Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Brenselcelle Toyota om to år

Startet av Quattro, torsdag 23. mai 2013, klokken 15:44

« forrige - neste »

Johnny

Sitat fra: Rio på torsdag 04. desember 2014, klokken 19:26
Sitat fra: Johnny på torsdag 04. desember 2014, klokken 19:12
Sitat fra: toregrill på torsdag 13. november 2014, klokken 10:02
Lading via industrikontakt er ikke heldig da det er fare for lysbue om man skulle glemme seg og dra ut pluggen i veggen før man kobler fra bilen.

Har vel ikke så mye å si hvor bra kontakten er, når det er dette som er problemstillingen.

En industrikontakt vil overleve det langt flere ganger enn en Schuko.

Det har jeg ingen innvendinger mot, men akkurat hva jeg eller du mener om dette har vel ingenting med saken å gjøre. Kansje du da ;)
TMS og eGolf.

Philippo10

#781
Ladeporten her har fungert flott hele tiden, intill et kraftig snøvær her idag kom, og når jeg skal lade får jeg bare et gult lys   :-X

Ladeporten ifra huset har det ikke vært noe problemer med før, så aner ikke hva det kan være.
Det lyser grønt ifra tesla kabelen, men den vil ikke sitte skikkelig i bilen og lyser bare gult.
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Øggen

Hadde dette jeg også. Sjekk om du har snø/is/vann inne i kontakten på bilsiden eller i selve pluggen. Går den ikke "helt til bunns" får du gult lys.

Philippo10

Stemte det ja, la kabelen inn i bilen til tørk en stund, prøvde igjen no og alt er som før :)
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Philippo10

Lurer litt på en ting jeg kom opp for idag, bilen er ca ladet til Rated 90%, det har vært -12 eller mer inatt og idag, UMC lyser grønt, bilen er låst og lyser grønt. På tlf står at den base tar imot 1 Amp og at det er -8,5* i bilen.
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Philippo10

Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

sn0le

Hvis du akkurat hadde startet lading så betyr det at mesteparten av strømmen gikk til å varme batteriet slik at det kan ta imot lading.
Den 1 Amperen er vel det som ble "til overs" og kunne dyttes inn i batteriet.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Philippo10

Den hadde stått på heile natten, også når jeg kom ut for og sjekke så var det slik som beskrev under.
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Flaago

Jeg orket ikke lese hele tråden på 53 sider...
Er 3 faselading 230 V mulig, eller er det kun 400V på 3fase som gjelder?

Rasmus.B

Sitat fra: Flaago på fredag 20. februar 2015, klokken 16:07
Jeg orket ikke lese hele tråden på 53 sider...
Er 3 faselading 230 V mulig, eller er det kun 400V på 3fase som gjelder?
3 fase lading 230V er ikke mulig.
Det kan likevel la seg gjøre ved bruk av en transformator som transformerer opp 3 fas 230V til 3 fas 400V. Men da er det i prinsippet 400V 3fas lading.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Mippen

Noen som kan hjelpe meg? Får snart min model S og lurer på hvordan jeg kan lade mest mulig effektivt. Jeg har bestilt med dobbeltlader, type 2 kabel og rødt pluss blått adapter.

Hvordan vet og finner jeg for eksempel hvilke ladestasjoner som gir meg full effekt med dobbeltlader? Hva er det hurtigste jeg kan lade hjemme uten å bruke ladeboks?
Fremtiden er elektrisk.

Muffinman

Uten boks = med UMC. Da får du 11KW/50km/t med rødt adapter om du har 400v TN nett. Har du IT-nett kan du lade med blå adapter på 32A enfase, og du får da ca. 30-32km/t.

Til daglig vil du bli overrasket over hvor liten ladeeffekt du trenger, men det er greit å kunne dra på litt ekstra når behovet melder seg.

pagal

@ Mippen!
                     HJEMME

Standard plugg                230 V  /  13 A 3,0 kW 14
IEC 60309 Blått - adapter 230 V  /  32 A 7,4 kW 40
IEC 60309 Rødt - adapter 400 V  /  16 A 11  kW 55

Ladekart TESLA:http://www.ladestasjoner.no/hurtiglading/model-s-ladekart

Med CHAdeMO kan du i tillegg bruke :http://www.ladestasjoner.no/eksternapplikasjoner/mobilhurtigladekart.php
Early CHAdeMO adapter Jæren

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA