Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

mj

Er og noen lokale som lader på Lier på vei hjem i fra jobb. Har måtte vente noen ganger pga dette. Litt surt at jeg som skal kjøre 3 timer hjem må vente bare fordi de vil spare en tier eller to. Fritiden kan ikke være verdt særlig mye.  :o

S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16



krl

Sitat fra: Jejl på tirsdag 01. september 2015, klokken 23:08
Sitat fra: krl på tirsdag 01. september 2015, klokken 23:05
http://www.fvn.no/tema/motor/Na-apner-Tesla-i-Kristiansand-2879410.html
Er ikke alle som abbonerer på Fedrelandsvennen.
Servicesenteret i Kristiansand åpnet 1. september, og det skal være offisiell åpning lørdag 5. september.

"Tesla-bygget" ligger rett ved siden av Biltema, med andre ord nærme både Sørlandssenteret og Dyreparken.

Pecees

Noen lademuligheter i Kristiansand?
TM3. AP. LR. Utlevert 03.19.

Rio

Sitat fra: stefse på tirsdag 01. september 2015, klokken 21:41
Den enkleste plattformen å legge inn ladebegrensninger på er vel i selve bilen. Den vet jo hvor den har vært, og hvor den har ladet. Hvis den ser at eieren stadig vekk er innom en superlader og aldri lader andre steder, kan den legge inn begrensning, og til slutt nekte eieren å lade.

Biler på gjennomfart får fremdeles fri tilgang.

Ble ikke bilen solgt med gratis hurtiglading?

Det er jo godt mulig at eieren ikke har andre lademuligheter.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Amoss

Sitat fra: TeslaSvein63 på tirsdag 01. september 2015, klokken 19:47
Det har vel adri vært til å ta feil av budskapet om at superladerne er til langkjøring.

Merker meg at dette nå er presisert at det kun er for langturer i designstudio for TMX som noen folk fikk tilgang til i dag... Kommer nok snart også for TMS.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

kos

Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 01. september 2015, klokken 20:07
Folk kjører fra Oslo til Lier for å lade bilen siden de ikke har nok strøm til å komme seg til Lillehammer.
Ikke alle vet at det finnes ladere rundt omkring.

Er det noen som gjør det? . Det er ingen problemer å kjøre fra Oslo til Lillehammer. Om de samme kjører til Drammen for å lade snakker vi om TULLING

Toonster

Er folk helt sikre på at de bare kjører til Drammen bare for å lade, kan det være en mulighet at de har vært på langtur den dagen og er på veg hjem (og kanskje har en ny tur dagen etter)? Da er det vel naturlig å ta en stopp å lade på en SC?

Blir noe snodig hvis det skal utbre seg en holdning om at alle som er på en SC bare snylter, for "jeg" må lade nå!

Brede


Mr.Hansen

"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

sven erik

jeg kjøpte in ed gratis lading på hurtigladerne i bilens lade tid jeg presiserte uansett ja sa selgern  har dette  og på kontrakt og som selger sa det er ikke gratis  en betaler ca 26 tusen  de fleste som har lading jeme  vil jo ikke bruke 1 time på ladern o det en lader jeme holder  for det å lde bilen fr tom til full jeme koster 30 kr  for tesla koster en full tank ca 19 kr der og da en det koster en del for at laderne står der men det er faste beløp  jeg ser og  at laderne er est brukt mellom kl 14.30 og 16.30  jeg mener bor noen i nærheten og vet  at jeg har ikke nokk i morgen med min kontakt  så da og stikke ned og lade bilen  til 60-70% når det er omtrent tomt  er ikke noe feil   selv bor jeg med over 8 il til den i lier  og over 4 til telearks  porten  og selv lader jeg så jeg har over 50% når jeg komer  jem  da jeg kjører over 20 mil noen gange over 60 mil på en dag  jeg er noen ganger 3 ganger i oslo på en dag  jeg  er noen ganger  først i oslo  det er 24 mil  så i skien  da er vi oppe i ca 30 mil skal jeg lade da alt Jeme kan jeg bruke bilen  annenver  eller ver 3 dag kan lade på 9A  jeg kjøpte bilen med å kunne lade på hurtigldingene når en trenkte det  ikke snakk om den hvar  3 mil unna eller  30mil  å ja jeg har stått i oslo og må kjøre til  datern til samboern  i lillehammer  og under halv tank  da å en til lier  for å kome opp  ser  blir det så en må kjøre over 10 mil for å lade så kan vi ikke bruke bilen for vi komer da ikke  herfra til lillehammer  på en lading  o vi ikke skal ligge i 40 km da    tror nokk  heller tesla  burde satse på og selge bil en begrensninger  snakket med advokat og  koer det noe til meg  så vil tesla få problem

Jejl

#4347
Sitat fra: sven erik på torsdag 03. september 2015, klokken 05:12
jeg kjøpte in ed gratis lading på hurtigladerne i bilens lade tid jeg presiserte uansett ja sa selgern  har dette  og på kontrakt og som selger sa det er ikke gratis  en betaler ca 26 tusen  de fleste som har lading jeme  vil jo ikke bruke 1 time på ladern o det en lader jeme holder  for det å lde bilen fr tom til full jeme koster 30 kr  for tesla koster en full tank ca 19 kr der og da en det koster en del for at laderne står der men det er faste beløp  jeg ser og  at laderne er est brukt mellom kl 14.30 og 16.30  jeg mener bor noen i nærheten og vet  at jeg har ikke nokk i morgen med min kontakt  så da og stikke ned og lade bilen  til 60-70% når det er omtrent tomt  er ikke noe feil   selv bor jeg med over 8 il til den i lier  og over 4 til telearks  porten  og selv lader jeg så jeg har over 50% når jeg komer  jem  da jeg kjører over 20 mil noen gange over 60 mil på en dag  jeg er noen ganger 3 ganger i oslo på en dag  jeg  er noen ganger  først i oslo  det er 24 mil  så i skien  da er vi oppe i ca 30 mil skal jeg lade da alt Jeme kan jeg bruke bilen  annenver  eller ver 3 dag kan lade på 9A  jeg kjøpte bilen med å kunne lade på hurtigldingene når en trenkte det  ikke snakk om den hvar  3 mil unna eller  30mil  å ja jeg har stått i oslo og må kjøre til  datern til samboern  i lillehammer  og under halv tank  da å en til lier  for å kome opp  ser  blir det så en må kjøre over 10 mil for å lade så kan vi ikke bruke bilen for vi komer da ikke  herfra til lillehammer  på en lading  o vi ikke skal ligge i 40 km da    tror nokk  heller tesla  burde satse på og selge bil en begrensninger  snakket med advokat og  koer det noe til meg  så vil tesla få problem
Veldig vanskelig å forstå hva du mener, men hvis jeg forstår deg rett lader du på sc i nærheten av der du bor fordi du ikke har nok ladehastighet hjemme for å dra fort ut på langtur.
Hvis du trodde at Tesla var negative til en slik bruk av superladerne så har du misforsått.
Da blir jo ladingen en del av langturen.

cra

Sitat fra: Jejl på torsdag 03. september 2015, klokken 09:20
hvis jeg forstår deg rett lader du på sc i nærheten av der du bor fordi du ikke har nok ladehastighet hjemme for å dra fort ut på langtur.
Hvis du trodde at Tesla var negative til en slik bruk av superladerne så har du misforsått.
Da blir jo ladingen en del av langturen.

Ja, det er nok de som lader på SC noen ganger i uken for å ha til lokal "småkjøring" de vil til livs, ikke den som tilfeldigvis starter en og annen langtur på SC. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Trond.Strom

Sitat fra: Sven-E på tirsdag 01. september 2015, klokken 23:12
Ikke Tesla på filmen, men det må da være en Tesla som filmer?


Neida det kan det jo ikke være. Det er jo ikke gjenskinn av ventilasjonen i frontruta på en Tesla :)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA