Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

SurSnasen

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 22. september 2016, klokken 22:56
Man må nesten nyte underholdningen i det-

Av og til forundrer det meg at ikke Tesla har reklamert med 400 km/t i toppfart. For karosseriet bør vel kunne takle såpass høy fart?

lunitiks

Sitat fra: StianSalG på fredag 23. september 2016, klokken 08:23
Sitat fra: Havebigfun på torsdag 22. september 2016, klokken 22:56
Man må nesten nyte underholdningen i det-

Av og til forundrer det meg at ikke Tesla har reklamert med 400 km/t i toppfart. For karosseriet bør vel kunne takle såpass høy fart?


Mener du at det ligger begrensninger i batteri/motorer?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

eha

Sitat fra: lunitiks på fredag 23. september 2016, klokken 08:39
Sitat fra: StianSalG på fredag 23. september 2016, klokken 08:23
Sitat fra: Havebigfun på torsdag 22. september 2016, klokken 22:56
Man må nesten nyte underholdningen i det-
Av og til forundrer det meg at ikke Tesla har reklamert med 400 km/t i toppfart. For karosseriet bør vel kunne takle såpass høy fart?
Mener du at det ligger begrensninger i batteri/motorer?

Det går en absolutt begrensning i kjølingen av batteriet. Tesla har blitt bedre på dette, men hvis du ligger i 250 i 10 minutter så tror jeg viftene går som gale etterpå. De gamle Model S-ene sleit mye med overoppheting i høye hastigheter (og mye kraftig akselererering), men jeg tror at selv de nye aldri vil kunne nå 400 km/t pga. varmeproblemene.

Forbruket øker jo også noe helt sinnsykt, men det er kanskje ikke poenget.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

morpheos

Man skal ikke kjøre så veldig hardt (høy hastighet ) før det blir varmt. Jeg har kjørt en del langturer f.eks. mellom Bergen og Aurland på nattestid (dvs. liten trafikk) med - eh - aktiv kjørestil og bra snittfart, men ikke de helt store toppfartene (stort sett under miste-lappen-fart) og ved lading i Aurland popper det opp melding om at bilen er varm, og at AC ikke vil fungere så bra, samtidig som man høres ut som fire-fem helikoptre som har øvelse.

Cookie Monster

Sitat fra: eha på fredag 23. september 2016, klokken 10:53
Sitat fra: lunitiks på fredag 23. september 2016, klokken 08:39
Sitat fra: StianSalG på fredag 23. september 2016, klokken 08:23
Sitat fra: Havebigfun på torsdag 22. september 2016, klokken 22:56
Man må nesten nyte underholdningen i det-
Av og til forundrer det meg at ikke Tesla har reklamert med 400 km/t i toppfart. For karosseriet bør vel kunne takle såpass høy fart?
Mener du at det ligger begrensninger i batteri/motorer?

Det går en absolutt begrensning i kjølingen av batteriet. Tesla har blitt bedre på dette, men hvis du ligger i 250 i 10 minutter så tror jeg viftene går som gale etterpå. De gamle Model S-ene sleit mye med overoppheting i høye hastigheter (og mye kraftig akselererering), men jeg tror at selv de nye aldri vil kunne nå 400 km/t pga. varmeproblemene.

Forbruket øker jo også noe helt sinnsykt, men det er kanskje ikke poenget.

Batteri er sjeldent problemet. Er som oftest motor eller rettere stator som blir varm. Samt kontaktor.

Har testet dette mye. Får opp begrensingen når stator kommer opp i over 100 grader men batteri var 34 grader.
0-250 km/t så gikk batteri fra 30 til 34 grader ;) Men stator gikk opp til 113.
Har man ladet batteri akkurat på SC ligger batteri som oftest på rett over 40 grader, men batteri kan bli varmt har man akkurat ladet eller kjørt fort over veldig lang tid.
og kjøre i 140-150 over tid så har bilen ikke noe problem med å holde batteriet kjøling på rundt 35-38 grader.

Det at det tar litt lengre tid før man får effekt begrensing på dual motor mot rwd viser også at i de fleste tilfeller er det stator. Siden dual har to motorer og fordelene kraft over så blir ikke like fort varmt når ikke begbe belastet maks noe batteri uansett ikke er kraftig nok til.

2015 P85D

Espen Hugaas Andersen

Vil tro det egentlig er rotor som er utfordringen. Men de har kanskje kun temperatursensor på statoren.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Cookie Monster

#5046
Ja er nok rotor som blir varmest av alt men er ikke noe sensor på den.

Tipper at kontaktor og koblingene mellom celle gruppene også blir veldig varmt. Men stator temp er det jeg får logget som skyter i været ved aktiv kjøring.
2015 P85D

Amoss

https://www.nrk.no/nyheter/tesla-pa-autopilot-kolliderte-1.13156987
Sitat
29. september 2016 kl. 22:17 Tesla på autopilot kolliderte · En Tesla som ifølge sjåføren kjørte på autopilot, kolliderte torsdag med en dansk turistbuss på en motorvei i Nord-Tyskland. Føreren av elbilen ble bare lettere skadd, og de 29 passasjerene i bussen slapp fra ulykken uten skader, opplyser politiet.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Espen Hugaas Andersen

https://electrek.co/2016/09/29/tesla-model-s-crashes-into-a-bus-in-germany-autopilot-is-being-blamed-again/

SitatWe have spoken to our customer, who confirmed that Autopilot was functioning properly and that his use of Autopilot was unrelated to the accident. We're glad that he's safe.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

arnkl

Broom har fanga opp produksjonsveksten i 3. kvartal. Det er berre å finne fram popcorn før ein byrjar å lese kommentarfeltet :-)

http://www.tv2.no/broom/8632115/
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

eha

Sitat fra: arnkl på mandag 03. oktober 2016, klokken 11:47
Broom har fanga opp produksjonsveksten i 3. kvartal. Det er berre å finne fram popcorn før ein byrjar å lese kommentarfeltet :-)

http://www.tv2.no/broom/8632115/

Hva mener du?

"This user is blocked."
"This user is blocked."

Åja, kom på at jeg har blokkert ut de verste anti-Tesla-trollene.

;D
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Dag A.

Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

TRM

http://mobil.an.no/elbil/politikk/debatt/det-er-mye-mer-forurensende-a-produsere-en-elbil-enn-en-med-vanlig-motor/o/5-4-401863#am-commentArea
Kanskje noe av det dummeste jeg har lest av en redaktør, noensinne.
Har man ikke peiling, så holder man kjeft - evnt leser seg LITT opp om temaet.

Men, neida, her skriver fyren en leder om noe han ikke kan noe som helst om, og som han indirekte skriver at han ikke har noe interesse av å lære om.

Da kan man lure på HVORFOR han skriver som han gjør... 
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Thor2014

Han burde kanskje reflektert litt før han skrev den artikkelen der.

SitatEtter hvert som det har gått opp for folk at en elektrisk bil til 200.000 kr, kan bli vanskelig å få en eneste krone igjen for når den er sju-åtte år gammel.

Forresten, hva med oss som har betalt 900.000kr  ???

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA