har hatt teflonbasert lakkbeskyttelse som har holdt seg bra på to biler tidligere, men Cosmic skal være mye bedre. 

GH
Tesla Model S P85 siden 03.03.14 (P24070)

jsu224

Prøvde å søke meg frem til om dette var omtalt her tidligere men fant intet..

Jeg har ( som flere andre har jeg skjønt etterhvert ) fått disse stygge stripene/rennene vertikalt under speilene.

Fikk det ikke bort med vanlig skum og vask. Duger prickbort?

Noen andre som har opplevd problemet?




erot

Fant en ubrukt slik blant noe verktøy jeg arvet. Bare boss eller? Paden er jo stor som en tallerk og bare 110W effekt. Virker som den jukse-oscillerer, dvs bare roterer med eksentrisk skive...? Da er det vel bedre å bruke en Festool Rotex 150 jeg har selv om det egentlig er et snekkerverktøy? Den har i alle fall 720W og justerbar hastighet, og "random orbit" altså oscillerer med sakte friksjonsdrevet rotasjon. Det må vel fungere? Er helt nybegynner på bilpleie.


Jimpec

#651
Einhellen er bare boss ja.. ;-)
Det største problemet er vel å finne en pute som lager mer gagn enn ugagn vil jeg tro.

Festool leverer Swissvax maskinen (som det finnes veldig få av). Men om det er samme er jeg ikke sikker på. Bare å passe på at hastigheten ikke blir altfor høy.

Update;
Er man helt nybegynner må man tenke seg litt om og helst lese seg opp litt. Å få til et godt resultat på en godt brukt 2000 modell VW er relativt lett. Men å hente ut strålende glans fra Model S er ikke det samme, og faktisk relativt utfordrende til tider. Resultatet kan fort bli skjolder, hologrammer eller "gråere" lakk. Poleringspute og middel i kombinasjon med type maskin og hastighet er det som spiller inn her.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

ankul

Er det noen som har erfaring med firmaet Varnaveien Bilpleie & Vask i Moss når det gjelder lakkforsegling? Lurer på om det kan være en ide' å gjøre dette, men finner ikke akkurat flust med selskaper som gjør dette i Østfold.. ::)
S85 2014 med alt - solgt
Model 3 - reservert tidlig
Model X75D med det meste - bestilt

DavidRS

Sitat fra: ankul på tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:06
Er det noen som har erfaring med firmaet Varnaveien Bilpleie & Vask i Moss når det gjelder lakkforsegling? Lurer på om det kan være en ide' å gjøre dette, men finner ikke akkurat flust med selskaper som gjør dette i Østfold.. ::)

Anbefaler Brynhildsen Autospa i Ås.

ankul

Sitat fra: DavidRS på tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:08
Sitat fra: ankul på tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:06
Er det noen som har erfaring med firmaet Varnaveien Bilpleie & Vask i Moss når det gjelder lakkforsegling? Lurer på om det kan være en ide' å gjøre dette, men finner ikke akkurat flust med selskaper som gjør dette i Østfold.. ::)

Anbefaler Brynhildsen Autospa i Ås.

Takk, tar kontakt med de..
S85 2014 med alt - solgt
Model 3 - reservert tidlig
Model X75D med det meste - bestilt

ebbrey

Kan noen her anbefale et godt middel for bakenden av bilen?

Har gtechnique på bilen, men selv med forvask skum og spyling så blir det igjen en ruglete overflate av skit bakpå bilen. Istedenfor å begynne å vaske dette med svamp (fare for riper regner jeg med..) Fins det noe skånsomt men effektivt som løsner dette før håndvasken starter?
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Tesla-man

Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

bilpusseren

Sitat fra: ebbrey på torsdag 20. mars 2014, klokken 01:24
Kan noen her anbefale et godt middel for bakenden av bilen?

Har gtechnique på bilen, men selv med forvask skum og spyling så blir det igjen en ruglete overflate av skit bakpå bilen. Istedenfor å begynne å vaske dette med svamp (fare for riper regner jeg med..) Fins det noe skånsomt men effektivt som løsner dette før håndvasken starter?
For mannen i gata er Biltema's Kaldavfetting ofte godt nok. Dusj på tørr bil, la virke et par min. Ikke la det tørke inn, da dusjer du på mer..
Spyl med høyttrykk.
Eller stikk innom en skikkelig bilpleier for en vask!

DavidRS


Gusse

Er det ok med all in one produkt etter skikkelig vask med skumkanon og vask med vaskehanske og bøtte med gritguard?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA