Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Brenselcelle Toyota om to år

Startet av Quattro, torsdag 23. mai 2013, klokken 15:44

« forrige - neste »

joern100

Fikk vår S60 i går
Den står til lading i Saltoboks med type 2 Mennekekabel på en 32 A 230 kurs, men tar bare ut 16 A... Står at 32 A er tilgjengelig men vil altså ikke hente ut mer. Feil i anlegg eller bilen?
Jeg som trodde jeg hadde forberedt meg....

På forhånd takk
Solgt Tesla S60

Griffel

Sitat fra: joern100 på søndag 22. september 2013, klokken 09:07
Fikk vår S60 i går
Den står til lading i Saltoboks med type 2 Mennekekabel på en 32 A 230 kurs, men tar bare ut 16 A... Står at 32 A er tilgjengelig men vil altså ikke hente ut mer. Feil i anlegg eller bilen?
Jeg som trodde jeg hadde forberedt meg....

På forhånd takk
Er det hjemme hos deg selv, har du antagelig ikke fått riktig boks, eller at den ikke er riktig innstilt.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

joern100

Solgt Tesla S60

P85D+

Sitat fra: tk74 på fredag 20. september 2013, klokken 22:01
Sitat fra: eledille på fredag 20. september 2013, klokken 21:25
tk74: Hva vil 6,3 kVA-varianten koste?

Hei
Prisene er som følger:
6,3kVA (230V 16A 3-fas til 400v 3-fas) NOK kr. 5500,- eks mva.
8kVA (230V 20A 3-fas til 400v 3-fas) NOK kr. 6000,- eks. mva.
12kVA (230V 32A 3-fas til 400v 3-fas) NOK kr. 7000,- eks mva.
25kVA (230V 63A 3-fas til 400v 3-fas) NOK kr. 9000,- eks mva.

De 3 første trafoene kan brukes med den medfølgende lade-kabelen som følger bilen hvis man ikke vil installere en ladestasjon med Type 2 til Type 2 mode-3 kabel.

SlimBox kan kjøpes direkte fra produsent Euro 640,- pluss frakt og mva. Ca. NOK kr. 7000,- Eller av meg for kr. 8000,- http://www.sedlbauer.de/en/services/products/e-mobility/slimbox.html#23bezeichner1
Type 2 til Type 2 mode-3 kabel må kjøpes i tillegg fra feks. www.salto.no

Hilsen
Terje Knudsen
Tlf: 90 04 03 02

Hvor lager du N leder?
P85D og 85D

Nuvolari

Sitat fra: joern100 på søndag 22. september 2013, klokken 09:07
Fikk vår S60 i går
Den står til lading i Saltoboks med type 2 Mennekekabel på en 32 A 230 kurs, men tar bare ut 16 A... Står at 32 A er tilgjengelig men vil altså ikke hente ut mer. Feil i anlegg eller bilen?
Jeg som trodde jeg hadde forberedt meg....

På forhånd takk

Har du en 16A eller 32A type2 kabel?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

joern100

Jeg har type 2 kabel, er det forskjell på 16 og 32 kabel også?

Stakkars han fra Sønnico som la opp Salto boksen... Han visste ikke så mye om den, og bruksanvisningen fra 159 sider på tysk.
Solgt Tesla S60

petersv

Sitat fra: joern100 på søndag 22. september 2013, klokken 09:07
Fikk vår S60 i går
Den står til lading i Saltoboks med type 2 Mennekekabel på en 32 A 230 kurs, men tar bare ut 16 A... Står at 32 A er tilgjengelig men vil altså ikke hente ut mer. Feil i anlegg eller bilen?
Jeg som trodde jeg hadde forberedt meg....

På forhånd takk

Har du fått montert dobbeltlader da?

joern100

Ikke dobbelt lader, men 32x230 er 7,3 kW og skal holde.. S 60 er full på 8 timer...
Solgt Tesla S60

petersv

Sitat fra: joern100 på søndag 22. september 2013, klokken 10:14
Ikke dobbelt lader, men 32x230 er 7,3 kW og skal holde.. S 60 er full på 8 timer...

Aha, antok 3-fase siden du sa Saltolader. Du kan bruke den medfølgende mobilkonnektoren og lade på 230V 32A, såfremt du får rett plugg ;)

Griffel

Sitat fra: joern100 på søndag 22. september 2013, klokken 10:03
Jeg har type 2 kabel, er det forskjell på 16 og 32 kabel også?

Stakkars han fra Sønnico som la opp Salto boksen... Han visste ikke så mye om den, og bruksanvisningen fra 159 sider på tysk.
For ordensskyld:
Saltoboksen må stå på en 32A kurs, står den på en 16A skal de stilles på 16A i såfall er 16 A lading ikke en feil.
Ladekablen må være en 32A kabel, Det finnes også 16 A kabler, og ladingen blir da automatisk begrenset til 16A.
Lading 16A kan være valgt i bilen.

Enfas lading 32A 230V er en spesialtilpasning av ladestasjonen, så dersom "Stakkars han fra Sønnico som la opp Salto boksen... Han visste ikke så mye om den" er dette sansynligvis grunnen til problemet.
Sønnico/Salto må kurse sine montører som skal montere slike bokser.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Griffel

#535
Sitat fra: TeslaSignature på søndag 22. september 2013, klokken 09:29
Sitat fra: tk74 på fredag 20. september 2013, klokken 22:01
Hei
Prisene er som følger:
6,3kVA (230V 16A 3-fas til 400v 3-fas) NOK kr. 5500,- eks mva.
8kVA (230V 20A 3-fas til 400v 3-fas) NOK kr. 6000,- eks. mva.
12kVA (230V 32A 3-fas til 400v 3-fas) NOK kr. 7000,- eks mva.
25kVA (230V 63A 3-fas til 400v 3-fas) NOK kr. 9000,- eks mva.

De 3 første trafoene kan brukes med den medfølgende lade-kabelen som følger bilen hvis man ikke vil installere en ladestasjon med Type 2 til Type 2 mode-3 kabel.

Hilsen
Terje Knudsen
Tlf: 90 04 03 02

Hvor lager du N leder?
tk har tidliger bekreftet at disse transf. har dYN konfigurasjon så dermed er det problemet løst.
(Til forskjell fra Kemppi transformatoren avertert på finn.no hvor det ikke går fram av typeskiltet hvordan den er konfigurert.)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

tjobben

Hoi :)
Jeg sliter med å overbevise styret i borettslaget. De er redde for både brann og sikringer som går ved lading i fellesgarasjen ::)
Hvor lavt ned kan ladestrømstyrken stilles?
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

jkirkebo

Sitat fra: joern100 på søndag 22. september 2013, klokken 09:07
Fikk vår S60 i går
Den står til lading i Saltoboks med type 2 Mennekekabel på en 32 A 230 kurs, men tar bare ut 16 A... Står at 32 A er tilgjengelig men vil altså ikke hente ut mer. Feil i anlegg eller bilen?
Jeg som trodde jeg hadde forberedt meg....

Du har ikke begrenset ladestrømmen i bilen til 16A? Min ville bare lade på 13A fra 3x32A i dag, fant fort ut at begrensningen var stilt inn på 13A.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

AllanW

Jeg har en 10A hus stikk på parkeringen her ute.
Funker det å lade med den?
Og hvordan var formellen for ladetid igjen?
16A gir vel 16km pr.t ?
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

P85D+

Sitat fra: AllanW på søndag 22. september 2013, klokken 15:01
Jeg har en 10A hus stikk på parkeringen her ute.
Funker det å lade med den?
Og hvordan var formellen for ladetid igjen?
16A gir vel 16km pr.t ?

Ja, ca. Dvs. 1 km pr. A

På en 10 A får du ca. 10 km. Hvis du får problemer m. Sikringen setter du ned til f.eks 8A på Teslaen
P85D og 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA