Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Brenselcelle Toyota om to år

Startet av Quattro, torsdag 23. mai 2013, klokken 15:44

« forrige - neste »

P85D+

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 05. september 2013, klokken 09:59
Sitat fra: tk74 på torsdag 05. september 2013, klokken 09:36
Jeg kan tilby en 12kVA løsning med SlimBox for 18 000 inkl. Mva. Eks. frakt i Norge. (Kontorer i Bærum)

Hmm, hva koster bare SlimBoxen uten trafo? Kunne tenkt meg en mobil løsning for 22kW fra 32A CEE stikk.

Samme her
P85D og 85D

Griffel

#511
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 05. september 2013, klokken 09:59
Sitat fra: tk74 på torsdag 05. september 2013, klokken 09:36
Jeg kan tilby en 12kVA løsning med SlimBox for 18 000 inkl. Mva. Eks. frakt i Norge. (Kontorer i Bærum)

Hmm, hva koster bare SlimBoxen uten trafo? Kunne tenkt meg en mobil løsning for 22kW fra 32A CEE stikk.
Sitat fra: flux på tirsdag 13. august 2013, klokken 22:59
Sitat fra: Nordtroms på tirsdag 13. august 2013, klokken 22:49
Det rimeligste og enkleste jeg har sett er dette:

http://www.sedlbauer.de/files/datenblatt_de_slimbox_3_standsaeule_mit_slimbox_op_1.pdf

Som koster ca. 650 Euro
Den var jo liten og lekker! Den er vel laget for direkte tilkobling men tro om det er noe problem å bruke vanlig rød kontakt? Det ville være lett å ta den med på tur da.  :)
Har tenkt på det samme selv:)

Jeg kan sende en epost å høre om de evt. kan lage en variant som er beregnet for montering med løs kabel.
Kanskje det har kommet et svar på eposten?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

snoopy2005

Frem til det går an å kjøpe en HPWC fra Tesla eller andre som kan tilby en stasjon som har fast kabel, klar til å plugge i bilen når den parkeres i garasjen, hvor kan man få tak i en ekstra ladekabel?
P85D og en KIA SOUL EV

Griffel

Sitat fra: snoopy2005 på lørdag 14. september 2013, klokken 00:36
eller andre som kan tilby en stasjon som har fast kabel
Salto/Sønico og Elbilhjelpen har da slike på programmet.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Jærbuen

Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Ebbe

Vet noen om og når Tesla vil levere CHAdeMO adapter? Og vil dette bli en kostbart adapter ut fra teknikk?
P39240

eledille

Chademo-adapter blir etter all sannsynlighet svinedyr. Tviler personlig på at det blir noe av, uansett hva Elon har sagt. Men det har forekommet at jeg har tatt feil, altså.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

OddB

#517
Sitat fra: eledille på søndag 15. september 2013, klokken 23:38
Chademo-adapter blir etter all sannsynlighet svinedyr. Tviler personlig på at det blir noe av, uansett hva Elon har sagt. Men det har forekommet at jeg har tatt feil, altså.
Hvis Tesla har tenkt å satse i Japan er de NØDT til å lage et slikt adapter.  Men det blir nok dyrt pga lisenser etc..og det kommer nok ikke før de er klar til å satse på Japan. Nå har de sikkert nok med USA og Europa...
Tror det er tryggere å satse på den Europeiske standarden "Type 2" og dobbellader.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

cdabel

Jeg tror desverre at det ikke er "trygg" å satse på noe når det gjelder offentlig utbygging av infrastruktur. Det bygges nå i høsten ladestasjon i Eidfjord, hvor det bygges Chademo, Combo og Type-2, men Type-2 laderen blir ikke 22kW. Jeg spurte hvorfor, og min forspørsel gikk helt til topps, og ble drøftet av beslutningstakere. Konsulenten som bistår kommenterte at merkostnad for 22kW blir ganske liten, men likevel ble den løsningen valgt bort.  Slike hendelser gjør at jeg håper Tesla kommer med adaper for både Chademo og Combo, for å gi mest mulig fleksibilitet.
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

OddB

Sitat fra: cdabel på mandag 16. september 2013, klokken 08:07
Jeg tror desverre at det ikke er "trygg" å satse på noe når det gjelder offentlig utbygging av infrastruktur. Det bygges nå i høsten ladestasjon i Eidfjord, hvor det bygges Chademo, Combo og Type-2, men Type-2 laderen blir ikke 22kW. Jeg spurte hvorfor, og min forspørsel gikk helt til topps, og ble drøftet av beslutningstakere. Konsulenten som bistår kommenterte at merkostnad for 22kW blir ganske liten, men likevel ble den løsningen valgt bort.  Slike hendelser gjør at jeg håper Tesla kommer med adaper for både Chademo og Combo, for å gi mest mulig fleksibilitet.
Chademo har EU besluttet å IKKE satse videre på... og Combo er DC-lading og dyr.

Her må det jobbes aktivt med å få konsulenter og saksbehandlere til å skjønne at 22 kW Type 2 ladere er den mest kostnadseffektive ladeløsningen !

Mulig disse konsulentene tror at Tesla klarer seg selv ? Men det er vel mange andre biler som vil ha nytte av høyere ladehastighet ?
Har Elbilforeningen gått ut og anbefalt å bygge ut 22kW ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Jejl

Ville det ikke være en ide at når en eventuell CHAdeMO adapter kommer, at disse blir fastmontert ved hver ladestasjon. Betalingen av adapterne kan gjøres etter hvert, av de som bruker dem.

tk74

Sitat fra: tk74 på torsdag 05. september 2013, klokken 09:36
Sitat fra: larsleik på torsdag 05. september 2013, klokken 08:32
10kw trafo / salto lader løsning fra Sønnico koster 37.000 inkl mva.

Jeg kan tilby en 12kVA løsning med SlimBox for 18 000 inkl. Mva. Eks. frakt i Norge. (Kontorer i Bærum)
http://www.sedlbauer.de/en/services/products/e-mobility/slimbox.html

12KVA  Main Parameter:
Input Voltage:230V
No-load output voltage:400V
Rated input current:30.12A
Rated output current:17.32A
Rated capacity:12kVA
Phase; 3 phases
Rated frequency:50/60Hz
Insulation class:H or F grade
Cooling:Air cooling
Insulation paint:F
Dimension:Length Width Hight=   *   *  MM (Kommer senere)
With steel enclosure;   *   *  MM (Kommer senere)
The ambient temperature(Environment temprature 40℃):get to 115℃
No-load current:<2%
No-load losses:<110W
Load losses(75℃):<200W
Transformer efficiency(75℃):>96%

25Kva løsning med SlimBox for 20 000 inkl. Mva. Eks. frakt i Norge.
http://www.sedlbauer.de/en/services/products/e-mobility/slimbox.html
25KVA Main Parameter:
Input Voltage:230V
No-load output voltage:400V
Rated input current:62.757A
Rated output current:36.085A
Rated capacity:25kVA
Phase; 3 phases
Rated frequency:50/60Hz
Insulation class:H or F grade
Cooling:Air cooling
Insulation paint:F
Dimension:Length Width Height= 480 * 260 * 420MM
With steel enclosure; 720*840*540MM
The ambient temperature(Environment temperature 40℃):get to 115℃
No-load current:<2%
No-load losses:<150W
Load losses(75℃):<300W
Transformer efficiency(75℃):>96%

Stativ for SlimBox Kr. 1500,- inkl. Mva. Eks. frakt.

De første trafoene kommer til lager i løpet av 2 uker og vil gjennomgå en grundig kvalitetskontroll før de første som har bestilt får sine utlevert.

Hilsen
Terje Knudsen


For dere som er interessert i diverse lade-løsninger har jeg mottatt de første trafoene i 6,3Kva, 8kVA, 12kVa og 25kVA. Jeg har også mottatt de første SlimBox for 400V opp til 32A.

Jeg holder på og teste de forskjellige trafoene nå og vil være ferdig med testingen av disse i løpet av 2 til 3 uker før de første som har bestilt får utlevert sine :-)

I mangel av bil foreløpig hadde det vært fint om noen som holder til i nærheten av Sandvika området som har fått sin bil kunne tatt seg en tur slik at jeg kunne fått testet ferdig produkt med SlimBox og Type 2 til Type 2 mode-3 kabel.

Den første som blir klar til testing er 6,3kVA modellen da jeg per dags dato ikke har større uttak her på kontoret en 230V 3-fas 16A tilgjengelig. (230V 3-fas 63A blir montert i løpet av uke 39)

Hilsen Terje Knudsen
Tlf: 90 04 03 02


Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

Lille Lance

Jeg kommer til å legge en 3-fas kabel ut til garasjen. Så får jeg bruke den som 1-fas så lenge, men hvis 3-fas 230V / 32A blir mulig senere, så ligger iallefall kabelen klar.
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

eledille

Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

tk74

Sitat fra: eledille på fredag 20. september 2013, klokken 21:25
tk74: Hva vil 6,3 kVA-varianten koste?

Hei
Prisene er som følger:
6,3kVA (230V 16A 3-fas til 400v 3-fas) NOK kr. 5500,- eks mva.
8kVA (230V 20A 3-fas til 400v 3-fas) NOK kr. 6000,- eks. mva.
12kVA (230V 32A 3-fas til 400v 3-fas) NOK kr. 7000,- eks mva.
25kVA (230V 63A 3-fas til 400v 3-fas) NOK kr. 9000,- eks mva.

De 3 første trafoene kan brukes med den medfølgende lade-kabelen som følger bilen hvis man ikke vil installere en ladestasjon med Type 2 til Type 2 mode-3 kabel.

SlimBox kan kjøpes direkte fra produsent Euro 640,- pluss frakt og mva. Ca. NOK kr. 7000,- Eller av meg for kr. 8000,- http://www.sedlbauer.de/en/services/products/e-mobility/slimbox.html#23bezeichner1
Type 2 til Type 2 mode-3 kabel må kjøpes i tillegg fra feks. www.salto.no

Hilsen
Terje Knudsen
Tlf: 90 04 03 02

Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA