Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

petersv

Bare hyggelig. Fussoen ("voks"/vannavstøtende kjemikalie) Muffin nevner over er også et røverkjøp. Er en link litt lengre bak i tråden, eller bare søk den opp på ebay eller aliexpress.

petersv

Sitat fra: Muffinman på lørdag 02. juli 2016, klokken 12:28
Ikke imponert over pris/ytelse på voksen ihvertfall. 1400 spenn for ei krukke med Shield som blir banket ned i støvlene av Fusso til 2-300.

Skinnpleieproduktene har jeg ikke prøvd.

Fant en sammenligning av de to produktene vi snakker om her (for skinn) hhv. Autoglym og Swissvax. Konklusjonen er at de er ca. like i etterlatt finish.

overlay

Jeg er veldig fornøyd med både Swissvax og Colourlock

nilsen_79

Hos Tesla Skøyen er det en som tilbyr Camui lakkforsegling. Man setter bilen der på fredag, og henter på mandagen. Kostnad 7000 kr. Står lite om denne type lakkforsegling på nett. Noen med erfaring, eller som har fått det utført på Tesla Skøyen?

morhag

Gjorde dette i sverige sommeren 2015. Linken til hans facebook side: www.facebook.com/dperssonbilrekond.se/ . Mener jeg betalte rundt 4000,-, er kjempefornøyd. Hvis du søker på dette forumet på Camui får du opp flere som har brukt ham.
Tesla P85 2014
Nissan Leaf 2014
Tesla M3 reservert 01.04.2016

Undertegnede


HelectriC

Sitat fra: nilsen_79 på tirsdag 05. juli 2016, klokken 20:27
Hos Tesla Skøyen er det en som tilbyr Camui lakkforsegling. Man setter bilen der på fredag, og henter på mandagen. Kostnad 7000 kr. Står lite om denne type lakkforsegling på nett. Noen med erfaring, eller som har fått det utført på Tesla Skøyen?

7000!!! Dæven, det var dyrt! Jeg betalte 4000 hos dperssonbilrekond i Sverige for Camui, glass anti-rain et eller annet samt støvsuging og rydding inn i bilen.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

overlay

Sitat fra: HelectriC på torsdag 07. juli 2016, klokken 20:44
Sitat fra: nilsen_79 på tirsdag 05. juli 2016, klokken 20:27
Hos Tesla Skøyen er det en som tilbyr Camui lakkforsegling. Man setter bilen der på fredag, og henter på mandagen. Kostnad 7000 kr. Står lite om denne type lakkforsegling på nett. Noen med erfaring, eller som har fått det utført på Tesla Skøyen?

7000!!! Dæven, det var dyrt! Jeg betalte 4000 hos dperssonbilrekond i Sverige for Camui, glass anti-rain et eller annet samt støvsuging og rydding inn i bilen.

Skal gjerne tjene noen kroner på det også. Man må ha godt grunnarbeid. Coating i seg selv er ofte dyrt, snakker om tusenlapp++ kun for coatingen. Microfiber må kastes etter bruk, benyttes mange per lag med coating. Coating tar lang tid, og krever konsentrasjon da feil fører til at panel må ompoleres, potensielt våtslipes. Arbeidet skal gjerne gi lønning som man kan leve av.

HelectriC

Sitat fra: overlay på torsdag 07. juli 2016, klokken 20:59
Sitat fra: HelectriC på torsdag 07. juli 2016, klokken 20:44
Sitat fra: nilsen_79 på tirsdag 05. juli 2016, klokken 20:27
Hos Tesla Skøyen er det en som tilbyr Camui lakkforsegling. Man setter bilen der på fredag, og henter på mandagen. Kostnad 7000 kr. Står lite om denne type lakkforsegling på nett. Noen med erfaring, eller som har fått det utført på Tesla Skøyen?

7000!!! Dæven, det var dyrt! Jeg betalte 4000 hos dperssonbilrekond i Sverige for Camui, glass anti-rain et eller annet samt støvsuging og rydding inn i bilen.

Skal gjerne tjene noen kroner på det også. Man må ha godt grunnarbeid. Coating i seg selv er ofte dyrt, snakker om tusenlapp++ kun for coatingen. Microfiber må kastes etter bruk, benyttes mange per lag med coating. Coating tar lang tid, og krever konsentrasjon da feil fører til at panel må ompoleres, potensielt våtslipes. Arbeidet skal gjerne gi lønning som man kan leve av.

Jeg tror nok dperssonbilrekond tjener noen kroner på det også. Finner det vanskelig å tro han gjør det som veldedighet. Men noen tjener da tydeligvis 3000kr ekstra per bil. Eller er det den klassiske "norskeprisen" der alt plutselig skal være 50% dyrere (eller 75 i denne sak) bare fordi det blir gjort på andre siden grensen? Som med reservedeler der de helt plutselig er dobbelt så dyr på vestre side grense sammenlignet med samme del på østre side grense?
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Klykken

#1539
Du kan jo gå for ditec eller annet tilsvarende bilpleie i samme prisklasse hvis du er opptatt av billig og under pari behandling. Eller hos de "på hjørnet" for skikkelig rævkjøring.

Er vel en engangssum på ca 2000 for ditec. Årlig etterbehandling på samme pris. Det er lagt av personer med opplæring i "samlebåndprinsippet" med dertil resultater.

Her er et eksempel på en "enklere" coating lagt på en sort tesla: http://www.detailersclub.no/forums/topic/25912-ss-sort-tesla-model-s-p85-av-mikalsen/

52 timer benyttet. Og produkter for et par høvdinger. For 7000kr betyr det ca 100kr timen for vedkommende som utføre jobben!
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

overlay

Sitat fra: HelectriC på torsdag 07. juli 2016, klokken 21:54
Sitat fra: overlay på torsdag 07. juli 2016, klokken 20:59
Sitat fra: HelectriC på torsdag 07. juli 2016, klokken 20:44
Sitat fra: nilsen_79 på tirsdag 05. juli 2016, klokken 20:27
Hos Tesla Skøyen er det en som tilbyr Camui lakkforsegling. Man setter bilen der på fredag, og henter på mandagen. Kostnad 7000 kr. Står lite om denne type lakkforsegling på nett. Noen med erfaring, eller som har fått det utført på Tesla Skøyen?

7000!!! Dæven, det var dyrt! Jeg betalte 4000 hos dperssonbilrekond i Sverige for Camui, glass anti-rain et eller annet samt støvsuging og rydding inn i bilen.

Skal gjerne tjene noen kroner på det også. Man må ha godt grunnarbeid. Coating i seg selv er ofte dyrt, snakker om tusenlapp++ kun for coatingen. Microfiber må kastes etter bruk, benyttes mange per lag med coating. Coating tar lang tid, og krever konsentrasjon da feil fører til at panel må ompoleres, potensielt våtslipes. Arbeidet skal gjerne gi lønning som man kan leve av.

Jeg tror nok dperssonbilrekond tjener noen kroner på det også. Finner det vanskelig å tro han gjør det som veldedighet. Men noen tjener da tydeligvis 3000kr ekstra per bil. Eller er det den klassiske "norskeprisen" der alt plutselig skal være 50% dyrere (eller 75 i denne sak) bare fordi det blir gjort på andre siden grensen? Som med reservedeler der de helt plutselig er dobbelt så dyr på vestre side grense sammenlignet med samme del på østre side grense?

De tjener nok penger. Men er mange aspekter man kan gjøre for å skru opp fortjeneste/time. Typ legge mindre innsats i forarbeid, hvor lakken kanskje ikke oppnår sitt potensiale. Fortsette med brukt microfiber med økt risiko for microfiper. Benytte billigere produkter (ikke noe dumt dette om det er kvalitet).
Også har man vanlige aspekter som skatt og leie av lokale etc.

HelectriC

Sitat fra: overlay på torsdag 07. juli 2016, klokken 23:05
Sitat fra: HelectriC på torsdag 07. juli 2016, klokken 21:54
Sitat fra: overlay på torsdag 07. juli 2016, klokken 20:59
Sitat fra: HelectriC på torsdag 07. juli 2016, klokken 20:44
Sitat fra: nilsen_79 på tirsdag 05. juli 2016, klokken 20:27
Hos Tesla Skøyen er det en som tilbyr Camui lakkforsegling. Man setter bilen der på fredag, og henter på mandagen. Kostnad 7000 kr. Står lite om denne type lakkforsegling på nett. Noen med erfaring, eller som har fått det utført på Tesla Skøyen?

7000!!! Dæven, det var dyrt! Jeg betalte 4000 hos dperssonbilrekond i Sverige for Camui, glass anti-rain et eller annet samt støvsuging og rydding inn i bilen.

Skal gjerne tjene noen kroner på det også. Man må ha godt grunnarbeid. Coating i seg selv er ofte dyrt, snakker om tusenlapp++ kun for coatingen. Microfiber må kastes etter bruk, benyttes mange per lag med coating. Coating tar lang tid, og krever konsentrasjon da feil fører til at panel må ompoleres, potensielt våtslipes. Arbeidet skal gjerne gi lønning som man kan leve av.

Jeg tror nok dperssonbilrekond tjener noen kroner på det også. Finner det vanskelig å tro han gjør det som veldedighet. Men noen tjener da tydeligvis 3000kr ekstra per bil. Eller er det den klassiske "norskeprisen" der alt plutselig skal være 50% dyrere (eller 75 i denne sak) bare fordi det blir gjort på andre siden grensen? Som med reservedeler der de helt plutselig er dobbelt så dyr på vestre side grense sammenlignet med samme del på østre side grense?

De tjener nok penger. Men er mange aspekter man kan gjøre for å skru opp fortjeneste/time. Typ legge mindre innsats i forarbeid, hvor lakken kanskje ikke oppnår sitt potensiale. Fortsette med brukt microfiber med økt risiko for microfiper. Benytte billigere produkter (ikke noe dumt dette om det er kvalitet).
Også har man vanlige aspekter som skatt og leie av lokale etc.

Dpersson driver helt legitimt, faktura med moms og alt. Han gjør en kjempejobb, ikke den eneste ripen eller noe etterpå. Så han kan lett måle seg med de beste. Jeg er kjempefornøyd med jobben han gjorde på bilen min for et år siden og er veldig glad jeg ikke betalte 7000 for samme jobb :)
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

HelectriC

Sitat fra: Klykken på torsdag 07. juli 2016, klokken 22:47
Du kan jo gå for ditec eller annet tilsvarende bilpleie i samme prisklasse hvis du er opptatt av billig og under pari behandling. Eller hos de "på hjørnet" for skikkelig rævkjøring.

Er vel en engangssum på ca 2000 for ditec. Årlig etterbehandling på samme pris. Det er lagt av personer med opplæring i "samlebåndprinsippet" med dertil resultater.

Her er et eksempel på en "enklere" coating lagt på en sort tesla: http://www.detailersclub.no/forums/topic/25912-ss-sort-tesla-model-s-p85-av-mikalsen/

52 timer benyttet. Og produkter for et par høvdinger. For 7000kr betyr det ca 100kr timen for vedkommende som utføre jobben!

Vet ikke om du mener jeg skal gå for ditec? Jeg har Camui siden et år tilbake og er kjempefornøyd til 4000kr.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

plvr

Sikkert er det ihvertfall at den dcn-jobben var imponerende. Med det nivået av nøyaktighet tror jeg det er lett ikke å tjene penger  :)
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

HelectriC

Sitat fra: Klykken på torsdag 07. juli 2016, klokken 22:47
Du kan jo gå for ditec eller annet tilsvarende bilpleie i samme prisklasse hvis du er opptatt av billig og under pari behandling. Eller hos de "på hjørnet" for skikkelig rævkjøring.

Er vel en engangssum på ca 2000 for ditec. Årlig etterbehandling på samme pris. Det er lagt av personer med opplæring i "samlebåndprinsippet" med dertil resultater.

Her er et eksempel på en "enklere" coating lagt på en sort tesla: http://www.detailersclub.no/forums/topic/25912-ss-sort-tesla-model-s-p85-av-mikalsen/

52 timer benyttet. Og produkter for et par høvdinger. For 7000kr betyr det ca 100kr timen for vedkommende som utføre jobben!

Jeg sjekket linken og det er jo mye trial&error her. Det blev prøvd mange forskjellige metoder og løsninger før han kom i mål. Her snakker vi om en person med stort interesse for detailing og ikke en profesjonell aktør som driver butikk.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA