Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Performance vs. Standard

Startet av AttackOfTheMac, torsdag 23. mai 2013, klokken 10:54

« forrige - neste »

hybriden

Parkerer alltid min SUV lengst mot høyre linje, for å få mest mulig plass til å gå ut /inn i bilen........ Bruker nesten aldri å slå inn speilene ved parkering, bedre å skade speil enn bilen :)
Kjører bensin SUV som trekker campingvogn(2000 kg). Finnes ikke elbilalternativ, men snart hybrider som dekker dette behovet!

Geirr

Kan en ikke parkere midt på stripa, for så å kjøpe to parkeringsbilletter?
Noe å vurdere på trange plasser og korte handleturer....
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

janmb

Sitat fra: Cato76 på torsdag 27. februar 2014, klokken 08:48
Parkerte i går ved Down Town Senter i Porsgrunn. Resulterte i 760 kroner i parkeringsbot... >:( Bilen er bred, og når bilen på siden har parkert litt mot din parkeringslomme så er det fort gjort å at en kommer bort i stripen med høyre hjul... Tok bilde av parkeringen min, men glemte jo selfølgelig å ta bilde av høyre side. Her var den så vidt bort i stripen... Uansett, så er parkeringsvakter i Porsgrunn ganske nazi, dette er godt kjent også gjennom media. Har sendt klage, men jeg regner ikke med å få medhold  :(

Du skal OVER stripen, dvs berøre asfalten på utsiden av parkeringslommen du står i for at det skal være feilparkering. Om hjulet ditt står inne på selve stripen så står du helt lovlig.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

janmb

Sitat fra: SKH på torsdag 27. februar 2014, klokken 13:22
Kan en ikke parkere midt på stripa, for så å kjøpe to parkeringsbilletter?
Noe å vurdere på trange plasser og korte handleturer....

Da får du sikkert to bøter  ;D :o :-[
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Cato76

Da fikk jeg slettet "boten" ;D
Sendte en litt krass melding til Senter Lederen som svarte raskt med at dette var smålig av parkeringsselskapet (Security Park), og han skulle kontakte dem med en gang for å be dem slette saken. Samtidig takket han meg for å ta det opp.  :)

Husk at i noen tilfeller er det butikken/senter som eier parkeringsplassen og som har har avtale med parkeringsselskapet. Det er da lettere å klage direkte til eier av plassen dersom en mener at en har blitt urimelig behandlet.  ;)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Oreo

Det var lurt.
Sikkert ikke annet å vente fra P-selskap som antagelig har provisjon av bøtene de krever inn.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA