Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

Bernhard

Skal man ha seg god spyler som tåler en støyt og varer litt så anbefaler jeg Kränzle 2160 TST :-)

DavidRS

Jeg bruker til vanlig en Karcher K5.700, og den er litt lite kraftig, også er slangen fiberarmert og er helt jævlig. Den krøller og slår seg hver gang du beveger deg.

mrjalle

Nå som høsten og vinteren kommer: Hvordan vasker man egentlig bilen? Så lenge det er 10 grader ute kan jeg jo bruke høytrykkspyler og skumkanon, men når det blir frost? Jeg er ikke supergira på å sprute gårdsrommet fullt av vann for så å parkere i garasjen heller - da blir det klinkis utenfor garasjen kan man si...

daggad

Sitat fra: DavidRS på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 20:09
Jeg bruker til vanlig en Karcher K5.700, og den er litt lite kraftig, også er slangen fiberarmert og er helt jævlig. Den krøller og slår seg hver gang du beveger deg.
..og den går i stykker første vinteren om man ikke passer på å SIRLIG tømme den for vann og flytte den inn i huset. Garasje holder IKKE kan jeg og naboen skrive under på.. >:(
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

janlar

Sitat fra: 19quiz76 på søndag 29. september 2013, klokken 23:27

Sitat fra: janlar på søndag 29. september 2013, klokken 22:39
Sitat fra: 19quiz76 på søndag 29. september 2013, klokken 12:10

Sitat fra: janlar på søndag 29. september 2013, klokken 08:12
Sitat fra: Lille Lance på lørdag 28. september 2013, klokken 23:24
Hva er årsaken til trøbbelet? temperaturen? ...
Tror nok både temperatur og luftfuktighet spiller på lag her  ::)
Burde ha sett dette komme, men har ikke noe oppvarmet lokale og stå i.
Hva slags forvask benyttet du?
Jeg brukte Meguiars Goldclass, og burde nok gått for NXT, da NXT renser bedre.
Kunne ikke finne noe forvask i Gold Class serien på Meg's hjemmeside - har du link? Spør fordi skjolder ofte kommer av dårlig/feil/manglende forvask. Kan på det varmeste anbefale Bilt-Hambers Surfex HD utblandet 1:20 på vinteren og 1:30 på sommeren :)
Hmm, da er det nok ikke forvask, men en vanlig Gold Class shampoo som ble brukt.
Takk for tips om alternative forvask merker.
Kjørt S85kW Rød, 21" siden Sept. 2013.

DavidRS

Sitat fra: mrjalle på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 20:46
Nå som høsten og vinteren kommer: Hvordan vasker man egentlig bilen? Så lenge det er 10 grader ute kan jeg jo bruke høytrykkspyler og skumkanon, men når det blir frost? Jeg er ikke supergira på å sprute gårdsrommet fullt av vann for så å parkere i garasjen heller - da blir det klinkis utenfor garasjen kan man si...

Selvvask på bensinstasjon? På detailersclub.no er det laget en omfattende oversikt over selvvaskanlegg over hele Norge. Står også hvor det er greit å bruke bøtte, egne kjemikalier etc.
For min egen del pleier jeg å ha med en blanding med SurfexHD blandet 1:20, også skummer jeg på toppen av det og spyler av. :)

Jimpec

Sitat fra: DavidRS på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 21:22
Sitat fra: mrjalle på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 20:46

Selvvask på bensinstasjon? På detailersclub.no er det laget en omfattende oversikt over selvvaskanlegg over hele Norge. Står også hvor det er greit å bruke bøtte, egne kjemikalier etc.
For min egen del pleier jeg å ha med en blanding med SurfexHD blandet 1:20, også skummer jeg på toppen av det og spyler av. :)

Samme her. Medbrakt felgrens, Surfex og av og til en bøtte med lokk (i smug), gjør susen når vinteren står på litt for lenge av gangen.

2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Djur1

Jeg kjører på med ceramic pro med 3-4 lag, som er noe nano greier. det tar 5 dager å få på greiene så får vi se hvordan resultatet blir. Her er etter første dag.
Skal gi en vurdering når jeg får den tilbake på lørdag
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

DavidRS

Sitat fra: Djur1 på onsdag 02. oktober 2013, klokken 12:45
Jeg kjører på med ceramic pro med 3-4 lag, som er noe nano greier. det tar 5 dager å få på greiene så får vi se hvordan resultatet blir. Her er etter første dag.
Skal gi en vurdering når jeg får den tilbake på lørdag

Hørtes tidkrevende ut. Hvordan blei resultatet?
Kul bil i bakgrunnen også:)

Hyperstress

Finnes det snøbørster som er snille mot lakken? Hvis ja, hvilke? Hvis nei, hva er alternativet?  :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

petersv

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 23. oktober 2013, klokken 20:30
Finnes det snøbørster som er snille mot lakken? Hvis ja, hvilke? Hvis nei, hva er alternativet?  :)

Spm. 2: forvarming eller oppvarmet garasje. :)

Kristian

Sitat fra: daggad på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 20:50
Sitat fra: DavidRS på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 20:09
..og den går i stykker første vinteren om man ikke passer på å SIRLIG tømme den for vann og flytte den inn i huset. Garasje holder IKKE kan jeg og naboen skrive under på.. >:(

Kärcher suger vann selv og trenger ikke trykk i slangen (vistnok ikke alle som gjør det), noe som i praksis betyr at du kan ta en slangestump fra maskinen og ned i en kanne frostveske og spyle til du ser det blå vannet komme ut av dysa. Tar 2 min og du har en maskin som tåler kulde.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

prophan

.. Kränzle 2160 TST :-) vs Karcher k7 serien er vel kanskje ikke helt sammenlignbart. Kranzlen koster vel 10k mer, og er adskillig større.
Anbefaler også å kjøpe "skum/såpe" tilbehøret. Vet at en kan kjøre såpe i beholderene i maskinen, men tilbehøret som en fester på lansen er konge - såpen skummer veldig mye mer, og en kan skumvaske bilen godt.

Er det noen som har erfaring med opti-coat 2.0, som vil dele litt her?
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

DavidRS

Sitat fra: prophan på torsdag 24. oktober 2013, klokken 11:11
.. Kränzle 2160 TST :-) vs Karcher k7 serien er vel kanskje ikke helt sammenlignbart. Kranzlen koster vel 10k mer, og er adskillig større.
Anbefaler også å kjøpe "skum/såpe" tilbehøret. Vet at en kan kjøre såpe i beholderene i maskinen, men tilbehøret som en fester på lansen er konge - såpen skummer veldig mye mer, og en kan skumvaske bilen godt.

Er det noen som har erfaring med opti-coat 2.0, som vil dele litt her?

Hvis du får tak i Karcher K7 til under 500-lappen vil jeg gjerne vite hvor;)

Hyperstress

Sitat fra: petersv på onsdag 23. oktober 2013, klokken 21:38
Sitat fra: Hyperstress på onsdag 23. oktober 2013, klokken 20:30

Spm. 2: forvarming eller oppvarmet garasje. :)

Nå var jo tanken å børste av snø FØR jeg kjører inn i oppvarmet garasje :)
Men seriøst: Ødelegger snøbørstene lakken?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA