Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

staleand

Fikk det gjort i Bodø. Behandlingen ble utført korrekt av firmaet jeg benyttet. Level 3.
Skulle likt å sett en video av når du spyler bilen med høytrykkspyler. Jeg vet jo at du skriver mye bra her inne, slik at jeg betviler ikke at du mener dwt du skriver; men mistenker at vi har litt forskjellge definisjoner :-)
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

satheesh.net

Sitat fra: staleand på onsdag 22. juli 2015, klokken 17:07
Fikk det gjort i Bodø. Behandlingen ble utført korrekt av firmaet jeg benyttet. Level 3.
Skulle likt å sett en video av når du spyler bilen med høytrykkspyler. Jeg vet jo at du skriver mye bra her inne, slik at jeg betviler ikke at du mener dwt du skriver; men mistenker at vi har litt forskjellge definisjoner :-)

Selvsagt, video skal du få senere i dag. Da kan jeg spyle bilen rett etter hjemkomst fra en snarvisitt til Sverige. ;)

satheesh.net

plvr

Satheesh: er dette etter over 12 mnd? Imponerende  ;D. Har lenge vurdert å legge coat selv, selv om jeg forsåvidt er glad i å polere litt regelmessig. Anbefaler forresten som andre fusso coat som er en rimelig voks som gir veldig bra vannskrekk, men har ikke selv erfaring med hvor lenge den holder. Opplever du noen negative sider ved coatingen?
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Siggen

Sitat fra: plvr på onsdag 22. juli 2015, klokken 10:47
Sitat fra: Teslavest på onsdag 22. juli 2015, klokken 10:43
Hvilken detailer bør jeg bruke i Bergen/vestlandet? Hvem er den beste?

Har selv blitt anbefalt Raa detailing, ikke prøvd selv ennå.

Jeg kan gå god for C. Raa. Har vært hos HQ til Swissvax med han i intro til litt mer avansert skinnrep o.l.

Leif1

Noen her som har erfaring med Polish Angel, Viking Coat?
Kjøpte meg ei flaske og prøvde nå før vi dro på ferie, men har ikke vasket bilen siden.

Den var superenkel å påføre og veldig drøy i bruk, det er det eneste jeg kan si om den foreløpig.
Konvertitt fra S til X

satheesh.net

Sitat fra: plvr på onsdag 22. juli 2015, klokken 22:46
Satheesh: er dette etter over 12 mnd? Imponerende  ;D. Har lenge vurdert å legge coat selv, selv om jeg forsåvidt er glad i å polere litt regelmessig. Anbefaler forresten som andre fusso coat som er en rimelig voks som gir veldig bra vannskrekk, men har ikke selv erfaring med hvor lenge den holder. Opplever du noen negative sider ved coatingen?

Ja, dette er etter 1. og et halvt år. Jeg kan helt ærlig si at jeg ikke opplever noen negative sider, men for at effekten skal virke best (og lengst) mulig, er vanlig vask og stell av bilen anbefalt. Altså at man vasker bilen som "normalt" nå og da.

Som nevnt tidligere er det også anbefalt og etterbehandle Rain på frontruten når effekten begynner å avta (typisk etter 6 måneder). Det er ikke mange kronene (tror jeg betaler 300,-) og da er den god som ny igjen. (Dette kan vel kanskje anses som en negative side hvis jeg måtte velge.) :P

Jeg kommer til å utføre denne behandlingen på samtlige biler i fremtiden, førstkommende blir Model X. ;)

[EDIT:]
Dette vil selvsagt ikke si at andre typer eller annen form for lakkbeskyttelse ikke er gode. Men denne fungerer fint for meg og mitt bilhold.

plvr

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 22. juli 2015, klokken 23:13

Ja, dette er etter 1. og et halvt år.

Det er jo helt kanon  :) kunne tenke meg å få det gjort i forbindelse med detailing.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

cairnz

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 22. juli 2015, klokken 23:13
Sitat fra: plvr på onsdag 22. juli 2015, klokken 22:46

Ja, dette er etter 1. og et halvt år. Jeg kan helt ærlig si at jeg ikke opplever noen negative sider, men for at effekten skal virke best (og lengst) mulig, er vanlig vask og stell av bilen anbefalt. Altså at man vasker bilen som "normalt" nå og da.

Som nevnt tidligere er det også anbefalt og etterbehandle Rain på frontruten når effekten begynner å avta (typisk etter 6 måneder). Det er ikke mange kronene (tror jeg betaler 300,-) og da er den god som ny igjen. (Dette kan vel kanskje anses som en negative side hvis jeg måtte velge.) :P

Jeg kommer til å utføre denne behandlingen på samtlige biler i fremtiden, førstkommende blir Model X. ;)

[EDIT:]
Dette vil selvsagt ikke si at andre typer eller annen form for lakkbeskyttelse ikke er gode. Men denne fungerer fint for meg og mitt bilhold.

Hvor mange km, det er mye mer interessant for min del enn hvor lenge.

Jeg har Opticoat på min, og jeg er ikke spesielt imponert nå, ca 9 måneder etter (dog nesten 50.000km).
Elbilist

satheesh.net

Straks 52.000 km. Vært litt i Europa, samt mye her og der generelt.

krister461

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 22. juli 2015, klokken 20:12
Here you go ...

Imponerende, men det var lite trykk og spredning fra slangen, og stort sett spruting på lite utsatte områder som glass og lakk høyt oppe.

Skulle gjerne sett en video med litt mer trykk og spredning fta slangen på panser og nedre del av dørene f.eks. :-)

satheesh.net

Dere er tydeligvis veldig skeptiske - selv med videobevis (ufabrikerte sådan). ::)

Men det er samme effekt andre plasser også. Jeg kan ta mer video for å "bevise" det altså. ;)

staleand

Hvis det beader slik på dørsidene etter høytrykkspyling. Ja. Da er jeg mektig imponert. Og jeg lurer litt på om de må ha gjort noe feil i bodø :-(
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

MartinP

Har også Ceramic Pro på min P85D og det eneste som irriterer meg er törkeflekker som er vansklig å bli kvitt - dette hvis en ikke rukker å vaske den men da regn har samlet opp skitt i dråper på lakken - men meget god beading som samler skitten perfekt. Hva gjör man for å få bort disse flekkene? Har prövd Prikkbort og det tok noe vekk men ikke alt.

petersv

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA