Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

laumb

Aner ikke hvordan den fungerer på mørke biler.
Det står at den er til hvite, så vi testa liksom aldri det. :P

Forøvrig har jeg brukt mye concorso på rød, blå og sort bil. Den fungerer veldig bra.
Eneste er på rød, da synes jeg DoDo Juice Banana Armor gir en bedre glans/dybde - men beadinga (vannavstøtingen) er bedre med swissvax.

Har testet AutoGlym HD og (fant den på salg til 200kr så tenkte det var verdt forsøket) den var ikke spesielt spennende. Kjedelig glans og dybde, dårlig beading, tung å jobbe med. Den kan jeg ikke anbefale.

Ser at du har kjøpt Iron-X også - nyyyyydelig produkt!

SimenT

Ser ut til at jeg har rustpartikler på lakken, tror Iron-x vil farge døra ganske bra :) Tror ikke det er lakken som har rustet, bare metallstøv sikkert. Blir gnukking i kveld da jeg skal hente pakka mi. Kommer jeg med feedback på nybegynnernivå.
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

laumb

Ofte setter metallpartikler seg halvveis inn i klarlakken før de ruster.
Iron-X skal nok få kost seg her, men vil anbefale å svinge over med en claybar etterpå, for å få med siste rest.

Resultatet etter det blir penest med en polering (kjøp en billig DA maskin til å starte med, så svir du neppe lakken) før voksen smøres (veldig) tynt på. Kjøpte du Cleaner fluid fra Svisswax? Den skal smøres liberalt på før man har på voks. Ganske viktig steg for å få optimal glans.

19quiz76

Og husk for Guds skyld å bruke clay lube (evt. vann) på sprayflaske når du clayer - ellers får du stygge riper i lakken, disse får du kun fjernet med maskin.

Strålende pakke du har kjøpt - velkommen til galskapen ;)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

laumb

Godt poeng 19**,
Får 1 gallon Meguiars Last Touch detailer på kanne hos shinearama.co.uk for knappe 200 norske penger ferdig frakta til landet.
Med en god sprayflaske er det en god deal sammenlignet med en 250-300ml sprayflaske til 2-300 hos norske sjapper.

SimenT

Da har jeg hatt min første detailing. Satte i gang kl 21:00 trodde jeg skulle bli ferdig til kl 24:00.
SÅ feil kunne jeg ta.

Kom meg i seng kl 03:30.

3x avfetting og vask, claying og polering og voks tar visst lang tid hhehe. Ca 6 timer.

Erfaringer. Kunne trengt mer microfiber for å fjerne rester av polering og voks, og et håndkle til for tørk. Hadde ikke microfiber for å buffe voksen. Tror jeg tar en runde med vask i morgen og nytt lag med voks og buffing. Ble ikke perfekt pga lysproblemer.

Iron-X var imba. Rustflekkene mine bare rant av. Spesielt på felger og på lakken i området bak hjulene. Brukte en halv liter. Tok nok helt av med dette middelet hheheheh. Brukte mye prikkbort også. Vet ikke om det er vanlig å bruke så mye som jeg gjorde.

Brukte kun Swisswaxprodukter. Shieldvoksen lukter såå godt.
Depositum Model X

laumb

19quiz76

Disse er knall for voks:

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=9&products_id=10

Og disse til tørk (finnes også i 5-pack):

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=9&products_id=87

Surfex HD er også mandatory mellom Prickbort og Iron-x:

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_34&products_id=11

Kan (skal) tynnes med vann, ca 1:30 for sommer, 1:20 for vinter, 1:5 for ekstremmøkk (hjulbuer/inngrodde gummimatter)

Prickbort trenger du bare fra vinduslister og nedover, Iron-x strengt tatt bare før claying eller en gang eller to i året. Min erfaring, vaffal ;)

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

SimenT

Sitat fra: 19quiz76 på lørdag 01. juni 2013, klokken 22:28
Disse er knall for voks:

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=9&products_id=10

Og disse til tørk (finnes også i 5-pack):

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=9&products_id=87

Surfex HD er også mandatory mellom Prickbort og Iron-x:

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_34&products_id=11

Kan (skal) tynnes med vann, ca 1:30 for sommer, 1:20 for vinter, 1:5 for ekstremmøkk (hjulbuer/inngrodde gummimatter)

Prickbort trenger du bare fra vinduslister og nedover, Iron-x strengt tatt bare før claying eller en gang eller to i året. Min erfaring, vaffal ;)

Puha, en shitload med microfiber og stæsj er bestilt fra Nerden nå hehe. blir det bra veit du. Har vel blitt døpt og sett frelseren. Pollenskiten i lufta om dagen gjør gledene kortvarig hehe
Depositum Model X

19quiz76

SimenT

Oy, de gode tipsene kommer på rekke og rad.

Klarer meg vel fint. Blir vel kun renseregime et par ganger i året, men var ikke fornøyd med pumpene som kom med småflaskene. Iron-X hadde jo ikke pumpe!
Depositum Model X

19quiz76

Tenkte mest på lavtrykkskanner til Prickbort og Surfex HD (som du kommer til å kjøpe 5- eller 10-liters dunker av etter hvert som du blir mer og mer religiøs ;) )

Men ta det etter hvert - ga deg bare en forsmak på hva du kommer til å oppdage :D

stianrod

Vet ikke om det er litt OT, men noen som har erfaring i å kjøre bil uten vindusvisker bak?
Blir det pes, som i å måtte stoppe innom bensinstasjon annenhver dag for å koste over bakvinduet? :-\
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

hoffa

Sitat fra: stianrod på fredag 07. juni 2013, klokken 18:43
Vet ikke om det er litt OT, men noen som har erfaring i å kjøre bil uten vindusvisker bak?
Blir det pes, som i å måtte stoppe innom bensinstasjon annenhver dag for å koste over bakvinduet? :-\
Med min begrensede erfaring med MS (fem meter rett frem og tilsvarende med rygging) på Alnabru tilsier at en har svært dårlig sikt bakover gjennom vinduet. Ryggekameraet fungerer utmerket og bruker en de utvendige speilene så klarer en seg godt. Kameraet kan jo stå på hele tiden hvis man vil.
Personelig håper jeg ikke Elon ødelegger den fine designen med en klumpete vindusvisker.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Dix Hallpike

Sitat fra: stianrod på fredag 07. juni 2013, klokken 18:43

Designet/aerodynamicen gjør nok at det ikke er behov for dette. Ser relativt rent ut bakvinduet på bilen i denne tråden

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/15969-Pics-Dirty-Model-S
X100D. 6s. 2018
Pearl White. P85+. Trondheim. Levert 29.10.13. (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA