Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

SilverArrow

Sitat fra: Tesley på tirsdag 12. september 2017, klokken 08:49
Jeg er så lei av denne saken. Begynner å bli smålig spør du meg (uten at jeg kjenner til bakgrunnen til akkurat den saken det linkes til utover forlikssaken).

Eg er heilt enig at dei som eventuelt går til sak no, er veldig seint ute:)
Min sak er heldigvis ferdig:)
2015 P85DL+ - Utlevert 03.03.15

krl

Har Tesla sendt ut informasjon til kundene om at bilen leverer lavere effekt enn annonsert? Hvis ikke, så er det neppe for sent å komme med søksmål nå. Alle følger ikke med på motor-blogger og forum. Smellen kan komme i det bilen skal selges, og potensielle kjøpere er klar over at effekten er for lav...

keepitsimple

Ja, her burde Tesla ryddet opp for alle med P85D, ikke bare dem som gikk til sak forrige gang.
Tesla Model S 60D - 2016

Espen Hugaas Andersen

Tesla har ikke innrømmet skyld. Da er det lite realistisk at de ville sende ut informasjon til andre kunder.

De som går til sak nå har nok en mye dårligere sak, så fremt de ikke kan vise til at de reklamerte innen rimelig tid.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Øyvind.h

#5509
Denne gangen er det vel drevet av det firmaet som har lurt eiere til å forhåndsbetale dem for å kjøre saken med påstanden "alle P85D eiere har et krav".
Husker ikke hva de het, men de kjørte reklamekampanjer og kontaktet haugevis av eiere direkte for å konstruere et nytt søksmål de kunne ta forhåndsbetalt for å kjøre.

Lovnaden var "du har et krav" uavhengig av om man var i den lille gruppen som fikk feil info før den ble oppdatert på nettsiden, som ikke har lest om saken i VG eller andre kilder, som ikke har merket så langt at effekten er for lav osv osv osv. Haugevis av kriterier som må oppfylles for å ha et krav her. Det ga de blanke i å informere eierne om her og fokuserte utelukkende på at alle har et krav. Skamløse folk.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Arha

Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Gordon Retriever

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 12. september 2017, klokken 16:50
Denne gangen er det vel drevet av det firmaet som har lurt eiere til å forhåndsbetale dem for å kjøre saken med påstanden "alle P85D eiere har et krav".
Husker ikke hva de het, men de kjørte reklamekampanjer og kontaktet haugevis av eiere direkte for å konstruere et nytt søksmål de kunne ta forhåndsbetalt for å kjøre.

"Klagehjelp" tror jeg firmaet het.


Muffinman

Det stemmer, og en av de ansatte var inne her på forumet og prøvde å få flere på kroken. Denne personen ble grundig parkert på jus``en av et par brukere.

Gordon Retriever

Og hvis det er dette firmaet det er snakk om, er det en ganske underholdende/interessant tråd her:  Kompensasjon til p85d eiere

Ganske tydelig kommentar fra Forum Admin i første innlegg, men tråden er fortsatt åpen for nye innlegg.

Gressvikingen

Det er nok noen av disse klagerne som klaget rettidig (hva nå det egentlig er - noen klaget allerede høst 2015), men som ikke har funnet seg i å bli ignorert.
Jeg vet at noen ble lovet en løsning bare klagen som ble behandlet i forliksrådet var ferdig. Disse fikk imidlertid ikke noe svar etter det.
P85D"+"

Lynet

Sitat fra: Gressvikingen på tirsdag 12. september 2017, klokken 18:51
Det er nok noen av disse klagerne som klaget rettidig (hva nå det egentlig er - noen klaget allerede høst 2015), men som ikke har funnet seg i å bli ignorert.
Jeg vet at noen ble lovet en løsning bare klagen som ble behandlet i forliksrådet var ferdig. Disse fikk imidlertid ikke noe svar etter det.
Adressa er blitt flink, bilde av Tesla uten å nevne hverken elbil eller Tesla [emoji16] http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/09/30/Tre-personer-i-trafikkulykke-ved-Værnes-15383308.ece
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Oddaa

Sitat fra: Lynet på lørdag 30. september 2017, klokken 10:27
Sitat fra: Gressvikingen på tirsdag 12. september 2017, klokken 18:51
Det er nok noen av disse klagerne som klaget rettidig (hva nå det egentlig er - noen klaget allerede høst 2015), men som ikke har funnet seg i å bli ignorert.
Jeg vet at noen ble lovet en løsning bare klagen som ble behandlet i forliksrådet var ferdig. Disse fikk imidlertid ikke noe svar etter det.
Adressa er blitt flink, bilde av Tesla uten å nevne hverken elbil eller Tesla [emoji16] http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/09/30/Tre-personer-i-trafikkulykke-ved-Værnes-15383308.ece
Må være en glipp fra Adressa ;-) eller kanskje journalisten ikke oppdaget det pga skaden i grillen...


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

model3citizen

Hverken Honda eller Tesla ble nevnt som merke, men vi så de alle som så innslaget på NRK. Dette var de to som bare kjørte videre når en bil kjørte i en lyktestolpe på E18 ved avkjøringa fra Lasses ved Stathelle.

Ekstra graverende var det kanske at Teslaen kjørte bak denne bilen og måtte komme seg rundt denne bilen for å kunne kjøre videre. Hondaen kom ned avkjøringen og ble ikke forhindret i så måte, men ille er det nå likevel å bare kjøre videre på den måten.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

Amoss

https://www.nrk.no/nyheter/tesla-bygger-fabrikk-i-shanghai-1.13745410

Sitat 23. oktober 2017 kl. 08:35 Tesla bygger fabrikk i Shanghai

Tesla skal ha inngått avtale med myndighetene i Shanghai om å, som den første i Kina, bygge og drive fabrikk i byens frihandelssone, melder Wall Street Journal. Tesla er dermed godt plassert når kampen om å elektrifisere bilparken i Kina skyter fart.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA