Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

Cato76

Takk for gode svar angående Ditec lakkforsegling.

Jeg har også fått pris fra en annen leverandør i Grenland på Zirconite lakkforsegling. Prisen er 3600,- og 6 år garanti.

Noen som kjenner til Zirconite  ???
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Jimpec

Flott at du vurderer noe annet enn Ditec da.

Zirconite har jeg ikke vært borti, men jeg har vært borti mange lignende midler som sier de gjør samme nytten. Som regel er de også laget relativt likt.

Dette fungerer nok sikkert veldig bra - men jeg ville vært veldig skeptisk til å tro på at dette varer i 6 år..
Erfaringsmessig holder virkelig gode coatinger i 1-2 år avhengig av bruk og vaskeprosedyre. Etter 2 år kan gjerne være en del smussavvisende egenskaper igjen, men ikke i nærheten så mye som da den var ny.

Det viktigste budskapet som jeg ser det er at bilen må pleies veldig godt selv om den har blitt detailed skikkelig, og så kan man ikke forvente topp performance på lakkbeskyttelse/ voks osv. på veldig mye mer enn 6-12 måneder avhengig av produkt.

Personlig bruker jeg voks av den grunn at det er det enkleste å toppe opp med ved behov.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Emilsen

Jeg har nå hatt drømmebilen i nøyaktig 1 uke og merker allerede nå at skitten setter seg godt fast mellom hver vask. Virker som om beskyttelse allerede er borte, og at vann ikke lenger preller av. Kun håndvask med Meguiar's NXT Gen, ingen avfetting. Kan noen her anbefalle en bra kar/dame i forbindelse med detailing av min bil? Hadeland/Akershus/Oslo?  :)
Hadeland
P3454 Fakturanr 667
Reservert April, finalize Mai, Utlevert 21. November
Standard 85kWh, hvit, alt utstyr minus sikkerhetspakke

Gbye Gas

Oppgi gjerne gode leverandører av voksing av TS i Osloområdet, som du har testet personlig ;)  Lokasjon, telefonnummer, pris?
Sort 85, 19, tech, skinn, pano, piano, lyd, lys, luft, alarmstøtte, vinter, park, hattehylle.
Mottatt 20. mars 2014-kjempefornøyd
Ex Volvo V70 2004 180 hk, Audi A6 2010

tk74

Sitat fra: Emilsen på fredag 29. november 2013, klokken 12:44
Jeg har nå hatt drømmebilen i nøyaktig 1 uke og merker allerede nå at skitten setter seg godt fast mellom hver vask. Virker som om beskyttelse allerede er borte, og at vann ikke lenger preller av. Kun håndvask med Meguiar's NXT Gen, ingen avfetting. Kan noen her anbefalle en bra kar/dame i forbindelse med detailing av min bil? Hadeland/Akershus/Oslo?  :)

Hans Petter Halla
Holder til i Bærum
20 års erfaring.
TLF 90621406
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

Cato76

Sitat fra: Jimpec på fredag 29. november 2013, klokken 12:31
Flott at du vurderer noe annet enn Ditec da.

Zirconite har jeg ikke vært borti, men jeg har vært borti mange lignende midler som sier de gjør samme nytten. Som regel er de også laget relativt likt.

Dette fungerer nok sikkert veldig bra - men jeg ville vært veldig skeptisk til å tro på at dette varer i 6 år..
Erfaringsmessig holder virkelig gode coatinger i 1-2 år avhengig av bruk og vaskeprosedyre. Etter 2 år kan gjerne være en del smussavvisende egenskaper igjen, men ikke i nærheten så mye som da den var ny.

Det viktigste budskapet som jeg ser det er at bilen må pleies veldig godt selv om den har blitt detailed skikkelig, og så kan man ikke forvente topp performance på lakkbeskyttelse/ voks osv. på veldig mye mer enn 6-12 måneder avhengig av produkt.

Personlig bruker jeg voks av den grunn at det er det enkleste å toppe opp med ved behov.

Takk for svar! Her er info om Zirconite Protection. Noen andre som har erfaring med denne?

Om jeg skal gjøre dette annenhvert år kan jeg da gå for Meguiar's produkter som samme leverandør legger på bilen for 2.000,- (jeg har 20% rabatt ~ ord pris er 2.500,-)  ???
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Jimpec

For de som bor i nærheten av Oslo så er Brynhildsen et sikkert valg. Og da snakker vi toppligaen i Norge altså.

Cato - du bør gjøre behandlingen hvert halvår. Velg derfor noe rimeligere (og bedre) så har du tipp topp bil hele tiden. Som sagt er det veldig få (om noen) behandlinger som holder i to år.

En god voks og riktig vask hjelper deg langt på vei. Voks kan du legge selv, så kan du heller levere den til polering annethvert år om så er.

2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Emilsen

Takker og bukker for svar! Føler jeg aldri før har brydd meg så mye om en bil før. Har alltid sørget for polering og voksing selv, men i dette tillfellet føler jeg at den trenger pleie av noen med, ja, kunnskap og erfaring  :)
Hadeland
P3454 Fakturanr 667
Reservert April, finalize Mai, Utlevert 21. November
Standard 85kWh, hvit, alt utstyr minus sikkerhetspakke

jsu224

Pokker. Autogeek har fått forbud mot å sende Meguiars produkter til Norge.

Må vel gå via Jetcarrier det da...

Jimpec

Sitat fra: jsu224 på fredag 29. november 2013, klokken 15:18

Verden er full av produkter som er bedre enn Meguiars da. Men smak og bak.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

DavidRS

Sitat fra: Jimpec på fredag 29. november 2013, klokken 16:13
Sitat fra: jsu224 på fredag 29. november 2013, klokken 15:18

Verden er full av produkter som er bedre enn Meguiars da. Men smak og bak.

Helt enig. :)

jsu224

Joda, det kan så være. Jeg har nå likt å bruke Meguiars da..men er det noe "feil" med de? Kan alltids bruke Pinnacle? Syke summer på Swisswax etc er ikke aktuelt.

DavidRS

Det er ikke nødvendigvis noe feil med Meguiar's i mine øyne, men det finnes mange produkter som er mye lettere i bruk, til en lavere pris. Anbefaler å ta en titt på eksempelvis Polishangel. Selges hos Alienautospa.no :)
Master Sealant er en fantastisk lakkforsegling. :)

jsu224

Sitat fra: DavidRS på fredag 29. november 2013, klokken 16:31
Det er ikke nødvendigvis noe feil med Meguiar's i mine øyne, men det finnes mange produkter som er mye lettere i bruk, til en lavere pris. Anbefaler å ta en titt på eksempelvis Polishangel. Selges hos Alienautospa.no :)
Master Sealant er en fantastisk lakkforsegling. :)

Ja..Polishangel ga de jo nesten bort....

petersv

La på GTechniq C2v3 Liquid Crystal her om dagen etter vask. Grei å legge på, håper det ble bra. Har ikke fått testa hvor mye den hjelper på slipp av skitt ved vask enda, men skal gi tilbakemelding etter første vask.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA