Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

TRM

- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Amoss

Sitat fra: TRM på onsdag 30. mars 2016, klokken 23:30
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslo/ap-raymond-vil-strupe-bilbruken-kjoeres-selv-i-luksus-audi-med-sjaafoer/a/23648786/

Tesla er ikke nevnt, men hvorfor var ikke Model S et  alternativ?

Du kan så si, men det blir litt søkt å prøve å "henge" dagens byråd for anskaffelsene av disse, da det ble besluttet før valget....
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

lunitiks

Så dette er feil @Amoss?

Sitat
Også det borgerlige byrådet hadde biltjeneste, men frem til de gikk av var det Lexus hybrid-biler som ble brukt. I juli i fjor ble det besluttet å bytte ut disse med Audi A8 bensinbiler.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Amoss

Sitat fra: lunitiks på torsdag 31. mars 2016, klokken 05:32
Så dette er feil @Amoss?

Sitat
Også det borgerlige byrådet hadde biltjeneste, men frem til de gikk av var det Lexus hybrid-biler som ble brukt. I juli i fjor ble det besluttet å bytte ut disse med Audi A8 bensinbiler.

Nei, det er helt korrekt. (Har fremhevet en bitteliten detalj i det du siterte.)
https://no.wikipedia.org/wiki/Kommunestyre-_og_fylkestingsvalget_2015
SitatValget ble avholdt mandag 14. september 2015.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Ørlitte på siden, men sjekk her:

http://www.tv2.no/broom/8191251/

Et beist av et dieseldyr til salgs. Kanskje eieren har byttet i noe bedre? Et av bildene:



HKS

Tesla Model S 90D

SunSeeker


fonberg

#4719
Stortest av TMS70D mot to andre populære firehjulstrekkere i Norge - Autofil vil kåre den beste familiebilen av dem, og ender med TMS70D som vinner, ett poeng foran Passat Alltrack, og Sjbaru Outback nr 3.

Litt overrasket over at de knapt nevner manglende hengerfeste. Dessuten sier faktaboksen at alle tre bilene har 12 år garanti mot rust - stemmer dette for Tesla?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

petersv

P70D faktisk... Og hvorfor luftfjæring? :o

Lynet

Aluminium ruster ikke, det korroderer. Og den er laget av ca 98% aluminium.
Kopi fra Store Norske Leksikon:
Aluminium viser stor motstandskraft mot korrosjon (oksidasjon) i luft fordi metallet på overflaten dekkes av en tynn, sammenhengende, fastsittende og gjennomsiktig oksidfilm (tykkelse ved alminnelig temperatur 0,01 mm) som beskytter metallet mot videre oksidasjon. Ved anodisk oksidasjon etter eloksalmetoden (se eloksering) eller ved behandling med kromater etter alodinmetoden m.fl. kan oksidfilmen forsterkes.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

fonberg

Sitat fra: petersv på mandag 18. april 2016, klokken 22:34
P70D faktisk... Og hvorfor luftfjæring? :o

P ja, den P-en er med ca annenhver gang gjennom testen  ;D

Luftfjæring anbefales pga. bilens tyngde, og at den oppleves som noe "sensitiv over ujevnheter"... Personlig vil jeg argumentere for luftfjæring for å kompensere den dårlige bakkeklaringen, det er i hvert fall min personlige grunn til å ta med luft på min TMS.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

kos

Sitat fra: Lynet på mandag 18. april 2016, klokken 22:41
Aluminium ruster ikke, det korroderer. Og den er laget av ca 98% aluminium.
Kopi fra Store Norske Leksikon:
Aluminium viser stor motstandskraft mot korrosjon (oksidasjon) i luft fordi metallet på overflaten dekkes av en tynn, sammenhengende, fastsittende og gjennomsiktig oksidfilm (tykkelse ved alminnelig temperatur 0,01 mm) som beskytter metallet mot videre oksidasjon. Ved anodisk oksidasjon etter eloksalmetoden (se eloksering) eller ved behandling med kromater etter alodinmetoden m.fl. kan oksidfilmen forsterkes.

Etter 30 år med tilsyn av fartøy av aluminium har jeg erfart at aluminium er svært holdbart metall om man tar noen forhåndsregler.
- Ikke blande aluminium med andre metaller - da aluminium vil bli ofret. oksyderer.
- ikke ha elektriske feil på konstruksjonen - spesielt jordfeil - da akselererer oksydasjonen.
- godt vedlikehold og vask.

Om disse forhåndsreglene er tatt - vil en bil kunne vare svært lenge - ja jeg vil si 100 år.
Om forhåndsreglene ikke er tatt - så vil den ikke vare stort lengre enn en vanlig bil.

Det svake leddet i elbilen er verken karosserier eller motorene - vil nok tippe på datamaskinen (flere)
Om datamaskinen vil holde så antar jeg at bilen vil ha en svært lang levetid.

Batteriet vil også være en utfordring - men ut fra mine egne erfaringer så tror jeg at tesla sine batterier vil vare svært lenge - de fleste bilens levetid - om ikke den har den kvaliteten som er beskrevet - da vil den antagelig kunne slite ut mange batterier og ha en levetid som ingen biler i dag kan vise til.

Skal bare se at det er kollisjoner og bulking som vil ta knekken på bilen.

Cato76

Her er Varden kun ute etter å skaffe mest mulig trykk på saken...  >:(
Overskriften "Her blir Teslaen tauet av ferja - Folk pekte, vinket og lo mens de passerte" gjør at folk må tro at det har vært noe alvårlig galt med bilen. Leser man saken så sjønner man fort at det ikke er bilen det er noe galt med, men føreren som ikke kan planlegge... ???

Saken ligger vedlagt som pdf. 
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA