Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: Muffinman på onsdag 19. juni 2019, klokken 08:53
Viktig at slike skrekkhistorier kommer ut. Det er et kraftig incentiv til leverandøren om å forbedre tilstanden. At ingen tar tak i en sak før den kommer så langt som her er et alvorlig sykdomstegn.
Absolutt. Rydding i organisasjon og logistikk har vært et gjennomgående problem siden 2013.

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 19. juni 2019, klokken 08:56
Sitat fra: arthur på onsdag 19. juni 2019, klokken 08:45
Så andre bilmerker/forhandlere er, eller kan være, like ille og dårlige på service/oppfølgning så man skal bare holde kjeft og være fornøyd med hva Tesla her (ikke) gjør?

Jeg legger i alle fall merke til at når Tesla skjemmer seg ut, havner det i avisen, mens når VW, Mercedes eller noen av de andre gjør det, havner det ikke i avisen. Er nok at det skjer hele tiden, og ingen gidder skrive om det?

Klart det skjer mye hos andre forhandlere også. Det ser man jo av diverse erfaringer som legges ut både her på forumet og på Facebook. Mange rare historier som kommer frem. De fleste av oss har jo eid biler fra mange forskjellige merker. Eksempelvis mye rot med Teslas reservasjonsliste for Model 3 for tiden. Men det er jo kaos i Audis reservasjonsliste også, og jeg holdt på å dette helt ut fordi de ikke fulgte meg opp. Tviler dog på at det havner i media. Tesla og Model 3 derimot har gjort det med folk som ikke får bil iht avtale.

Men Tesla genererer klikk og har vært det aller mest fulgte merket i lang tid i Norge. Sier du at Kiaen din har stått på verksted i flere måneder vet journalisten at det ikke blir mange klikk. Har du en Tesla derimot blir det fullt party i kommentarfeltet og haugevis av klikk.

Sitat fra: Klykken på onsdag 19. juni 2019, klokken 09:04
Men her er det vel to sider, ser det ut til. Sikter da til kundebehandlingen han opplyser om, hvor kundebehandler slenger på røret og sendte SMS.
Hadde vært morsomt og hørt opptak av denne samtalen.
Uansett hvor frustrert man er bør frustrasjonen tas ut der den skal. Om selgeren blir en dumpingplass for egen misnøye forstår jeg godt at han legger på og forklarer etterpå hvorfor. Om du er forbanna på verkstedet, hvorfor skjelle ut en kar som jobber med salg? Det har hendt flere ganger at jeg har måttet si til den jeg prater med på kundemottaket at jeg er forbanna, men at det ikke skyldes personen jeg snakker med. Hos Møller måtte jeg sågar si at jeg måtte opp og ut og lufte meg for å unngå å skjelle ut personen som ikke hadde fortjent det (lang historie med ventetid på fiks av AC rett før lang bilferie, bekreftet ferdig rep, men AC ikke OK, utlevering når mekanikerne var på vei ut døra..)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Sveinung1954

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 19. juni 2019, klokken 08:56
Sitat fra: arthur på onsdag 19. juni 2019, klokken 08:45
Så andre bilmerker/forhandlere er, eller kan være, like ille og dårlige på service/oppfølgning så man skal bare holde kjeft og være fornøyd med hva Tesla her (ikke) gjør?

Jeg legger i alle fall merke til at når Tesla skjemmer seg ut, havner det i avisen, mens når VW, Mercedes eller noen av de andre gjør det, havner det ikke i avisen. Er nok at det skjer hele tiden, og ingen gidder skrive om det?

Litt som når en Tesla brenner, som skjer ca hvert fjerde år her i Norge, så er det svært uvanlig og havner i avisen, men når en fossildrevet bil brenner så skjer det ca 3.500 hvert år, og ingen gidder skrive om det...

Så det er media som er problemet? Fake news? Enemies of the people?
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Klykken på onsdag 19. juni 2019, klokken 09:04Men her er det vel to sider, ser det ut til. Sikter da til kundebehandlingen han opplyser om, hvor kundebehandler slenger på røret og sendte SMS.
Hadde vært morsomt og hørt opptak av denne samtalen.
Absolutt. En del selskaper har rett og slett en policy at om en ansatt kjeftes opp, trues eller lignende, så *skal* de avslutte samtalen. Akkurat hvordan den samtalen gikk er helt essensielt for å fastslå om SMSen var OK eller ikke.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Øyvind.h

Tesla genererer klikk. Så enkelt er det. Merket fatter folks interesse. Se bare her på forumet :D Fluepapir for både
fans og hatgjengen.

Sitat fra: Geirr på onsdag 19. juni 2019, klokken 09:11
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

arthur

Tror heller at "problemet" er at "enkelte" her hopper i stolen og hisser seg opp hver gang noe nevnes om Tesla med negativt fortegn. Men kanskje man da kan ta en titt her på forumet og se hvor mange tråder det finnes om nettopp Tesla og diverse problemer både hva angår kvalitet på produktet og oppfølgning fra forhandlere enten det gjelder reklamasjoner eller reparasjoner/service? Det er da snakk om folk som eier en Tesla og ikke noe som skrive for å få oppmerksomhet eller for å sverte produktet/merket. Men nå snakker jeg vel for døve ører for "enkelte" her!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

1000kwh

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 19. juni 2019, klokken 09:14
Tesla genererer klikk. Så enkelt er det. Merket fatter folks interesse. Se bare her på forumet :D Fluepapir for både
fans og hatgjengen.

Sitat fra: Geirr på onsdag 19. juni 2019, klokken 09:11
Du ser jo bare allerede hva som skjer her. De som elsker å hate Tesla er allerede inne her og kommenterer hvor ille ting er ;)

Øyvind.h

Bruk ignore-funksjonen så skjules automatisk innlegg fra de som kommer til delforumet kun for å spre negativitet :) Ikke noe poeng å bruke tid på slike.

VW ID4 GTX 2023

Motorwatt

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 19. juni 2019, klokken 09:29
Du ser jo bare allerede hva som skjer her. De som elsker å hate Tesla er allerede inne her og kommenterer hvor ille ting er ;)
Men de som elsker Tesla er jo raske med å fortelle hvor dårlige alle andre er?  ;D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Øyvind.h

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 19. juni 2019, klokken 09:39
Men de som elsker Tesla er jo raske med å fortelle hvor dårlige alle andre er?  ;D
Det skyldes at det ofte fremstilles som at problemer med bilhold, verksted, kvalitet, service etc er isolert til Tesla. Det er det naturligvis ikke, noe som ofte illustreres med eksempler fra andre merker. At sannsynligheten for dårlig service eller feil på bil er høyere hos Tesla enn andre merker tror jeg dog ikke så mange er uenige i.
Statistisk sett gjør merket det ganske dårlig i undersøkelser mtp. feil. Hvilken retning Model 3 vil dra dette gjenstår å se.
Personlig har jeg vært fornøyd med ventetid på service. Den gikk opp for en stund siden, men virker nå å være på vei ned igjen. Oppfølging på service har vært bra. Kvalitet på arbeidene verkstedet leverer har derimot tidvis vært så dårlig at jeg er usikker på om de ansatte gjør servicekøen kortere eller lenger. Og det er jo strengt talt det artikkelen som nå diskuteres omhandler.
VW ID4 GTX 2023

DagfinnN

Finnes det et bilmerke som snakkes så mye ned som Tesla? Til og med Erna mobbet Tesla-eiere i en budsjett-kommentar for noen år siden. Det skrives side opp og side ned om alt som er galt med Tesla, både sant og usant. Forsvarer man Tesla, uansett hvor saklig det er, kommer skjellsordene.
De utskuddene som er her og bare, gjentar bare poster negativitet har jeg ignorert for lenge siden. De får sitte å øse ut sin galle i fred for meg.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

arthur

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 19. juni 2019, klokken 09:45
At sannsynligheten for dårlig service eller feil på bil er høyere hos Tesla enn andre merker tror jeg dog ikke så mange er uenige i.
Statistisk sett gjør merket det ganske dårlig i undersøkelser mtp. feil. Hvilken retning Model 3 vil dra dette gjenstår å se.
Personlig har jeg vært fornøyd med ventetid på service. Den gikk opp for en stund siden, men virker nå å være på vei ned igjen. Oppfølging på service har vært bra. Kvalitet på arbeidene verkstedet leverer har derimot tidvis vært så dårlig at jeg er usikker på om de ansatte gjør servicekøen kortere eller lenger. Og det er jo strengt talt det artikkelen som nå diskuteres omhandler.

Se det! :+1:
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Counterpointer

Nå som aksjekursen til Tesla går opp og ikke fortsatte nedover, så er det jo noen som må fyre løs i en annen tråd.
[emoji849]

Balanse i resonnementer er mangelvare. Redelighet i måten å argumentere eller begrunne påstander er og sterkt varierende.

Det er «litt» sånn med noen andre merker også. Det var flere som prøvde å lage krise om at Audi tilbakekaller E-tron for en mulig lekkasje i batteriet. Storm i et vannglass. Og så langt bare ett tilfelle.

Denne tråden alene er full av eksempler på «Tesla eier tatt for tyvfiske» osv osv
Dette er en trend som noen påpeker, som ingen andre opplever. Dette unnskylder ikke hverken dårlig service generelt eller grelle eksempler, men det må da være lov å påpeke grelle eksempler hos andre også for balansen sin skyld.

Sveinung1954

https://www.dn.no/motor/tesla-pa-klagetoppen-har-hatt-bilen-pa-verksted-11-ganger-pa-under-ett-ar/2-1-619753

Tesla på klagetoppen: Har hatt bilen på verksted 11 ganger på under ett år
Klagene på Tesla strømmer inn til Forbrukerrådet. Kristian Svindal hadde bilen på verksted 11 ganger på ni måneder etter å ha rapportert inn en haug med feil.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

JorEl

Betalingsmur ::)

Burde ikke denne utålmodige taxisjåføren ha samlet opp feilene sine til ett verkstedbesøk? ;D
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Motorwatt

Ja, helt klart en feil fra taxisjåføren, og ikke fra Tesla.... 8)
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA