Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

eha

Sitat fra: frankofobia på søndag 29. januar 2017, klokken 16:14
Det er jo det reneste vås. Om du faktisk mener at det er trygt å fortsette på den måten håper jeg du leverer fra deg førerkortet ASAP. Trenger ikke flere tullinger på veien. Det er nesten daglig noen som får problemer i tunnelen og det er så vidt meg bekjent enda ikke registrert en personskade som følge av motorstopp eller lignende i Operatunnelen.

Oioioi!  :laugh: Og så sinna, da, gitt!  ;D

Her tar du virkelig munnen full. Slike ytringer trenger vi ikke på forumet. Hold deg heller til saken.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

frankofobia

Dersom du ikke ser sammenhengen i mitt svar så kan jeg ikke hjelpe deg.

Sitat fra: eha på søndag 29. januar 2017, klokken 17:13
Sitat fra: frankofobia på søndag 29. januar 2017, klokken 16:14
Det er jo det reneste vås. Om du faktisk mener at det er trygt å fortsette på den måten håper jeg du leverer fra deg førerkortet ASAP. Trenger ikke flere tullinger på veien. Det er nesten daglig noen som får problemer i tunnelen og det er så vidt meg bekjent enda ikke registrert en personskade som følge av motorstopp eller lignende i Operatunnelen.

Oioioi!  :laugh: Og så sinna, da, gitt!  ;D

Her tar du virkelig munnen full. Slike ytringer trenger vi ikke på forumet. Hold deg heller til saken.
TMS P85+ 2013 - 2015
TM3P: Bekreftet levering 25/3 VIN:5YJ3E7EB0KF195829 tidligere registrert
TM3P: Ny bil levert 29/3. Så å si ingentingå bemerke :-)

Muffinman

Den fineste bilen jeg vet er folkeskikk.

spirrevipp

70 km/t med panseret vidåpent... Jeg tror NAF har helt rett i at førerkortet hadde røket om politiet hadde sett dette.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

jlan

Det forundrer meg at folk uttaler seg så bombastisk om dette uten å ha sett hvordan det ser ut fra førersetet.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

Cirion

Sitat fra: jlan på søndag 29. januar 2017, klokken 20:24
Det forundrer meg at folk uttaler seg så bombastisk om dette uten å ha sett hvordan det ser ut fra førersetet.
Tror det dekker med enn en steinsprut i synsfeltet...
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Hyperstress

Sitat fra: frankofobia på søndag 29. januar 2017, klokken 16:14
Det er jo det reneste v�s. Om du faktisk mener at det er trygt � fortsette p� den m�ten h�per jeg du leverer fra deg f�rerkortet ASAP. Trenger ikke flere tullinger p� veien. Det er nesten daglig noen som f�r problemer i tunnelen og det er s� vidt meg bekjent enda ikke registrert en personskade som f�lge av motorstopp eller lignende i Operatunnelen.

Sitat fra: Hyperstress på søndag 29. januar 2017, klokken 10:11
De eneste som er idioter her er NAF som henger ut en person p� syltynt grunnlag. Kanskje er sj�f�ren en av deres medlemmer ogs�, og kanskje en som kommer til � be NAF om juridisk st�tte ifm hendelsen. Lavm�l. Nesten like lavt som Tesla. De kommer vel snart p� banen de ogs�, og sier at deres data viser at det var f�reren som kj�rte av g�rde med �pent panser.

Om jeg hadde hatt "nok" sikt under panseret, noe jeg tror en har, s� hadde jeg aldri stoppet i tunnelen - det skaper en mye farligere situasjon enn � kj�re videre til egnet stoppested.
Hadde du virkelig stoppet midt i veibanen inne i tunnelen, og gått ut av bilen og lukket panseret? Det er i hvert fall ikke trygt.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Lynet

Men uansett mener jeg noe skurrer her. Hvis panseret spretter opp i 70km/h vil det da ikke bli stående rett opp, det vil garantert brette seg bakover.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Amoss

Sitat fra: Lynet på søndag 29. januar 2017, klokken 22:36
Men uansett mener jeg noe skurrer her. Hvis panseret spretter opp i 70km/h vil det da ikke bli stående rett opp, det vil garantert brette seg bakover.

Hvordan vet vi at bilen faktisk holdt 70km/t?  Så vidt jeg vet så er det fartsgrensen i tunnelen, og bilene kjører så vidt jeg kan se forbi Teslaen. Godt mulig at de andre bryter fartsgrensen, eller så er det mulig at Teslaen har lagt seg på en lavere fart.

Som nevnt av andre her så er det en reell risiko for at panseret skulle brette seg bakover i den hastigheten. Har selv fått panseret på en bil (nei, ikke en Tesla, og ikke ett aluminiums panser) blåst opp i fart, rett nok i noe nærmere 100km/t og det brettet seg pent og umiddelbart etter frontruta (som heldigvis holdt) og inn over taket på bilen.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Lynet

Det var vel NAF som nevnte 70km/h.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

spirrevipp

Se på de andre bilene som kjører foran Teslaen (ca 30 sek uti videoen). Det ser ikke ut som den holder lavere fart enn øvrig trafikk (bortsett fra bilen som kjører forbi).

2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Dag A.

Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Hyperstress

Tynneste «tesla i norske medier» so far :) lol.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

JorgenM

Så den jeg også, ved å myse skikkelig og skru opp brightness på max  ;D
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA