Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

DavidRS

Sitat fra: Hyperstress på torsdag 24. oktober 2013, klokken 14:51
Sitat fra: petersv på onsdag 23. oktober 2013, klokken 21:38
Sitat fra: Hyperstress på onsdag 23. oktober 2013, klokken 20:30
Finnes det snøbørster som er snille mot lakken? Hvis ja, hvilke? Hvis nei, hva er alternativet?  :)

Spm. 2: forvarming eller oppvarmet garasje. :)

Nå var jo tanken å børste av snø FØR jeg kjører inn i oppvarmet garasje :)
Men seriøst: Ødelegger snøbørstene lakken?

Hvis du børster helt ned til lakken er det store sjanser for at du lager riper. :)

seikeri

Sitat fra: DavidRS på søndag 13. oktober 2013, klokken 13:07
Sitat fra: Djur1 på onsdag 02. oktober 2013, klokken 12:45
Jeg kjører på med ceramic pro med 3-4 lag, som er noe nano greier. det tar 5 dager å få på greiene så får vi se hvordan resultatet blir. Her er etter første dag.
Skal gi en vurdering når jeg får den tilbake på lørdag

Hørtes tidkrevende ut. Hvordan blei resultatet?
Kul bil i bakgrunnen også:)

Kan ikke snakke for Djur1, men fikk min (svart) behandlet med Ceramic Pro i begynnelsen av september, og jeg er iallefall kjempegodt fornøyd. Brukte Carecenter i Oslo (v/Bengt) - http://www.carecenter.no, og de gjorde en veldig god jobb.  :)

DavidRS

Denne er polert og beskyttet med produkter fra Rupes og Polishangel!

Harlex

For en som kun har erfaring med turtlewax... Er det et eller flere produkt/behandlinger som det er enighet om er bra... Har lest til øyet er stort og vått men klarer ikke konkludere....  Bor i bergensområdet og det kan bli aktuelt å levere bilen inn for en skikkelig lakkbehandling... Men til hvem og hvilke produkt er det enighet om.... ?
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Bernhard

I Bergen så ville jeg hørt med Raa Detailing.
Han er dyktig og bruker produkter med god holdbarhet.
Snøbørste og måke snø av bilen generelt skal man være forsiktig med, om snøen blir liggende og du bråbremser så snøen sklir av bilen så er ikke det noe særlig bedre.
Det mest optimale er om du får blåst eller spylt av snøen.
Tungvindt? Oh yes.
Skånsomt mot lakken? Oh yes :-)

petersv

Har kjøpt denne:

http://gtechniq.com/shop/3s-for-cars/exterior-coatings/c2v3-liquid-crystal/

Hva tror dere? Lest litt om påføringstips, og virker som om det letteste er å vanne den ut før man påfører den. Noen som har testet?

DavidRS

Hvordan bruke GTechniq C2v3:
1. Spray C2v3 direkte på overflaten
2. Tørk av overflødig produkt
3. Ikke bruk den i direkte sollys

Kopiert fra Bilnerden.no

Bernhard

petersv

Sitat fra: Bernhard på mandag 28. oktober 2013, klokken 20:45
Hvilken farge har du på bilen?

Brun. Regner med det er en fordel? Skal ikke polere, det får vente til sommeren og tenkte å bruke dette i mellomtiden. Det har fått bra skussmål på "antiskit"-egenskapene, det er primært derfor jeg skal prøve det.

Bernhard

På svart så er den litt vanskelig i bruk, men det burde holde en stund utover vinteren :-)

petersv

Sitat fra: Bernhard på mandag 28. oktober 2013, klokken 21:58
På svart så er den litt vanskelig i bruk, men det burde holde en stund utover vinteren :-)

Håper det. Kan ev. reapplikere etter en stund, tror en halvliter holder ganske lenge utifra applikasjonsrådene jeg har funnet. Less is more ser ut til å være nøkkelen til et ok resultat. Skal legge ut bilder når det er gjort.

el-fanboy

Etter detailing - hva nå?

Betalte nettopp i overkant av 5k for en detailingjobb. Teslaen så helt nydelig ut etter jobben. Men hva burde jeg forvente av overflaten på bilen nå? Jeg kjørte nettopp Oslo-Trondheim/retur i helgen, og sørget for å høyttrykksspyle den ved både ankomst Trondheim og ankomst Oslo. Men bilen er skikkelig skittengrå nedover sidene likevel, og vannet preller overhodet ikke av i disse områdene, men blir "hengende igjen" som en hinne. Jeg brukte goood tid på å spyle.

Jeg trodde liksom litt av poenget med en svindyr bilvask "én gang" var at de påfølgende rengjøringene de neste månedene bare skulle gjøres med høyttrykksspyler?
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Jimpec

Bilen må nok vaskes selv om den har blitt detailet og stelt godt med. Med riktig vask så kommer prellingen tilbake igjen.
Riktige medikamenter - som regel er en svak blanding av Surfex HD fine greier. Skumkanon med skånsomt skum likeså. Og til slutt en skånsom vask med microfibervott og riktig såpe.

Mye går av ved kun å spyle med HT, men med den skitten som er langs veiene nå for tiden så må skiten hjelpes litt.

Hentet min nye Model S i dag (og den var ikke detailed - siden jeg gjør dette selv) og jeg kan bekrefte at skiten setter seg relativt hardt når lakken har null beskyttelse (måtte jo få meg noen mil først..)
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Sponzo

Sitat fra: Jimpec på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 22:02
Bilen må nok vaskes selv om den har blitt detailet og stelt godt med. Med riktig vask så kommer prellingen tilbake igjen.
Riktige medikamenter - som regel er en svak blanding av Surfex HD fine greier. Skumkanon med skånsomt skum likeså. Og til slutt en skånsom vask med microfibervott og riktig såpe.

Mye går av ved kun å spyle med HT, men med den skitten som er langs veiene nå for tiden så må skiten hjelpes litt.

Hentet min nye Model S i dag (og den var ikke detailed - siden jeg gjør dette selv) og jeg kan bekrefte at skiten setter seg relativt hardt når lakken har null beskyttelse (måtte jo få meg noen mil først..)

Hei Jimpec

Hvilken såpe anbefaler du for mest skånsom vask etter detailing?

prophan

hmm. Jeg spør igjen, noen som har prøvd opti-coat og vet hvor en kan kjøpe dette i Norge?
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA