Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av Oreo, onsdag 22. mai 2013, klokken 16:14

« forrige - neste »

Lokführer

Tro meg, i en bil som går  fra 0-100 på 4,4 sek, så er det greit å ha en sted til mobil, briller, lommebok, nøkler.
Et pluss med mangelen på oppbevaringsrom er at man blir tvunget til å ha en ryddig bil. :-)
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Lokführer

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 10. mai 2013, klokken 13:28

Btw: Model S har jo to av de mest snedige lagringsrommene jeg har sett i en bil (i fronten der motorer fantes i gamledager, og bak bakakselen :) )

Bare litt tustelig å stoppe bilen for å gå fram i frønken å hente solbrillene.. ;-)
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Gjermund

Sitat fra: Lokführer på fredag 10. mai 2013, klokken 13:36
Tro meg, i en bil som går  fra 0-100 på 4,4 sek, så er det greit å ha en sted til mobil, briller, lommebok, nøkler.
Et pluss med mangelen på oppbevaringsrom er at man blir tvunget til å ha en ryddig bil. :-)

Jeg vil ha den dropp inn saken, men ser jo poenget med at den er valgfri for de som har veske/bag der i stedet. Uanset har jo de fleste biler grei  nok bremser til at det kan være greit å kunne legge fra seg ting.

Jeg synes den drop in løsningen for senterkonsoll ser helt grei ut. Er heller ikke lei meg for at det ikke er koppholdere over alt, det kan tas som et hint til å spise et annet sted. Jeg skulle heller ønske at det var et låsbart sted i bagasjerommet enn lommer og koppholdere over alt.

RuneW

Sitat fra: Lokführer på fredag 10. mai 2013, klokken 09:29
Er det bare meg meg som synes at det er rart at bilen får 99/100 poeng?
[...]
For meg virker dette litt søkt. For meg virker det som CR er kjøpt og betalt.

Sitat fra: Lokführer på fredag 10. mai 2013, klokken 13:04
For meg så scorer nok denne bilen tett opptil 99/100, men det er til min bruk.

Så når noen tester en bil og gir den omtrent samme karakter du selv ville ha gjort - så må de være kjøpt og betalt? Det er vel å være på kanten mistroisk eller  ;D

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Øyvind.h

Sitat fra: Lokführer på fredag 10. mai 2013, klokken 13:39
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 10. mai 2013, klokken 13:28

Btw: Model S har jo to av de mest snedige lagringsrommene jeg har sett i en bil (i fronten der motorer fantes i gamledager, og bak bakakselen :) )

Bare litt tustelig å stoppe bilen for å gå fram i frønken å hente solbrillene.. ;-)
Om du opplever at du må legge solbrillene i frunken skjønner jeg godt hvorfor vi er uenige om bilens interiør :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Lokführer

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 10. mai 2013, klokken 13:50
Sitat fra: Lokführer på fredag 10. mai 2013, klokken 13:39
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 10. mai 2013, klokken 13:28

Btw: Model S har jo to av de mest snedige lagringsrommene jeg har sett i en bil (i fronten der motorer fantes i gamledager, og bak bakakselen :) )

Bare litt tustelig å stoppe bilen for å gå fram i frønken å hente solbrillene.. ;-)
Om du opplever at du må legge solbrillene i frunken skjønner jeg godt hvorfor vi er uenige om bilens interiør :)

+2, minst :-)
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Wenche

Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Lokführer

Sitat fra: RuneW på fredag 10. mai 2013, klokken 13:50
Sitat fra: Lokführer på fredag 10. mai 2013, klokken 09:29
Er det bare meg meg som synes at det er rart at bilen får 99/100 poeng?
[...]
For meg virker dette litt søkt. For meg virker det som CR er kjøpt og betalt.

Sitat fra: Lokführer på fredag 10. mai 2013, klokken 13:04
For meg så scorer nok denne bilen tett opptil 99/100, men det er til min bruk.

Så når noen tester en bil og gir den omtrent samme karakter du selv ville ha gjort - så må de være kjøpt og betalt? Det er vel å være på kanten mistroisk eller  ;D
Jeg legger da vekt på at det er mine preferanser, ikke preferansene som skal representere en hel nasjon.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Cobos

Når det gjelder briller, var det ikke slik at Tesla endte opp med en liten lomme til typisk solbriller under skjermen?
Eller er ikke det standard?

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

fonberg

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 10. mai 2013, klokken 12:00
Nå var vel problemet at CR scoret Tesla bedre enn BMW, ikke at CR er uavhengige? ;)

En score på 99% forklares enkelt med at scoringen er relativ til det tidspunktet testen ble gjort.
Hvis den samme bilen testes på nytt om et par år vil de få lavere score, siden bilene har blitt "bedre" i løpet av tiden som har gått.

Thomas

Tja, en Model S som produseres i 2013 vil jo etter alle solemerker være en bedre utgave av seg selv om et par år, så det er ikke SÅ sikkert at scoren ville bli lavere om to år  ;)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

timingbeltkiller

Sitat fra svensk AutoMotorSport:
"Ändå kan inte Consumer Report rekommendera sina läsare att köpa sig en Tesla Model S. Detta beror på att Tesla fortfarande är ett så pass nytt företag utan ett tillräckligt etablerat nät av återförsäljare och serviceverkstäder. Biltillverkarens korta historia gör det även svårt för Consumer Report att sia om bilarnas andrahandsvärde eller kvalitet."

Dette forbeholdet beviser CR er IKKE kjøpt og betalt.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Lokführer

Jeg skal moderere uttalelsen min om at CR er "kjøpt og betalt," til at de er patriotiske  ;)
Jeg har faktisk aldri ment at CR ER kjøpt og betalt, men brukt uttrykket som en å måte belyse det merkelige med poenggivingen. Jeg ser jo ogå at de helst ville gi den 110/100 poeng, men siden det er EL-bil så må de trekke så så mange prosent. Og det ene poenget fra 100 til 99 var trukket pga at SC og ladefasiliteter ikke er tilstrekkelig utbygd ennå. Den er jeg også med på.
Er det virkelig ingen andre her inne som vil vite sammenlikningsgrunnlaget for poengsummen?

Jeg trekker herved et poeng for at TMS ikke har elektrisk frønk! Tesla sier jo at man må lukke den forsiktig siden det er aluminium og derfor ikke tåler så mye som stål. Er det ikke litt merkelig at bagasjeluka er elektrisk, men ikke frønken? Det er jo en luksusbil "for crying out loud!"  :)

Jeg trekker også et poeng for at hattehylla ikke følger bagasjeluka når den åpnes!
Det hadde også vært snedig med mulighet for å åpne bagasjeluka med foten, når man har en sutreunge i en arm og handleposen i den andre, slik man kan på enkelte andre bilmerker.  8)

Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

glaserud

Jeg gleder meg *veldig* til den bakluka der. :)

Antakelig er du vel bare en sensor og et par ledninger unna å få det til på S også.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

DonPedro

Sitat fra: glaserud på lørdag 11. mai 2013, klokken 13:27
Jeg gleder meg *veldig* til den bakluka der. :)

Antakelig er du vel bare en sensor og et par ledninger unna å få det til på S også.

+1
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

heimabrygg

Sitat fra: glaserud på lørdag 11. mai 2013, klokken 13:27
Jeg gleder meg *veldig* til den bakluka der. :)

Antakelig er du vel bare en sensor og et par ledninger unna å få det til på S også.

Stemmestyring har jo Teslaen allerede, så hvorfor ikke på bakluka også i neste versjon? "Sesam, sesam!"

Og stemmer det som @Lokführer skriver at bilen ble trukket ett prosentpoeng i testen grunnet infrastruktur rundt lading? Ergo er selve bilen perfekt, men det visste vi vel ;-)
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA