Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Kanutten

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 08. oktober 2016, klokken 23:40
De klarer nok ikke holde Model 3 utenfor. Man kan ikke vinne over fremtiden. :) (Men det stopper de ikke fra å prøve.)

Slike uttalelser er det vanskelig å ta på alvor :)
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

tomrh

Tyskere har vist gang på gang at de er korrupte og driter i spillereglene bare de tjener penger og vinner. Diesel-skandalen. ADAC som manipulerte stemmer slik at VW Golf ble årets bil. Continentals juks på dekk. Osv. Selvfølgelig har de en skjult agenda om å beskytte egen bilindustri.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Kanutten

Sitat fra: tomrh på lørdag 08. oktober 2016, klokken 23:52
Tyskere har vist gang på gang at de er korrupte og driter i spillereglene bare de tjener penger og vinner. Diesel-skandalen. ADAC som manipulerte stemmer slik at VW Golf ble årets bil. Continentals juks på dekk. Osv. Selvfølgelig har de en skjult agenda om å beskytte egen bilindustri.

Diesel-skandalen er vel ikke bare et tysk fenomen?
Nokian har vel også innrømmet dekk-juks?

I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

Amoss

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 08. oktober 2016, klokken 23:40
De klarer nok ikke holde Model 3 utenfor. Man kan ikke vinne over fremtiden. :) (Men det stopper de ikke fra å prøve.)

Å joda. De (jeg snakker her om Tyskland, Frankrikes ordning kjenner jeg ikke noe til) har jo utformet incentivet (slik jeg har forstått det i alle fall) slik at kunden får igjen penger fra staten, men staten skal så ha igjen halvparten av disse fra fabrikanten. Dette betyr at i realiteten så for å få de statlige incentivene så må fabrikanten gi like mye "i rabatt". Tesla offisielt - og nå nylig presisert fra Elon - skal ikke gi slike rabatter. Så følger Tesla opp dette så blir det neppe noen incentiver til kunden. Dersom da ikke Tesla har en mulighet til å sette opp prisen på bilen med 50% av incentivet først da :p

Men ja, tror nesten at også denne delen av incentivordningen er utformet slik med tanke på/i håp om å også holde Tesla utenfor selv når de kommer med en rimeligere elbil.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Rio

Det er, i så fall, opp til Tesla selv.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Tuxedo

P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

eha

Sitat fra: Tuxedo på søndag 23. oktober 2016, klokken 11:28
Motorsyklister slår alarm om Tesla autopilot:

http://e24.no/bil/tesla-motors/motorsykkelforbund-slaar-alarm-om-teslas-autopilot/23823219

Jeg synes faktisk godt at Tesla kunne ha kalt systemet sitt noe annet enn "Autopilot". Det hjelper ikke at autopilot i fly tilbyr samme støtte og assistanse, når den vanlige mannen på gata har inntrykket sitt fra filmer og populærlitteratur. Mange misforstår begrepet, og det burde være nok grunn til å revurdere bruken av det - samme hvor "rett" Tesla egentlig har.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

sn0le

Sitat fra: Tuxedo på søndag 23. oktober 2016, klokken 11:28
Motorsyklister slår alarm om Tesla autopilot:

http://e24.no/bil/tesla-motors/motorsykkelforbund-slaar-alarm-om-teslas-autopilot/23823219

Det som er rart er at NMCU påstår at Autopilot var påslått. Men Politiets etterforsker sier at bilen ikke kjørte selv, ergo var Autopilot avslått.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

eha

Er nok noen nyanser som mangler i avisartikkelen. Jeg regner med at de hevder at sikkerhetssystemene burde ha slått ut, og disse er alltid på. Alternativt er de på ville veier...
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

satheesh.net


eha

Sitat fra: satheesh.net på mandag 24. oktober 2016, klokken 07:55
Tesla-eiere føler seg snytt
http://www.aftenposten.no/digital/Tesla-eiere-foler-seg-snytt-845081_1.snd

Nesten snytt her i gården. Min bil var én uke for tidlig produsert og er in transit. Men å kansellere den, ta et lite tap og vente i noen flere måneder var en no-brainer for min del. Dette er vel noe av "gleden" med å ha en Tesla? Jeg vet jo at det kommer 100D, kanskje til og med før jeg får levert min 90D. Nu, vel :)
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

sn0le

Sitat fra: eha på søndag 23. oktober 2016, klokken 15:48
Er nok noen nyanser som mangler i avisartikkelen. Jeg regner med at de hevder at sikkerhetssystemene burde ha slått ut, og disse er alltid på. Alternativt er de på ville veier...

Sikkerhetssystemene burde kanskje ha slått ut. Spørs helt hvordan situasjonen var.
Treffpunktet på Teslaen var i alle fall helt fremme til venstre. Hvis motorsykkel lå mellom feltene så kan det ha forvirret bilen. Det store spørsmålet er om det er helt utenkelig at andre biler også kunne ha endt i samme situasjon, at motorsykkel ikke ble oppdaget og kollisjonen ikke ble unngått.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Sandvika

Satt å lurte på om jeg føler meg snytt angående AP HW 2.0. I utgangspunktet ikke, men er et tankekors at de ruller ut dette nå. Man har ennå ikke levert på sentrale punkter som ble markedsført ifm AP HW 1.0. Det står fortsatt beta i displayet, summon er en vits og stabiliteten ble satt flere skritt tilbake etter 8.0. Tror ikke dette gjør at man får fjernet beta stempelet raskere for å si det sånn.

Electrocution

Leste en eller anen plass fra Tesla at beta stemplet kun ble fjernet når de nådde målet om å gjøre autopiloten 10 ganger sikrere enn den organiske materialet  i førersetet.

Muffinman

Ikke hold pusten. Appen har vært beta siden den første bilen ble levert i Norge for over 3 år siden ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA