Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

kos

Den måtte jo bare komme - og jeg spådde at dette ble utfallet i denne saken som burde vært kjørt alle andre steder enn i offentlige rom - og noen er mer merket enn andre - og de selv er nok klar over det - og vil antagelig også få kjenne det om de ikke strekker til med sine klager - ryddighet i prosesser sier mye om utfallet, og vil også si noe om hvordan man blir behandlet etterpå.

At noen føler seg truffet - er jo lett å sjekke - Jeg føler meg ikke truffet, men har advart mot å sutre å snakke ned min egen bil. Noen av de som eier tesla som har reklamert for uendelige lister med feil på bilen sin er i den situasjonen, at de også må levere de samme listene til neste kjøper - om ikke så er de garantert å få en bommerang sak. - for ikke å snakke om hva bilen deres etter hvert er mulig å selge for uten et vesentlig prisavslag.

kjellan

Misunnelse er ein av dødssyndene.. i tillegg prøver denne bladfyken å stigmatisete Teslaeiere.

:o
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

hstad

la oss leke Spot the Tesla owner!!

Dei blir forbanna når folk harselerer med Tesla og Tesla eiere, mens de selv klager over bilene sine :)

Baksiden av Finansavisen er ment for humor, intet annet. hvor godt den treffer kan man diskutere, men eg synes den var bra! ;)
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015, solgt Desember 2022 etter 127 000 problemfrie kilometer
Hvit Tesla Model 3 SR, ny 27.12.2022, EF19xxx

SurSnasen

Sitat fra: kos på torsdag 22. oktober 2015, klokken 12:52
At noen føler seg truffet - er jo lett å sjekke - Jeg føler meg ikke truffet, men har advart mot å sutre å snakke ned min egen bil. Noen av de som eier tesla som har reklamert for uendelige lister med feil på bilen sin er i den situasjonen, at de også må levere de samme listene til neste kjøper - om ikke så er de garantert å få en bommerang sak. - for ikke å snakke om hva bilen deres etter hvert er mulig å selge for uten et vesentlig prisavslag.

Forstår jeg deg rett når jeg leser dette som om du holder kjeft om problemer med en bil når du skal selge? Når du selger bilen så er du faktisk pliktig til å oppgi feil og mangler ved den. Holder du kjeft om disse feilene og manglene, både i det du skriver her og også det du oppgir til en kjøper?

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

jazzwheel

Poenget var vel ikke at noen klaget til forbrukerombudet, men at man gikk til riksdekkende media for å få oppmerksomhet. Er ikke noen bombe at en del oppfatter det som syting.

Muffinman

Tja, er det syting når man har forsøkt å komme i dialog i seks måneder og kun blitt møtt med stillhet?  Uansett mye negativitet rundt Tesla i media for tiden, og jeg klarer ikke la være å tenke at Tesla selv har forspilt veldig mange sjanser til å unngå det. Kanskje til og med uten å gi ved dørene.

getor

Og til dagens krigstyper i Dagledet:

Tesla i hardt vær
Sterke anbefalinger trekkes tilbake, kundene raser, og Forbrukerrådet er på saken. I tillegg truer Forbrukerombudet med bøter, og nevnte jeg at aksjen faller som en stein?
FRED MAGNE SKILLEBÆK
fred.magne@dinside.no

Ikke mulig å få svar selvsagt men gad vite hvor mange "kunder det er som raser" bortsett fra de som bedriver hestekraftekrangel, som er legetim nok for all del. Men hvordan har det seg at vi har gått fra himmel til helvete på minutter? For egen del så er min bil med de få lyter som har vært (og som har blitt ordnet på uten knussel), en fantastisk bil som langt overgår noe jeg noen sinne har hatt. Jeg håper jo inderlig at det ikke bare er meg, for da vil jeg måtte synes inderlig synd på Tesla-eiere jeg treffer på min vei. Spesielt D-eiere.

dosmont

Overskrifter i Dagbladet og vg  er for det oftes ekstremt oppblåst, for å trekke lesere, men så viser det seg at artikkelen inneholder bare luft og mange faktafeil.
Ikke overrasket om det stemmer i dette tilfelle heller.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Havebigfun

Vi får håpe det kommer noe godt ut av det- ved at hvermannsen synes synd på oss- på lik linje med holdninger til eiere av think, buddy ol...men så langt kommer det vel ikke... ;)

Tesla har rotet det til selv- hadde de vært litt mere smidige i forhold til berettigede klager hadde det ikke blitt slike overskrifter. De fleste av oss er romslige nok til å akseptere at ikke alt går på skinner for en ny produsent som må ha voksesmerter- men man forventer lavmælt oppriktig kommunikasjon, ellers forsvinner tålmodigheten- desverre.

Toonster

Tror strengt tatt ikke at den siste tidens fall har så veldig mye med P85D sine manglende HK og ytelser.

Aksjeraset henger vel først og fremst sammen med manglende leveranse av Model X - samt Consumer Report siste slak. Tror en smidighet rundt P85D problematikken hadde hatt en svært begrenset effekt på Tesla kursen (enn så lenge).
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)


slumberjack

Jepp, journalistene har egne ønskede vinklinger og behov for klikk, samme med youtube brukeren. Da blir det begrenset plass til nyansering, selv om dn-saken faktisk startet med at brukerne faktisk ikke følger bruksanvisningen. 

De kunne kanskje fått like mange klikk ved å skrive "Tesla-eiere ignorerer sikkerhetsvarsel, skylder likevel på bilen" 

Plassen hvor jeg jobber var også nylig i en stor norsk avis, selv etter noen runder med sitatsjekk og innholdsjekk etter intervjuet var det ikke måte på hvor lite positivt det var plass til i saken når journalisten først hadde bestemt seg for en dyster sak om nedgangstider. At det var svært gode grunner til å satse videre var "ikke plass til", her skulle det fokuseres kortsiktig.

Teslanewbie

#4468
Tesla klare for å lansere autopilot i Norge

Men hold henda på rattet.

Publisert den 24. okt. 2015, kl. 06:10



http://www.dagbladet.no/2015/10/24/tema/bil/motor/tesla/elbil/41652812/
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

SunSeeker

Ikke direkte Tesla, men idag et det VG som kødder med elbilistene.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA