Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Will it drift?...

Startet av frskby, torsdag 23. mai 2013, klokken 13:29

« forrige - neste »

valvolainen

Sitat fra: @roger på mandag 13. mai 2013, klokken 19:36
Kommer derfor til å ta med meg en hyggelige gest fra Alfa Romeo familien, man hilser på brødre/søster når man møtes på veien :-*

Dette hadde vært hyggelig!
Jeg er også vant med dette fra land rover verdenen.
Trivelig mennesker. Håper tesla'ere blir likedan!
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

tjobben

Sitat fra: @roger på mandag 13. mai 2013, klokken 19:36
Uten tilgang på inspirasjon og informasjon fra dette forumet, er jeg sterkt i tvil om jeg ville ha gjennomført "mitt livs nybilkjøp"!

Det at det er sterkt varierende kvalitet på et så aktivt forum som dette, vil jeg betegne som krydder. Jeg har ikke opplev det som problematisk å skille innlegg i kategorien "synsing og rykter" fra innlegg underbygget med åpenbar kunnskap.

Jeg vil derfor takke alle bidragsytere på dette forumet, og uttrykke en form for familiefølese for dere, uten å kjenne en eneste en av dere (så vidt jeg vet....) Følelsen av å være med på en kollektiv "galskap" som dette, er litt deilig  :o . Samtidig som dette forumet gir oss muligheten til å dele erfaringer, og faktisk kunne opptre kollektivt ved behov etter levering, det bidrar med litt trygghet.

Kommer derfor til å ta med meg en hyggelige gest fra Alfa Romeo familien, man hilser på brødre/søster når man møtes på veien :-* 

Jeg må bare hive meg på her, og rette en stor takk til alle bidragsytere.
Aldri i verden om jeg hadde vurdert Model S om det ikke var for dette forumet, og nå er jeg inne i finalize-prosessen og vet mye om hva som er inkludert og ikke og hva som kan passe å velge for meg og mitt bruk.
Og som @roger her så fint uttrykker: Familiefølelse :)

Takk!

Og Robin, tusen takk for en strålende jobb!

Vi sees på veien :)
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

ELbilist1

Takk til alle!
Jeg reserverte allerede i Februar 2011, etter en prøvetur i Roadsteren.
Med en Danske, jeg ikke husker navnet på...
Den gang var det "desverre" lite og ingen info om S, en. Men han sa det ville bli som roadsteren
bare mye bedre og 5 seter / eller 7.
Å viktigst av alt, hvis jeg betalte reservasjonen, kunne jeg alltids få tilbake dette, hvis jeg ombestemte meg.
Har siden da (stort sett) aldri vært i tvil, ettersom jeg har lest diverse steder i aviser og nett!
Denne bilen vil jeg ha.
FORUMET har hjulpet meg med hva jeg ville ha og hvordan jeg ville sette opp bilen.
Håpet i utgangspunktet å holde meg under 550, men nå viser det seg at den kom på 592, etter at di la til nesten 3000,- etter konfig. for levering++.
Håper ikke det kommer mere påslag, da blir det Havregrøt i hele høst, og "stjeling" av strøm på jobb....

Gleder meg fortsatt!!!
:) Ren nytelse, hvær dag!

Foleson

Uten dette forumet, TMC og Teslas egne forum hadde jeg nok ikke kjøpt denne bilen...
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

stianrod

#34
Hiver meg på bølgen her og takker alle sammen. Håper at folk ikke bare fordufter etter bilene blir levert, men fortsetter å dele erfaringene.

Når det er sagt, var jeg en tur innom butikken i Trondheim igjen idag, og der holdt dem på å henge opp farge og interiørprøver. Den hyggelige karen fra Tesla fortalte at han satte stor pris på forumet, og syntes det kunne være nyttig. Han sa at som representant for Tesla, kunne dem lese på forumet, men strengt forbudt å poste noe. Det var enkelte ganger han ikke kunne fortelle kundene om fremtidige oppgraderinger og nye funksjoner og pakker, selvom han visste at de ville komme. Først når han fikk grønt lys fra ledelsen, kunne han informere kundene om dette. Utrolig hyggelig fyr, som har min tillitt, så jeg stoler på det som ble sagt.

Får stikke innom igjen senere til uken for å se på farger og interiør  :D
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

kjølholdt

Har hatt ekstremt god nytte av dette forumet. Kan med all sikkerhet si at forumet gjorde det mye lettere å bestemme seg for El bil. Det fine er jo at jeg nå er ganske oppdatert på begrensningene og hva jeg bør huske på før langtur f.eks.
I tillegg kan det jo ikke være nødvendig å være "blodsériøs" hele tiden på dette forumet. Ventetiden må fylles med en del mindre nyttige tråder også :)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

orjan

Enda en som slenger seg på her. Før jeg fant dette forumet hadde jeg lyst på bilen men hadde på langt nær bestemt meg for at det ble kjøp. Her fant jeg relevant informasjon som gjaldt Norge, bl.a. om superchargers, leveringstid mm. Det som virkelig fikk meg til å bestemme meg for kjøp var å se hvor mange vi var, og at jeg slettes ikke var alene om å være super-gira på Model S  :)
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

stianrod

Jeg hadde kjøpt meg ny leilighet, dvs kontrakt på ny leilighet. Men så kom jeg over Tesla Model S. Nå skal jeg videreselge kontrakten (resalg), signerte på papirene fra Tesla for 2 dager siden. Angrer ikke ett sekund. Heller Tesla enn kåk ;)
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA