Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

ducktolate


Brede

Ett spørsmål fra en amatør som har begynt å legge litt mere sjel i vaskingen her.

Jeg sliter med at støv fester seg utrolig fort på lakken, ser nesten ut som om støvet blir tiltrukket av lakken.
Tørker med to store microfiberhåndklær, er det mulig at dette skaper statisk elektrisitet eller lignende som tiltrekker seg støv? Ser faktsik at støvet legger seg på i samme mønster som jeg har tørket av bilen..

MrDriveby

Sitat fra: Brede på mandag 03. februar 2014, klokken 19:14
Ett spørsmål fra en amatør som har begynt å legge litt mere sjel i vaskingen her.

Jeg sliter med at støv fester seg utrolig fort på lakken, ser nesten ut som om støvet blir tiltrukket av lakken.
Tørker med to store microfiberhåndklær, er det mulig at dette skaper statisk elektrisitet eller lignende som tiltrekker seg støv? Ser faktsik at støvet legger seg på i samme mønster som jeg har tørket av bilen..

Quick Detailer og Mikrofiberklut er flott til å ta støv osv md, beskytter også lakken. Er også en enkel og skånsom måte å fjerne fugleskit på.
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

satheesh.net

Sitat fra: bilpusseren på mandag 03. februar 2014, klokken 12:19
Gleder meg til å se bilder Satheesh  :)
Så en en smakebit på Facebook! :)
Vet det ble tatt opp at alle Ceramic PRO senterene rundt i landet skal gi Teslakunder en rabatt.
Så da er Østlandet dekket med Kongsberg, Eggedal, Oslo, Elverum og Kongsvinger, samt Bodø litt lengre nord.

Heisann! Altså, det var ikke så lett å få "gode" bilder når man har pearl white fargen. På bilder ser den identisk ut som den gjør ellers. Man må nesten up close and personal for å se/kjenne på behandlingen. Hvis noen har tips til hvordan man tar "detailing bilde" av bilen så er jeg mer enn mottakelig for tips! :)

bilpusseren

Satheesh, bilder av bilen din har allerede nådd de offisielle sidene til Ceramic PRO.
Sjekk ut "Nanoshine LTD" på Facebook ;)

satheesh.net

Sitat fra: bilpusseren på mandag 03. februar 2014, klokken 21:42
Satheesh, bilder av bilen din har allerede nådd de offisielle sidene til Ceramic PRO.
Sjekk ut "Nanoshine LTD" på Facebook ;)

Ja, ser der ja! Takk for tips! (Ser den også er publisert her: https://www.facebook.com/CeramicProNorge) ;D

turbolurbo

#591
Sitat fra: satheesh.net på mandag 03. februar 2014, klokken 21:30
Heisann! Altså, det var ikke så lett å få "gode" bilder når man har pearl white fargen. På bilder ser den identisk ut som den gjør ellers. Man må nesten up close and personal for å se/kjenne på behandlingen. Hvis noen har tips til hvordan man tar "detailing bilde" av bilen så er jeg mer enn mottakelig for tips! :)

Jeg sliter også med å få tatt bra bilder av pearl white. Burde vel kanskje brukt speilrefleksen i stedet for mobilen..

Her er min etter to lag med Swissvax Concorso:
2019 TM3P

satheesh.net

Sitat fra: turbolurbo på mandag 03. februar 2014, klokken 22:41
Sitat fra: satheesh.net på mandag 03. februar 2014, klokken 21:30
Heisann! Altså, det var ikke så lett å få "gode" bilder når man har pearl white fargen. På bilder ser den identisk ut som den gjør ellers. Man må nesten up close and personal for å se/kjenne på behandlingen. Hvis noen har tips til hvordan man tar "detailing bilde" av bilen så er jeg mer enn mottakelig for tips! :)

Jeg sliter også med å få tatt bra bilder av pearl white. Burde vel kanskje brukt speilrefleksen i stedet for mobilen..

Her er min etter to lag med Swissvax Concorso:

+1 for bruk av speilrefleks

Btw, hvor er det siste bilde tatt, Lillestrøm? :)

turbolurbo

2019 TM3P

petersv

Vil bare tipse forl om at www.TOCN.no holder på å forhandle en rabattavtale hos swissvax, så hvis du skal kjøpe kan det lønne seg å melde seg inn og vente til avtalen er på plass (om en uke ca. vil jeg anslå.)

Vet selv hvor kjipt det er å ha bestilt masse, og så kommer det "tilbud" rett etterpå, derfor gir jeg et lite hint om det her nå. (Og så er det jo god reklame for klubben da! :) )

staleand

Perfekt! Handla akkurat for over 6k der :) Dog. fikk jeg 10% avslag gjennom detailersclub VIP-medlemskapet mitt. Kan da vel umulig bli så veldig mye bedre rabatt gjennom TOCN?
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

Brede

Da er mine amatørmessige bilvaskeferdigheter blitt satt på prøve.
Har de siste to dagene hatt en runde med stell og puss på bilen og resultatet ble ikke så verst.
Kjørte på med Prickbort, SurfexHD, IronX, CG Mr.Pink skum, Bilberry felgrens, SV cleaner fluid, SV Concorso voks +++. Trodde denne bilen skulle bli billig i bruk!  ;D

Resultatet gir uansett en del mer tilfredsstillelse enn Peugeot 307'en vår etter en Zalovask!!




MrDriveby

Sitat fra: Brede på onsdag 05. februar 2014, klokken 19:21
Da er mine amatørmessige bilvaskeferdigheter blitt satt på prøve.
Har de siste to dagene hatt en runde med stell og puss på bilen og resultatet ble ikke så verst.
Kjørte på med Prickbort, SurfexHD, IronX, CG Mr.Pink skum, Bilberry felgrens, SV cleaner fluid, SV Concorso voks +++. Trodde denne bilen skulle bli billig i bruk!  ;D

Resultatet gir uansett en del mer tilfredsstillelse enn Peugeot 307'en vår etter en Zalovask!!





Gjennomført garasje 8) Bilen så også ut til å være ganske så flott etter behandlingen ::)
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

DavidRS


Jimpec

2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA