Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Brenselcelle Toyota om to år

Startet av Quattro, torsdag 23. mai 2013, klokken 15:44

« forrige - neste »

ducktolate

Kan man kjøpe Teslas high power wall conector (1200usd) og bruke den på et 230v anlegg? Om så; Hvor mange kw kan man trekke med den?

19quiz76


Sitat fra: ducktolate på lørdag 10. august 2013, klokken 22:36
Kan man kjøpe Teslas high power wall conector (1200usd) og bruke den på et 230v anlegg? Om så; Hvor mange kw kan man trekke med den?

Jepp - med 3-fas opp til 80 ampere. Gir i så fall max 32kW (*dukker-for-svingslag-fra-bedre-kvalifiserte*)


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

glaserud

Du kan montere HPWC på 240 1-fase 100A (maks i følge http://www.teslamotors.com/charging#/installation ). Hvorvidt den HPWCen vil virke med EU ladere, er ikke kjent.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

ducktolate

Det hadde jo vært fint å fått brukt 3fas 230v, men er det slik at de ikke har laget denne HPWC til euro bilene?

Nuvolari

Sitat fra: ducktolate på lørdag 10. august 2013, klokken 22:58
Det hadde jo vært fint å fått brukt 3fas 230v, men er det slik at de ikke har laget denne HPWC til euro bilene?

Stemmer. Så vi vet ikke hva en EU hpwc vil støtte.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

valvolainen

Ikke sikkert det blir laget heller. Euro har jo type2 kontakt - her finnes det allerede type2 veggladere, ikke sikker tesla gidder å lage enda en.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

ducktolate

Ok, takk for oppklarende (for min del) svar. Hvem selger slike type 2 veggbokser? Og hva kan man få brukt av strøm på en slik med 230v anlegg?

ebbrey

Den info jeg har fått angående HPWC er at de skulle få til en egen leverandør på dette i Norge, og at denne leverandøren skulle se på mulighet for 3 fas tilkobling via HPWC. Siste mail jeg fikk angående dette, var at Sønnico skulle levere/montere dette for intresserte. Men tviler sterkt på at dette er riktig. Sønnico er vel bare en ren elektroinstalltør.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

eclipse

Sitat fra: ducktolate på lørdag 10. august 2013, klokken 23:07
Ok, takk for oppklarende (for min del) svar. Hvem selger slike type 2 veggbokser? Og hva kan man få brukt av strøm på en slik med 230v anlegg?

Det er www.salto.no
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

glaserud

Sitat fra: ebbrey på lørdag 10. august 2013, klokken 23:10
Den info jeg har fått angående HPWC er at de skulle få til en egen leverandør på dette i Norge, og at denne leverandøren skulle se på mulighet for 3 fas tilkobling via HPWC. Siste mail jeg fikk angående dette, var at Sønnico skulle levere/montere dette for intresserte. Men tviler sterkt på at dette er riktig. Sønnico er vel bare en ren elektroinstalltør.

Sønnico med Salto som underleverandør (i følge Kristian fra Salto på tlf.).
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

ebbrey

Sitat fra: glaserud på lørdag 10. august 2013, klokken 23:38
Sitat fra: ebbrey på lørdag 10. august 2013, klokken 23:10
Den info jeg har fått angående HPWC er at de skulle få til en egen leverandør på dette i Norge, og at denne leverandøren skulle se på mulighet for 3 fas tilkobling via HPWC. Siste mail jeg fikk angående dette, var at Sønnico skulle levere/montere dette for intresserte. Men tviler sterkt på at dette er riktig. Sønnico er vel bare en ren elektroinstalltør.

Sønnico med Salto som underleverandør (i følge Kristian fra Salto på tlf.).

Det blir salto ja, okei.

Men sia dems har jo bare masse utstyr med "info kommer". Har vært slik siden jul.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

nofuelno

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

t0ffluss

Sitat fra: ebbrey på lørdag 10. august 2013, klokken 23:10
Den info jeg har fått angående HPWC er at de skulle få til en egen leverandør på dette i Norge, og at denne leverandøren skulle se på mulighet for 3 fas tilkobling via HPWC. Siste mail jeg fikk angående dette, var at Sønnico skulle levere/montere dette for intresserte. Men tviler sterkt på at dette er riktig. Sønnico er vel bare en ren elektroinstalltør.

Fikk faktisk samme beskjed selv igår. Nå er det sånn at jeg er innstallatør i egen bolig.. Har lagt opp 3-fas 400V 40A i garasjen. 3-fas 32A blir ladekursen til Teslaen.

Reagerte når jeg så at kabelen som medfølger TMSen er maks 16A på 3-fas. Men med en Type 2 vegglader vil jeg kunne utnytte twin chargeren. Håper helst på en egen sexy Tesla løsning, ala HPWC.
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

Griffel

#418
Sitat fra: ebbrey på søndag 11. august 2013, klokken 00:07
Sitat fra: glaserud på lørdag 10. august 2013, klokken 23:38
Sønnico med Salto som underleverandør (i følge Kristian fra Salto på tlf.).

Det blir salto ja, okei.

Men sia dems har jo bare masse utstyr med "info kommer". Har vært slik siden jul.
Nå har jo eclipse vært grei å legge ut datablad på denne som vedlegg her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8178.msg100584.html#msg100584
Den kan brukes for 400V 3 fas og 230 V enfas.

Ellers er dette hjemmesiden til Saltos undeleverandør:
http://www.abl-sursum.com/en/produkte/systeme-elektronik.php
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

glaserud

Garasjen hjemme har litt ting som har kommet flytende fra diverse industri, og fant en fin, 25A flatstift. Ikke så mye brukt, men tenker den kommer på adapter-laget også.

P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA