Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

ebbrey

Hekken på bilen blir enormt skitten. Holder ikke med renspyling eller en runde med skum forvask.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

ArneS

Det nærmer seg vår og tid for å tenke bilpleie.
Er det noen her som kjenner til denne behandlingen? http://atorget.aftenbladet.no/tilbud/5-star-shine-voks-aldri-bilen-din-igjen-5-ars-glansgaranti

Litt for godt til å være sant?
P85+ Signature (solgt)
P85DL

ElViz55

Sannsynligvis.... Men prøv gjerne, og rapporter her en gang i halvåret :) .

Morsomme x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2

Jimpec

Sitat fra: ArneS på søndag 09. mars 2014, klokken 10:55
Er det noen her som kjenner til denne behandlingen? http://atorget.aftenbladet.no/tilbud/5-star-shine-voks-aldri-bilen-din-igjen-5-ars-glansgaranti

Kjenner ikke til men; alt som påstås å vare i 5 år og "never polish or wax your car again" er for godt til å være sant. Alt. Med mindre man setter bilen på låven i 5 år da.

Men det kan nok fungere en viss tid. Får man pengene igjen dersom man vasker bilen 150 ganger og ikke er fornøyd, eller bilen er full av riper; lurer jeg på.

Ville gått for en av coatingene som er i vinden for tiden om du vil ha best mulig beskyttelse og mest mulig vann og skittavstøting fra lakken.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

bosse

Sitat fra: ArneS på søndag 09. mars 2014, klokken 10:55

NASA teknologi
LAB-testet

S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

Øggen

Kjelli

Du må sende en epost til bilnerden. De har endret på dette med rabatten, så du skal ha fått en kode tilsendt.

Lille Lance

Sitat fra: ebbrey på lørdag 08. mars 2014, klokken 21:21
Hekken på bilen blir enormt skitten. Holder ikke med renspyling eller en runde med skum forvask.

Har du uført noen behandling på bilen?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Lille Lance

Titter rundt på høytrykkspylere ... KÄRCHER K5 PREMIUM ser fin ut ... bra trykk og +40C varmt vann.
Modellen K7 har derimot hele +60C grader vann.

Hvor viktig er vanntemperaturen når det skal spyles? holder det med 40C?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem

Stig O

Enig i at hekken suger til seg skitt. Vasker bilen hver dag!!! Et annet "problem" jeg har med vasking er at det renner vann fra skiltet bak flere timer etter at jeg har vasket og tørket. Dette blir jo til fine sorte striper nedover på den hvite lakken når støvet sammler seg i vannet. Burde nesten hatt trykkluft for å blåse bort vannet bak skiltet. Ikke merket dette så godt på tidligere biler. Kan det være skiltholderen som sammler opp så mye vann? Får sjekke dette nærmere.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

cairnz

Sitat fra: Stig O på torsdag 13. mars 2014, klokken 13:34
Enig i at hekken suger til seg skitt. Vasker bilen hver dag!!! Et annet "problem" jeg har med vasking er at det renner vann fra skiltet bak flere timer etter at jeg har vasket og tørket. Dette blir jo til fine sorte striper nedover på den hvite lakken når støvet sammler seg i vannet. Burde nesten hatt trykkluft for å blåse bort vannet bak skiltet. Ikke merket dette så godt på tidligere biler. Kan det være skiltholderen som sammler opp så mye vann? Får sjekke dette nærmere.

Ser noen har anbefalt elektrisk løvblåser for å tørke bilen :) Kanskje noe sånt ville kunne blåst greit bort bak skiltet bak.
Elbilist

Øggen

Sitat fra: Lille Lance på torsdag 13. mars 2014, klokken 13:31
Titter rundt på høytrykkspylere ... KÄRCHER K5 PREMIUM ser fin ut ... bra trykk og +40C varmt vann.

Har K5 sjøl og den holde i massevis. Ville ikke gått over 40 grader, uten at ej e spesialist.
Bestillte akkurat adapter og skumkanon+ div fra bilnerden.no og håper det blir bra. Vasker stort sett for 100 kr per dag på shell selvvask nå og det blir også dyrt ::)

Lille Lance

Sitat fra: Øggen på torsdag 13. mars 2014, klokken 14:29
Sitat fra: Lille Lance på torsdag 13. mars 2014, klokken 13:31

Har K5 sjøl og den holde i massevis. Ville ikke gått over 40 grader, uten at ej e spesialist.
Bestillte akkurat adapter og skumkanon+ div fra bilnerden.no og håper det blir bra. Vasker stort sett for 100 kr per dag på shell selvvask nå og det blir også dyrt ::)

Takk, Øggen!
Jeg tror også K5 holder. Og Bilnerden skal også få en liste fra meg i løpet av noen dager. Har bilen inne hos en proff detailer nå, så fra i morra (eller når K5 og Bilnerden-varene er på plass) er det ALLTID ren bil her i gården!  ;D
X75D med alt utstyr
TOCN medlem

ducktolate

Sitat fra: cairnz på torsdag 13. mars 2014, klokken 14:09
Sitat fra: Stig O på torsdag 13. mars 2014, klokken 13:34

Ser noen har anbefalt elektrisk løvblåser for å tørke bilen :) Kanskje noe sånt ville kunne blåst greit bort bak skiltet bak.

Ja det fungerer, jeg blåser alltid bilen mest mulig tørr før jeg klapper (ikke stryker) den med mykt microfiber håndkle. Det ligger mye vann bak skiltplate bak, i speilhus og langs kanten på bakruten.

Stig O

Har en 8 hk blåser med varmluft som vi bruker til hundene, den burde gjøre susen. Litt stress med så mye dippedutter når en vasker bilen så ofte som jeg gjør.Min filosofier er bedre med 90% ren bil hver dag en 100% en gang i uka eller sjeldnere. Da er det ofte nok å spyle av bilen hver dag hvis du har gjort bra grunnarbeid, noe som tar meg 2-3 min.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA