Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: IMiew med induksjonslading

Startet av Mobileum, søndag 19. mai 2013, klokken 10:08

« forrige - neste »

ebbrey

Sitat fra: M@Do på onsdag 08. mai 2013, klokken 15:00
Jeg er ganske trygg på at disse tingene kommer:
VO-ACC - vision-only adaptive cruise control
FCW - Forward Collision Warning
PCW - Pedestrian Collision Warning
HMW - Headway Monitoring Warning
LDW Lane Departure Warning
IHC - Intelligent High-beam Control
SLI - Speed Limit Indicator
AEB - Automatic Emergency Brake

Håper virkelig noe av dette kommer eller at det kan ettermonteres. Kunne tenkt meg collision warning og automatisk nedbremsing. Men regner med de ikke legger til noe mer nå etter de siste pakkene som kom.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

RSandven

Iogmed at filosofien til Elon er å lage tre forskjellige biler til forskjellige prisklasser, så må dette utstyret komme på denne Model S??
Hvorfor skulle så disse ekstraFeatures være synlige såpass tidlig i startgropa til Model S...
Vi får satse på enkle inngrep med noen bokser :)
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

ebbrey

Eller blir årets utgave en mellomting mellom den "ferdige" med alt og den de første fikk i fjor sommer.

Cobos

Sitat fra: ebbrey på torsdag 09. mai 2013, klokken 10:11
Eller blir årets utgave en mellomting mellom den "ferdige" med alt og den de første fikk i fjor sommer.
Jeg mistenker vi må etterhvert innse at den "ferdige" Model S kommer i 2147 engang når Tesla går overende :)
Litt mer seriøst, Tesla går for en ny modell hvor det kommer forbedringer fortløpende en del av de via software som man får gratis/billig, og del som krever hardware. Noe av dette kan installeres i gamle biler og noe kan ikke. Det ville ikke overraske meg veldig når Tesla ruller ut 4wd for Model S at de faktisk tilbyr dette som en option til eksisterende bilpark for en passelig sum. Dyrere enn å få det inkludert fra fabrikk, men fortsatt et reelt valg.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

RunarBT

AWD perf+, det blir min neste model s. ;D TSLA aksjene mine for stå til den tid, så byttes de inn i bil.;-)

stianrod

Sitat fra: glaserud på onsdag 08. mai 2013, klokken 18:40
Sitat fra: stianrod på onsdag 08. mai 2013, klokken 16:29
Det som ser ut som kamera bak speilet er kanskje til alt dette som nevnt over?

Om jeg husker det, så kan jeg spørre til fredagen når jeg skal ut å prøvekjøre. Tror jeg bør skrive opp en huskeliste  ;)

Hold en finger over sensoren foran på speilet noen sekunder. Dimmer speilet ned, vet du hva den brukes til.

Holdt handa over sensoren foran på speilet, og hadde ingen effekt på speilet.  Han karen fra Tesla som var med på prøveturen idag, visste ikke helt hva det var heller.  Da er vi like langt...
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

ebbrey

Sitat fra: Cobos på torsdag 09. mai 2013, klokken 11:29
Sitat fra: ebbrey på torsdag 09. mai 2013, klokken 10:11
Jeg mistenker vi må etterhvert innse at den "ferdige" Model S kommer i 2147 engang når Tesla går overende :)
Litt mer seriøst, Tesla går for en ny modell hvor det kommer forbedringer fortløpende en del av de via software som man får gratis/billig, og del som krever hardware. Noe av dette kan installeres i gamle biler og noe kan ikke. Det ville ikke overraske meg veldig når Tesla ruller ut 4wd for Model S at de faktisk tilbyr dette som en option til eksisterende bilpark for en passelig sum. Dyrere enn å få det inkludert fra fabrikk, men fortsatt et reelt valg.

Cobos

Det er dette jeg håper på. At vi eventuellt får det. Taper selvfølgelig på pris + mva på installasjonen, men slipper å kjøre rundt og surmule.

glaserud

Sitat fra: stianrod på fredag 10. mai 2013, klokken 18:12
Holdt handa over sensoren foran på speilet, og hadde ingen effekt på speilet.  Han karen fra Tesla som var med på prøveturen idag, visste ikke helt hva det var heller.  Da er vi like langt...

Snodig. Rart om det er et kamera, da speilet kan vinkles i forskjellige retninger...
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

F1

Utenom Teslaen, så skal jeg også kjøpe en ny Golf med bl.a. Adaptiv Cruisecontrol, og Lane assist (som styrer bilen inn i filen din, om du ikke følger med.) Sikkert deilig i kø når du er sliten etter en slitsom dag på jobben.

Men hvis det er noe som gjør deg trøtt og en farlig bilist, så må det være når du ikke lenger har noe å konsentrere deg om bak rattet. Da sovner du, og ulykkene vil komme.
Men da har VW selvfølgelig utviklet et system som bremser kjerra automatisk også.
I generasjon 8 av Golf, kan vi sikkert sitte i baksete å kjøre. :(

Liker dårlig denne utviklingen.
Transport: Volvo S80/Toyota Yaris (butikktralle)
Model S P2567

glaserud

Ditto. Får levert en Ford Kuga om to uker (håper jeg) med lane dep, adaptiv cc, skiltgjenkjenning og selvparkering. Lurer på hva jeg har bak rattet å gjøre...
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

timingbeltkiller

Sitat fra: F1 på fredag 10. mai 2013, klokken 20:36
Liker dårlig denne utviklingen.
Det eneste jeg misliker med utviklingen, er voksende antall ting som før eller siden går i stykker og koster minst en månedslønn å reparere.

Ingen bilmekaniker finnen årsaken til en feil lengre. Han bytter ut hele enheten til NOK 10-50 K uten noe smålig omsyn til at feilen er et defekt loddepunkt som kan fixes på fem minutter.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

M@Do

JB Straubel bekrefter at det vil komme en software oppgradering på dette. Håper samtidige at "sensor suite" vil kunne ettermonteres. Han bekrefter også at de holder på med utviklingen og at det skjer hos Tesla.

Ref. denne artikkelen: http://www.mercurynews.com/business/ci_23242007/future-tesla-model-s-features-sleep-mode-and

Zneip

Sitat fra: M@Do på onsdag 15. mai 2013, klokken 06:46
JB Straubel bekrefter at det vil komme en software oppgradering på dette. Håper samtidige at "sensor suite" vil kunne ettermonteres. Han bekrefter også at de holder på med utviklingen og at det skjer hos Tesla.

Ref. denne artikkelen: http://www.mercurynews.com/business/ci_23242007/future-tesla-model-s-features-sleep-mode-and

Virker som om denne teknologien krever en form for sensorer eller et kamera, mens resten er software. ACC er kanskje vel så gjennomførbart med et godt kamera som ved bruk av "radar"? Håper som deg M@Do at kamera/sensor kan ettermonteres (dersom det ikke allerede er tilstede?) når denne pakken blir tilgjengelig. Jeg hadde lovt meg selv at min neste bil skulle ha ACC - men det var inntil jeg fikk øynene opp for TMS :) Nå øyner jeg et håp igjen...
Nord Trøndelag | X90D

mrjalle

Chlangum

Vært stille rund ACC i det siste!
Noen som hører noe nytt?

Kikket litt i manualen også. Litt snodig at hvert trinn på cc'en øker/senker hastigheten med 1,6 kmt og dobbel trinn med 3 kmt. Jeg regner med at dette er noe som henger igjen etter mph men det burde vel ikke være så vankselig å programere dette om slik at det er tilpasset EU?

1 kmt for ett trinn og 5 kmt for dobbel trinn
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA