Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Knut Røe

Måtte vel hatt ganske høy fart skal man klare å drepe seg selv inne i et p-hus, minst 100 vil jeg tro, kanskje mer. Mtp Tesla er noen av de sikreste bilene som fins på veiene.

Øyvind.h

Kjører nok ikke med belte med det målet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Espen Hugaas Andersen

Neppe forsøk på selvmord. Om det skulle være det, så må det nesten ha vært veldig impulsivt/lite gjennomtenkt. Det finnes enormt mye annet som er mer solid enn en leca-vegg. (Blant annet søylen som bilen sneiet.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Amatøren

Fører ble vel drept som følge av at bilen gikk igjennom veggen. Enten det var med eller uten belte.

Når bilen gikk igjennom så tipper jeg (uten å være bedreviter eller sitte med fasit) at det er løse betong/Leca biter som smadret seg gjennom frontruten som drepte fører.

Hadde ikke veggen sviktet så skal man ikke se bort fra at fører hadde overlevet, men muligens med kritiske skader. Da tror jeg bilens deformasjonssoner og airbag muligens hadde forhindret dødsfallet.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Amatøren

Uansett årsak så er det tragisk.

Derimot så er det positivt at batteriet ikke tok fyr av det kraftige sammenstøtet!

Man kan jo fable litt rundt en større bensinlekkasje etter et slikt sammenstøt hvis det hadde vært en fossilbil.....
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Counterpointer

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 12. mars 2018, klokken 17:24
De som er over 50-60 kan vurdere å kjøre med chill på, om det ikke er for slemt å si...
Du setter prikker og ikke spørsmålstegn. Hvis du skal avskrive folk over 50-60 så vurderer du etter for dårlige kriterier OG det er slemt.
Er nok bedre å forby menn å ha raske biler...

mj

Sitat fra: Tuxedo på mandag 12. mars 2018, klokken 17:51
Også skeptisk til at de kaller dette en "murvegg".  For meg ser det mer ut som isopor/isolasjon som det er lagt puss eller plater på, ut fra bildene å dømme.

Det er en lecavegg. Lett å se på bildet hvis man zoomer inn litt.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Ellemelle

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 12. mars 2018, klokken 18:18
Neppe forsøk på selvmord. Om det skulle være det, så må det nesten ha vært veldig impulsivt/lite gjennomtenkt. Det finnes enormt mye annet som er mer solid enn en leca-vegg. (Blant annet søylen som bilen sneiet.)
Tror ikke politiet trekker slike ting ut av løse luften.

Personen kan ha lagt igjen en lapp eller fortalt om det via telefon i forkant.
For de fleste (meg selv inkludert), er en murvegg en murvegg. Om det er betong eller leca er vanskelig å se.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Ellemelle på mandag 12. mars 2018, klokken 20:31Tror ikke politiet trekker slike ting ut av løse luften.

Personen kan ha lagt igjen en lapp eller fortalt om det via telefon i forkant.
For de fleste (meg selv inkludert), er en murvegg en murvegg. Om det er betong eller leca er vanskelig å se.
Det at politiet nevner det er grunnen til at jeg ikke utelukker det.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Haldenser

2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Sveinung1954

https://www.dagbladet.no/nyheter/toffe-tider-for-tesla/69632706

"Teslas aksjekurs er ned med nesten 20 prosent siden toppen i september, og Goldman Sachs tror nedturen vil fortsette."
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

MrBacardi

MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Muffinman

SitatHvorfor kan dere ikke stanse dette umiddelbart?

– Det er fordi vi må finne alternative transportører først.

Men det er litt ute av kontroll når det stadig kommer dårlige bilfraktere med tunge Teslaer på?

– Nei, det er det ikke og vi jobber med å rydde opp i det.

Jeg blir skremt over holdningene Tesla legger for en dag her. Her kan man lese at Tesla faktisk setter liv og helse langs veiene i andre rekke. Og når slik transport blir "avslørt" på et tidspunkt hvorpå man lover å rydde opp, og man etter noe tid faktisk blir tatt med buksa nede på nytt på nøyaktig samme praksis viser det jo nettopp at man ikke har kontroll.

Tesla må slite hardt på kommunikasjonspersonellet sitt.

bmw2002

Gjentatte slike brudd bør straffes med inndragelse av verdien på lasten. Eneste som hjelper.

GOS

Det hadde ikke vært særlig greit for de som venter på bilen sin. Det må finnes andre løsninger.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA