Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Brenselcelle Toyota om to år

Startet av Quattro, torsdag 23. mai 2013, klokken 15:44

« forrige - neste »

timingbeltkiller

#210
Utgår
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Griffel

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 13. juni 2013, klokken 07:56
Jeg ville gitt beng i byggsentralen og satt opp et underskap i garasjen. Det kan du fore med 3x32A og hente ut 2 stk. 3x16A kurser fra.

HPWCen skal egentlig kobles direkte men vil selvsagt også virke om det er en plugg i mellom. Men jeg tror Teslas HPWC kun er for enfase opp til 80A. Skal du ha trefase må du antageligvis kjøpe en tredjeparts ladeboks, f.eks fra Salto.
Enig med du. En byggesentral i denne sammenhengen synes ikke fornuftig.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Adrian

Hei. Dette spørsmålet er nok blitt besvart fra før, men jeg har blitt så forvirret av alle disse forskjellige lade greiene at jeg ble usikker og vil gjerne spørre selv om det er fare for repitisjon. Vedlagt bilde er en ladestasjon hvor jeg handler flere ganger i uken. Denne leverer 500DC og opp til 120A. Kan jeg med rett adapter bruke denne ladestasjonen for å lade Teslaen? Takk for hjelp.
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

Griffel

#213
Sitat fra: Adrian på torsdag 13. juni 2013, klokken 17:22
Hei. Dette spørsmålet er nok blitt besvart fra før, men jeg har blitt så forvirret av alle disse forskjellige lade greiene at jeg ble usikker og vil gjerne spørre selv om det er fare for repitisjon. Vedlagt bilde er en ladestasjon hvor jeg handler flere ganger i uken. Denne leverer 500DC og opp til 120A. Kan jeg med rett adapter bruke denne ladestasjonen for å lade Teslaen? Takk for hjelp.
Med "rett adapter" kan du det, om og når "rett adapter" blir tigjenglig er en annen sak.
(omtales gjerne som CHAdeMO)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Adrian

Sitat fra: Griffel på torsdag 13. juni 2013, klokken 17:27
Sitat fra: Adrian på torsdag 13. juni 2013, klokken 17:22
Hei. Dette spørsmålet er nok blitt besvart fra før, men jeg har blitt så forvirret av alle disse forskjellige lade greiene at jeg ble usikker og vil gjerne spørre selv om det er fare for repitisjon. Vedlagt bilde er en ladestasjon hvor jeg handler flere ganger i uken. Denne leverer 500DC og opp til 120A. Kan jeg med rett adapter bruke denne ladestasjonen for å lade Teslaen? Takk for hjelp.
Med "rett adapter" kan du det, om og når "rett adapter" blir tigjenglig er en annen sak.

Så svaret er foreløpig nei?? Vent å se??
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

jkirkebo

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

eclipse

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 13. juni 2013, klokken 17:57
Sitat fra: Adrian på torsdag 13. juni 2013, klokken 17:29
Så svaret er foreløpig nei?? Vent å se??

Korrekt.

Samtidig så har Elon sagt at Chademo adapter kommer, så det er et tidspørsmål (som alt annet)
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

ebbrey

Han har også sagt at man kunne kjøre 80 amp 230v inn på dobbeltladeren under eventen i oslo.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

glaserud

Sitat fra: ebbrey på fredag 14. juni 2013, klokken 16:58
Han har også sagt at man kunne kjøre 80 amp 230v inn på dobbeltladeren under eventen i oslo.

Og det kan du også. Må bare ha en HWPC eller tilsvarende foran.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Jimpec

Krysspost fra TMC.

Det er dermed rykter om at TMS vil ha Mennekes Type 2 kontakt på selve bilen.
Kan jeg da koble et Type 2 stikk til min 400V 32A kurs i garasjen, eller kreves det noe mellom?


----

I talked to Tesla Europe today and they told me that my car with EU Res:366 will not arrive in July. More likely August. It has not yet started production, even if it has a VIN assigned.

At the same time they confirmed to me that european cars will have a menekes-type2 connector on the car itself. So not the proprietary tesla connector that US uses.

2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Griffel

#220
Sitat fra: Jimpec på lørdag 15. juni 2013, klokken 11:26
Krysspost fra TMC.

Det er dermed rykter om at TMS vil ha Mennekes Type 2 kontakt på selve bilen.
Kan jeg da koble et Type 2 stikk til min 400V 32A kurs i garasjen, eller kreves det noe mellom?
Det betyr at europa versjonen av HWPC har en plugg som passer til intaket i bilen og som er en type 2 plugg.

Kladd kablen må også ha en slik plugg på bilsiden.
Siden kladden tydligvis er begrenset til 16 A 3 fas, må du enten ha Teslas elegante HWPC eller en EU ladestikkontakt på veggen om du ønsker å lade med 32 A. Alternativt lade med 16A via en overgang til din 32A stikkontakt av annen type.

Det betyr også at AC ladestasjoner som er utstyrt med kabel kan plugges direkte til bilen.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Jimpec

2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

eclipse

Sitat fra: ebbrey på fredag 14. juni 2013, klokken 16:58
Han har også sagt at man kunne kjøre 80 amp 230v inn på dobbeltladeren under eventen i oslo.

Ja, men da må du ha en HPWC
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

petersv

Det er vel ikke plass til en Mennekes Type 2 på samme plass som US biler har sin plugg, må isåfall bli ny port også. Kanskje like greit når vi skal ha andre lykter uansett, og at plug-porten har hatt endel problemer i US (stuck osv.)

sindrej

Sitat fra: Griffel på lørdag 15. juni 2013, klokken 12:29
Siden kladden tydligvis er begrenset til 16 A 3 fas, må du enten ha Teslas elegante HWPC eller en EU ladestikkontakt på veggen om du ønsker å lade med 32 A.
Vil dette si at en trenger noe ekstra for å lade med 230V 32A også ?  For å si det på en annen måte; kan en kun utnytte 16A med det som følger med når en kjøper bilen ?  ???

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA