Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

Beachboy

Jeg har sett at en del har en høytrykkspyler hvor de også har mulighet til å skumlegge bilen med shampoo/såpe

Noen som kan anbefale hvilken jeg bør kjøpe?

Har ikke høytrykkspyler per dags dato.
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

cairnz

Sitat fra: Beachboy på tirsdag 17. mars 2015, klokken 10:29
Jeg har sett at en del har en høytrykkspyler hvor de også har mulighet til å skumlegge bilen med shampoo/såpe

Noen som kan anbefale hvilken jeg bør kjøpe?

Har ikke høytrykkspyler per dags dato.

Stort sett dyrere = bedre trykk = bedre skum.

For ikke så altfor gærn investering, Kärcher K4 eller K5. Og så en P&R Foamlance eller tilsvarende (ikke Kärcher sin lille fjert).

Hvis du skal ha "det du trenger" så kan en pakke som dette være gull: http://www.partsandretards.no/bilpleie/pakketilbud/pr-foamcannon-pakke

Valg av kärcher-vasker. (Det fine med disse er alt ekstrautstyret man også kan få, bl.a. understells-spyler og så videre) http://www.karcher.no/versions/no/assets/performance_class_highres.jpg
Elbilist

Beachboy

Sitat fra: cairnz på tirsdag 17. mars 2015, klokken 10:39
Sitat fra: Beachboy på tirsdag 17. mars 2015, klokken 10:29
Jeg har sett at en del har en høytrykkspyler hvor de også har mulighet til å skumlegge bilen med shampoo/såpe

Noen som kan anbefale hvilken jeg bør kjøpe?

Har ikke høytrykkspyler per dags dato.

Stort sett dyrere = bedre trykk = bedre skum.

For ikke så altfor gærn investering, Kärcher K4 eller K5. Og så en P&R Foamlance eller tilsvarende (ikke Kärcher sin lille fjert).

Hvis du skal ha "det du trenger" så kan en pakke som dette være gull: http://www.partsandretards.no/bilpleie/pakketilbud/pr-foamcannon-pakke

Valg av kärcher-vasker. (Det fine med disse er alt ekstrautstyret man også kan få, bl.a. understells-spyler og så videre) http://www.karcher.no/versions/no/assets/performance_class_highres.jpg

Hei,

Takk for svar.

Har vaskebøtter, shampo og alt slikt utstyr, men mangler bare en høytrykkspyler og foamkanon.
Slik at jeg slipper mest mulig berøring med lakken :)
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

cairnz

Sitat fra: Beachboy på tirsdag 17. mars 2015, klokken 10:53
Hei,

Takk for svar.

Har vaskebøtter, shampo og alt slikt utstyr, men mangler bare en høytrykkspyler og foamkanon.
Slik at jeg slipper mest mulig berøring med lakken :)

Jeg har en K4 og nevnte skumkanon i linken til partsandretards. Det funker gull her. Kjøp med et par ekstra flasker, de er forbruksvare :)

Dog til spyling av bilen skulle jeg ønske det fantes ett munnstykke som ga ett "renere" skjær enn det som følger med..
Elbilist

Beachboy

Sitat fra: cairnz på tirsdag 17. mars 2015, klokken 11:10
Sitat fra: Beachboy på tirsdag 17. mars 2015, klokken 10:53
Hei,

Takk for svar.

Har vaskebøtter, shampo og alt slikt utstyr, men mangler bare en høytrykkspyler og foamkanon.
Slik at jeg slipper mest mulig berøring med lakken :)

Jeg har en K4 og nevnte skumkanon i linken til partsandretards. Det funker gull her. Kjøp med et par ekstra flasker, de er forbruksvare :)

Dog til spyling av bilen skulle jeg ønske det fantes ett munnstykke som ga ett "renere" skjær enn det som følger med..

Noen som har anbefaling med K2 Car av Karcher?
Den virker å være grei for min bruk.
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

Resistes

#1010



Enkel sagt : Basis du trenger en god avfetting(Prickbort/Optimum PowerClean) , ONR (Optimum No Rinse ) og myke mikrofiber tørkehåndle og  allround mikrofiber for døråpninger
Så for å utvide arsenalet , metall støv(IronX/BiltHamber-Korrosol/Optimum Ferrex) tjære/gummi(prickbort)
Vann/mineralflekker(Optimum MDR) Clay el clayduk(mild) Bøtte med grit guard(ikke nødv ved ONR) , ONR brukes og som glassvask/rens/innvendig mm. Felg rens Sonax , vi importerer eget men Sonax funker fint.
Og ingen plass i teksten har eg nevnt høytrykk, det er ikke et must , på felg bruker man børster til å løse møkk, på lakk er det Mikrofiber mitt eller OptiMitt(spesialsvamp) eller proff svamp. Du trenger ikke høytrykk , snow foam er kun visuellt , ser kult ut men gjør ikke annet enn å tømme lommeboka.
Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

Beachboy

Sitat fra: Resistes på torsdag 19. mars 2015, klokken 20:49



Enkel sagt : Basis du trenger en god avfetting(Prickbort/Optimum PowerClean) , ONR (Optimum No Rinse ) og myke mikrofiber tørkehåndle og  allround mikrofiber for døråpninger
Så for å utvide arsenalet , metall støv(IronX/BiltHamber-Korrosol/Optimum Ferrex) tjære/gummi(prickbort)
Vann/mineralflekker(Optimum MDR) Clay el clayduk(mild) Bøtte med grit guard(ikke nødv ved ONR) , ONR brukes og som glassvask/rens/innvendig mm. Felg rens Sonax , vi importerer eget men Sonax funker fint.
Og ingen plass i teksten har eg nevnt høytrykk, det er ikke et must , på felg bruker man børster til å løse møkk, på lakk er det Mikrofiber mitt eller OptiMitt(spesialsvamp) eller proff svamp. Du trenger ikke høytrykk , snow foam er kun visuellt , ser kult ut men gjør ikke annet enn å tømme lommeboka.

Hei,
Takk for svar.

Jeg har brukt to bøtte metoden, men føler at jeg påfører bilen riper ved berøring.
Ved høytrykk og snow foam føler jeg at bilen blir ren.

Men du virker å ha mer erfaring enn meg. Hvordan kan jeg unngå vaskeriper?
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

overlay

#1012
1. God forvask med høytrykk og kjemi for å la minst mulig være igjen til handvask
2.1 2 bøtter med grittguard, rent vann i en, og såpe med god glid i (kan anbefale g-wash) i den andre
2.2 Ikke legge trykk på svampen/hansken. Gå heller over flere ganger, la såpen få litt virketid (Om svamp brukes, bruk en med god kvalitet, slik at partiklene går inn i svampen istedet for at det legger seg på utsiden. De kommer da ut av svampen når du skyller godt, og gnir den mot grittguarden i bøtten med rent vann)
2.3 Etter at hele bilen er vasket grundig og skylt, tørk over med ett eller flere microfiber handkler

Klykken

Forvasken er alfa omega, som overlay sier.
Men litt riper vil det alltid bli på bilen ved håndvask. Sakens kjerne er at man vil begrense dette mest mulig, og det gjør man med forvasken. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

DavidRS

Man kan også begrense det til et virkelig minimum med en coating som Modesta eller Max Protect! [emoji4]

Beachboy

Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

DavidRS


Sitat fra: Beachboy på tirsdag 24. mars 2015, klokken 16:45
Noen som har erfaring med denne?

http://scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=61_65&product_id=404

Den lager skum, men ikke så bra som en du kobler på høytrykk. Avspyling med hageslange blir for lite trykk, og fjerner lite skitt.

Beachboy

Den koster jo litt, bedre og heller investere i en Høytrykk fra Karcher?
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

christianhau

Har aldri hatt bil før og må da stille det dumme spørsmålet, er det farlig for metallic lakken til Tesla å spyle den med høytrykkspyler?

DavidRS

Beachboy, ja! [emoji4]

Christianhau, nei! [emoji4]

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA