Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

cirys1

Sitat fra: Haknys på fredag 24. juli 2015, klokken 16:31
Min far hadde kjørt den banen på et kvarter med en 911. Det betyr ikke at 15 minutter er det en 911 klarer.

Det gir et pekepinn, han kjører ganske bra til å være amatør, effektbegrensingen kommer allerede etter 1.20 min.

Jeg syns hele greiene begynner og bli komisk, er det snakk om banetider så er ikke en Tesla ment for for banen og man ønsker heller peak power osv. men når det kommer ut en tid, ja da blir det rabalder. Da er ikke tiden bra nok, klarer man og presse enda 20 sekunder så ligger man på tider til Ford focus ST, den er ikke annonsert med 700hk.

Espen Hugaas Andersen

Det er nok mulig med tider i området 8:00-8:30 med P85D/P90D, men det er ikke en banebil. Om det var en banebil hadde den klart under 8.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Teslanewbie

#4232
Hva er banetidene for roadstern  det bør gi bedre pekepinn hvis ikke den også begrenses etter 90s ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

cirys1

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 24. juli 2015, klokken 20:43
Det er nok mulig med tider i området 8:00-8:30 med P85D/P90D, men det er ikke en banebil. Om det var en banebil hadde den klart under 8.
RS5, RS4,RS6, M5, X6M(rett over) og MB E-klasse er bare noen eksempler på biler som gjør det under 8 minutter, håper virkelig du ikke mener at disse er banebiler..  :P

HåkonE

#4234
At en bil som ikke er bygget for banekjøring går 5% raskere rundt en gitt bane enn en annen bil som heller ikke er bygget for banekjøring, er vel omtrent like interessant som å se hvilken banebil som egner seg best til bykjøring.

Det rare er at de som virker mest interessert i banebiler i slike debatter aldri ser ut til å ha satt sin fot på en bane.

Tesla har aldri lovt rekorder på baner. Det er en utrolig flott miljøvennlig familiebil med svært gode kjøreegenskaper, god plass, fint design, diverse nyvinninger, som også parkerer fossilbiler på vanlige veier og har et umiddelbart moment ingen fossilbiler kan matche. Og kan få full tank til prisen av en Grandiosa.

Vil man ofre alt det for noen ekstra sekunder på en bane, så er det nok mange tyskere som tar deres penger med glede. Bare forvent å bli seriøst parkert av en rekke biler som faktisk er bygget for banekjøring. Og sannsynligvis er det egne kjøreferdigheter som er begrensningene der ute, ikke bilen. I alle fall for 99% av befolkningen. De som tror de kan kjøre Nurburgring på under 8 minutter bør bli med som passasjer først. Stalltips: unngå fast føde rett før turen, og gå på toalettet først.

Store biler som 6-serie, Panamera, Model S osv. blir aldri noen høydare på bane uansett. I den klassen handler det først og fremst om ytelser på vanlig vei.

cirys1

Sitat fra: Haknys på fredag 24. juli 2015, klokken 22:37
At en bil som ikke er bygget for banekjøring går 5% raskere rundt en gitt bane enn en annen bil som heller ikke er bygget for banekjøring, er vel omtrent like interessant som å se hvilken banebil som egner seg best til bykjøring.

Det rare er at de som virker mest interessert i banebiler i slike debatter aldri ser ut til å ha satt sin fot på en bane.

Tesla har aldri lovt rekorder på baner. Det er en utrolig flott miljøvennlig familiebil med svært gode kjøreegenskaper, god plass, fint design, diverse nyvinninger, som også parkerer fossilbiler på vanlige veier og har et umiddelbart moment ingen fossilbiler kan matche. Og kan få full tank til prisen av en Grandiosa.

Vil man ofre alt det for noen ekstra sekunder på en bane, så er det nok mange tyskere som tar deres penger med glede. Bare forvent å bli seriøst parkert av en rekke biler som faktisk er bygget for banekjøring. Og sannsynligvis er det egne kjøreferdigheter som er begrensningene der ute, ikke bilen. I alle fall for 98% av befolkningen.
Det er ingen som har nevnt banebiler alle biler er som er nevnt er gateregistrerte familiebiler biler som gjør det særdeles godt på bane. En bil til mill, som klarer 0-100 på 3.3sek burde ha klart og slått en golf på en bane.

Det som er helt utrolig når det først kommer ut dårlige tall på en Tesla så blir det fult forsvar, ikke bygd for bane, bedre med høy peak power, skulle hatt mulighet for å slå av regen og traction controll. Snakker man om og forflytte seg i en rett strek så kan man kaste seg på bølgen.

Innerst inne så tror jeg mange er skuffet over dårlig tid en P85D klarer på sløyfa, en bil med 700hk burde da klare og slå en golf eller focus.. 

Råde

Folkens. 9min er bra på den banen. Det står i artikkelen at  en P85D klarte 8:50. Det er også bra. En annen familiebil klarte 7:58 (Seat Leon), men det er faktisk bedre enn feks R8 og gjengen. Åtte eller 9 minutter. Styggfort uansett. Her hvor jeg bor er fartsgrensen 40, så senk skuldra :)
e-Golf | X75D

HåkonE

Sitat fra: cirys1 på fredag 24. juli 2015, klokken 22:57
Sitat fra: Haknys på fredag 24. juli 2015, klokken 22:37
At en bil som ikke er bygget for banekjøring går 5% raskere rundt en gitt bane enn en annen bil som heller ikke er bygget for banekjøring, er vel omtrent like interessant som å se hvilken banebil som egner seg best til bykjøring.

Det rare er at de som virker mest interessert i banebiler i slike debatter aldri ser ut til å ha satt sin fot på en bane.

Tesla har aldri lovt rekorder på baner. Det er en utrolig flott miljøvennlig familiebil med svært gode kjøreegenskaper, god plass, fint design, diverse nyvinninger, som også parkerer fossilbiler på vanlige veier og har et umiddelbart moment ingen fossilbiler kan matche. Og kan få full tank til prisen av en Grandiosa.

Vil man ofre alt det for noen ekstra sekunder på en bane, så er det nok mange tyskere som tar deres penger med glede. Bare forvent å bli seriøst parkert av en rekke biler som faktisk er bygget for banekjøring. Og sannsynligvis er det egne kjøreferdigheter som er begrensningene der ute, ikke bilen. I alle fall for 98% av befolkningen.
Det er ingen som har nevnt banebiler alle biler er som er nevnt er gateregistrerte familiebiler biler som gjør det særdeles godt på bane. En bil til mill, som klarer 0-100 på 3.3sek burde ha klart og slått en golf på en bane.

Det som er helt utrolig når det først kommer ut dårlige tall på en Tesla så blir det fult forsvar, ikke bygd for bane, bedre med høy peak power, skulle hatt mulighet for å slå av regen og traction controll. Snakker man om og forflytte seg i en rett strek så kan man kaste seg på bølgen.

Innerst inne så tror jeg mange er skuffet over dårlig tid en P85D klarer på sløyfa, en bil med 700hk burde da klare og slå en golf eller focus..

Hestekrefter alene er ikke noe oppskrift på gode banetider. Poenget mitt er at Model S aldri har vært markedsført som et kjøretøy som slår noen banerekorder.

Forsøk på polarisering av debatten alà "fult forsvar" hver gang noen er uenige er for øvrig ikke like originalt som det en gang var.

Thor2014

Dette gir grunnlag for ny sport og hvordan disponere kraften best mulig for å oppnå raskest rundetid. Full attakk fra første meter er ikke nødvendigvis den beste løsningen.

Amoss

Både Tesla og Elon er med i dette programmet:
https://tv.nrk.no/program/KOID21003214/dokusommer-farvel-til-bilen
Sitat
Dokusommer: Farvel til bilen

Ned. dokumentar. Hvordan vil vi rulle rundt i fremtiden? Ford-sjefen mener at vi om ti år ikke lenger snakker om å selge biler, men mobilitet. Tesla-sjefen forteller om hvor viktig datateknologi i bilene har blitt. Han snakker også om utviklingen av selvstyrende biler som den Google lager. (Bye Bye Car)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

cirys1

Sitat fra: Amoss på søndag 26. juli 2015, klokken 21:34
Både Tesla og Elon er med i dette programmet:
https://tv.nrk.no/program/KOID21003214/dokusommer-farvel-til-bilen
Sitat
Dokusommer: Farvel til bilen

Ned. dokumentar. Hvordan vil vi rulle rundt i fremtiden? Ford-sjefen mener at vi om ti år ikke lenger snakker om å selge biler, men mobilitet. Tesla-sjefen forteller om hvor viktig datateknologi i bilene har blitt. Han snakker også om utviklingen av selvstyrende biler som den Google lager. (Bye Bye Car)
Mannen er et geni men ser at det tar på og ha mange ekteskap, ser virkelig sliten ut i den dokumentaren..  :P

Tuxedo

Sitat fra: cirys1 på fredag 24. juli 2015, klokken 22:57
Sitat fra: Haknys på fredag 24. juli 2015, klokken 22:37
At en bil som ikke er bygget for banekjøring går 5% raskere rundt en gitt bane enn en annen bil som heller ikke er bygget for banekjøring, er vel omtrent like interessant som å se hvilken banebil som egner seg best til bykjøring.

Det rare er at de som virker mest interessert i banebiler i slike debatter aldri ser ut til å ha satt sin fot på en bane.

Tesla har aldri lovt rekorder på baner. Det er en utrolig flott miljøvennlig familiebil med svært gode kjøreegenskaper, god plass, fint design, diverse nyvinninger, som også parkerer fossilbiler på vanlige veier og har et umiddelbart moment ingen fossilbiler kan matche. Og kan få full tank til prisen av en Grandiosa.

Vil man ofre alt det for noen ekstra sekunder på en bane, så er det nok mange tyskere som tar deres penger med glede. Bare forvent å bli seriøst parkert av en rekke biler som faktisk er bygget for banekjøring. Og sannsynligvis er det egne kjøreferdigheter som er begrensningene der ute, ikke bilen. I alle fall for 98% av befolkningen.
Det er ingen som har nevnt banebiler alle biler er som er nevnt er gateregistrerte familiebiler biler som gjør det særdeles godt på bane. En bil til mill, som klarer 0-100 på 3.3sek burde ha klart og slått en golf på en bane.

Det som er helt utrolig når det først kommer ut dårlige tall på en Tesla så blir det fult forsvar, ikke bygd for bane, bedre med høy peak power, skulle hatt mulighet for å slå av regen og traction controll. Snakker man om og forflytte seg i en rett strek så kan man kaste seg på bølgen.

Innerst inne så tror jeg mange er skuffet over dårlig tid en P85D klarer på sløyfa, en bil med 700hk burde da klare og slå en golf eller focus..
Merkelig debatt, dette her. Jeg, i likhet med 99% av andre Tesla-eiere kommer vel aldri til å kjøre bilen min på bane? Og det var helle ikke derfor vi kjøpte den?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

cirys1

Sitat fra: Tuxedo på søndag 26. juli 2015, klokken 23:20
Merkelig debatt, dette her. Jeg, i likhet med 99% av andre Tesla-eiere kommer vel aldri til å kjøre bilen min på bane? Og det var helle ikke derfor vi kjøpte den?

Det er mye mindre merkelig enn du aner..  :P Biler i prisklassen til P85D i utlandet klarer begge deler, en M5 er ikke annonsert som en banebil men en familiebil, men alikevell så har den veldig gode baneegenskaper.

Nesten alle biler som konkurrer med P85D er veldig gode på bane selv om de blir annonsert som sportslige familiebiler i Norge er det 1-1,5 millioner opp til disse mens i alle andre lans så koster de det samme. Svært få vill benytte seg av baneegenskapene til bilen men de er der..

cirys1

Sitat fra: Haknys på lørdag 25. juli 2015, klokken 01:22
Hestekrefter alene er ikke noe oppskrift på gode banetider. Poenget mitt er at Model S aldri har vært markedsført som et kjøretøy som slår noen banerekorder.

RS5, RS4,RS6, M5, X6M(rett over) og MB E-klasse ingen av disse er heller ment som banebiler eller er markedsført som det, bare en "gode" som kommer med når man kjøper en bil til den prisklassen (alle andre steder i verden)

Råde

Og Seat Leon Cupra kjører fra de alle sammen. I originalversjonen. Så ja, merkelig debatt.
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA