Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Avstemning: Trenger vi underkategorier på Tesla S forumet?

Startet av Arnvid Øverbø, torsdag 23. mai 2013, klokken 14:16

« forrige - neste »

Arnvid Øverbø

Som  nesten eigar av Leaf , er det ein del forvirrande å lese i annonser på Finn.
2013 modell, trudde det va den nye som ettekvart kjem frå England ?
Zenonlys , trudde den var utstyrt med led-lys .
E det noken som kan oppdatere meg her, takk !

Rasmus.B

Det er til dags dato ikke levert noen Euro Leafs til Norge. Husk at om en bil er produsert i 2012 og førstegangsregistreres i Norge i 2013 vil nå bli en 2013 modell.
Dette er, en så lenge, ikke den nye Leafen som produseres i Sunderland. Så vidt jeg vet er det importert minst en av de nye Leafene fra USA. Denne er produsert i Smyrna, TN.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Arnvid Øverbø

Takker, det bekrefta mitt inntrykk. Slik sett kan ein 2011 m bli markedsført som ein 2013 m , for å sette det på spissen.

Men er det så noen som kan oppklare min forvirring når det gjelder lyset , xenon eller led ?

Eit spørsmål til og . Amerkansk gps fungerer ikkje i Europa. Kva er grunnen , og kva må gjerast for å få den til å fungera ?  Er det muleg for andre med god datakunnskap å gjer det , eller er det bare Nissan som kan ?

BE

Med automatiske kjørelys er det veldig bra at Leaf har LED nærlys. LED har ingen oppvarmingstid og har derfor umiddelbart 100% effekt, HID bruker noen sekunder på å oppnå full effekt, noe som er lite ønskelig f.eks.  i det du kjører inn i en tunnel.

Alle Leaf levert til nå har LED. Ingen er produsert med HID eller Halogen nærlys. (Fjernlysene er konvensjonelle halogen)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

silverwrx

Tenkte å ettermonte xenon i fjernlys(ikke krav til lyktespylere/høydejustering på fjern).

Er det canbus på de slik at de krever slike, eller tar ledningsnett en normale xenon kit?
2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

jkirkebo

Sitat fra: silverwrx på lørdag 01. juni 2013, klokken 20:18
Tenkte å ettermonte xenon i fjernlys(ikke krav til lyktespylere/høydejustering på fjern).

Er det canbus på de slik at de krever slike, eller tar ledningsnett en normale xenon kit?

Normale duger fint.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA