Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Mr.Hansen

Jeg så de i Haugesund her den 20 Sep.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"


krister461

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 03. oktober 2015, klokken 19:36
http://www.tv2.no/2015/10/03/broom/tesla/model-s/model-x/7452686
Hmm. Her var det mye ymse:
"Den har fått tøff konkurranse fra en rekke nye elbiler, særlig i 2015". Er det virkelig mange som vurderer Tesla opp mot de andre elbilene når de skal kjøpe bil? For meg er dette forskjellige klasser. Som bil nr 1 vurderte jeg Tesla opp mot diverse fossilbiler. Som bil nr 2 vurderte jeg helt andre fossilbileler og elbiler da Tesla er alt for dyr og stor til å være bil nr 2 for meg.

"Her skal vi huske at Model S er en stor sedan, det er en biltype som egentlig er ganske ukurant i det norske markedet." Nå er vel sedaner ikke så populære fordi de stort sett har for liten plass til å være førstevalg til norske familier. Men, det argumentet gjelder jo ikke for Model S som like gjerne konkurrerer mot stasjonsvogner.

Teslanewbie

#4384
Sitat fra: Havebigfun på lørdag 03. oktober 2015, klokken 19:36
http://www.tv2.no/2015/10/03/broom/tesla/model-s/model-x/7452686

Bare tull

For det første journalisten utgår ifra at det er model s eiere som kjøper X
For det andre så kommer X å bli så dyr at det er en dealbreaker for mange .

Dette med bunnpriser på S tror jeg ikke på lengere . Dette var en dårlig fundamentert og kunnskapsløs artikkel .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

cirys1

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 03. oktober 2015, klokken 19:58

Bare tull

For det første journalisten utgår ifra at det er model s eiere som kjøper X
For det andre så kommer X å bli så dyrest det er en dealbreaker for mange .

Jeg skjønner at dette skal være så feil?
Jeg tror det er desidert flest S eiere som har bestilt X (de er "kjent" med bilen) veldig få som ikke har erfaring ifra S går rett på X tror jeg.
I tillegg som du sier bilen blir fryktelig dyr, det er veldig få som har råd til og beholde begge modellene. (men de fins de også)

Teslanewbie

Sitat fra: cirys1 på lørdag 03. oktober 2015, klokken 21:38
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 03. oktober 2015, klokken 19:58

Bare tull

For det første journalisten utgår ifra at det er model s eiere som kjøper X
For det andre så kommer X å bli så dyrest det er en dealbreaker for mange .

Jeg skjønner at dette skal være så feil?
Jeg tror det er desidert flest S eiere som har bestilt X (de er "kjent" med bilen) veldig få som ikke har erfaring ifra S går rett på X tror jeg.
I tillegg som du sier bilen blir fryktelig dyr, det er veldig få som har råd til og beholde begge modellene. (men de fins de også)

Model X lansering har økt model S salget.

http://evobsession.com/tesla-model-x-unveiling-hugely-boosts-tesla-model-s-sales/
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Rio

Sitat fra: krister461 på lørdag 03. oktober 2015, klokken 19:50
Er det virkelig mange som vurderer Tesla opp mot de andre elbilene når de skal kjøpe bil? For meg er dette forskjellige klasser.

Det er klart det er mange som gjør det. Mange har en Tesla kun fordi de trenger rekkevidden. Når Nissan, VW og andre kommer med biler med lengre rekkevidde faller mye av poenget med Tesla vekk.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

krister461

Sitat fra: Rio på lørdag 03. oktober 2015, klokken 22:29
Sitat fra: krister461 på lørdag 03. oktober 2015, klokken 19:50
Er det virkelig mange som vurderer Tesla opp mot de andre elbilene når de skal kjøpe bil? For meg er dette forskjellige klasser.

Det er klart det er mange som gjør det. Mange har en Tesla kun fordi de trenger rekkevidden. Når Nissan, VW og andre kommer med biler med lengre rekkevidde faller mye av poenget med Tesla vekk.
Nå er jo det i hovedsak rekkevidden som plasserer Tesla i en annen klasse enn øvrige elbiler. Trenger du rekkevidden så er jo ikke øvrige elbiler et alternativ.

cirys1

Sitat fra: krister461 på lørdag 03. oktober 2015, klokken 22:35
Nå er jo det i hovedsak rekkevidden som plasserer Tesla i en annen klasse enn øvrige elbiler. Trenger du rekkevidden så er jo ikke øvrige elbiler et alternativ.

Ja+ og SC hjelper ikke om noen kommer med 500-600km for min del visst man ikke har noe sted å lade. (som ikke tar år og dag)

Rio

Sitat fra: krister461 på lørdag 03. oktober 2015, klokken 22:35
Sitat fra: Rio på lørdag 03. oktober 2015, klokken 22:29
Sitat fra: krister461 på lørdag 03. oktober 2015, klokken 19:50
Er det virkelig mange som vurderer Tesla opp mot de andre elbilene når de skal kjøpe bil? For meg er dette forskjellige klasser.

Det er klart det er mange som gjør det. Mange har en Tesla kun fordi de trenger rekkevidden. Når Nissan, VW og andre kommer med biler med lengre rekkevidde faller mye av poenget med Tesla vekk.
Nå er jo det i hovedsak rekkevidden som plasserer Tesla i en annen klasse enn øvrige elbiler. Trenger du rekkevidden så er jo ikke øvrige elbiler et alternativ.

Men etterhvert som andre elbiler får økt rekkevidde vil det da være langt mindre grunn til å kjøpe Tesla, for deres viktigste salgsargument vil forsvinne.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Cowboystrekk

For 2015 og trolig hele 2016 er Tesla den eneste elbilen som kan fungere som en nr 1 bil for mange av oss. For min familie med 5 stykk under samme tak så hadde ingen av de andre bilene gått an pga plass, rekkevidda som innebærer endel 15-20 milsetapper vinterstid uten lademuligheter gir også fravær av alternativer. Vi må nesten snakke om dagens situasjon, ikke hva som skjer om et par år. Hadde egolf kommet som stv og hatt dobbel rekkevidde samt mulighet for chademo og hurtig type 2 kunne jeg faktisk vurdert den, men pr nå er ingen andre elbiler i nærheten for vår del desverre...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Havebigfun

Denne diskusjonen hadde vi i "Konkurrenene sover (ikke)" trådene + noen andre og den endte med utstengelse av flere medlemmer- jeg foreslår vi lar den ligge og konsentrerer oss om Tesla i norske medier  ;)

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Sandvika

Sitat fra: BMW850 på mandag 05. oktober 2015, klokken 10:17
Beklager, men jeg måtte smile litt nå...

http://agenda.hegnar.no/blog/en-komplett-vei-til-det-gode-liv/

Det der er riktignok en reklame for komplett bank, litt ironisk at Komplett forsikring ikke vil ta i Tesla.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA