Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

HåkonE

X6M har jeg kjørt. Hadde definitivt valgt P85D om de kostet det samme. Kommer ikke på en eneste ting på den bilen som jeg syntes er bedre enn på Tesla, om man ser bort fra fylletid/rekkevidde. 

Men den er lynrask på bane. Var vel Top Gear USA som klokket den til nesten samme tid som M3. Helt utrolig hva BMW har fått til der. Ligger P85D bare noen sekunder etter, så står det ikke så dårlig til. Får jo ikke skrudd av regen en gang i dag. Kunne forresten vært interessant å vite hvor ladet den P85D var, om de kjørte på like dekk osv.

Øyvind.h

Sitat fra: Muffinman på fredag 17. juli 2015, klokken 20:14
Ja hver sin smak, virkelig. Husker når Vi Menn testet X6 etter lansering for en del år siden. Journalisten mente at den var grei å kjøre osv, men håpet inderlig at ingen han kjente så ham i den  ;D

Ikke min kopp te heller.
Haha. Ja x6 er det ikke mange som ønsker å bli sett i  ;D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Kjell Leaf

#4217
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 17. juli 2015, klokken 22:15
Sitat fra: Muffinman på fredag 17. juli 2015, klokken 20:14
Ja hver sin smak, virkelig. Husker når Vi Menn testet X6 etter lansering for en del år siden. Journalisten mente at den var grei å kjøre osv, men håpet inderlig at ingen han kjente så ham i den  ;D

Ikke min kopp te heller.
Haha. Ja x6 er det ikke mange som ønsker å bli sett i  ;D
Nå var det vel ikke utseende som var poenget heller. Men ikke så mye stas med Telsla lenger  heller når det finnes en i annenhver husstand.
Veldig fine når de kom syns jeg, men når de er blitt så vanlige gjør det noe med oppattelsen... I alle fall for meg.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Øyvind.h

Sitat fra: Kjell Leaf på fredag 17. juli 2015, klokken 23:01
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 17. juli 2015, klokken 22:15
Sitat fra: Muffinman på fredag 17. juli 2015, klokken 20:14
Ja hver sin smak, virkelig. Husker når Vi Menn testet X6 etter lansering for en del år siden. Journalisten mente at den var grei å kjøre osv, men håpet inderlig at ingen han kjente så ham i den  ;D

Ikke min kopp te heller.
Haha. Ja x6 er det ikke mange som ønsker å bli sett i  ;D
Nå var det vel ikke utseende som var poenget heller. Men ikke så mye stas med Telsla lenger  heller når det finnes en i annenhver husstand.
Veldig fine når de kom syns jeg, men når de er blitt så vanlige gjør det noe med oppattelsen... I alle fall for meg.
Ja det er ganske fantastisk at den selger så vanvittig bra. Det gleder meg stort å se så mange av den (og andre elbiler). Men jeg har ikke gått lei av designet. Tar meg fortsatt i å beundre linjene. X6 derimot blir som å beundre en plastsnekke. Hjelper ikke at den er raskere rundt bane. Skal man ha banebil er jo uansett ikke x6 veien å gå.... Ei heller Model S.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Rødkleiv

Sitat fra: Kjell Leaf på fredag 17. juli 2015, klokken 19:04
Leste i  Autofil nr 8 der de testet Tesla med 700 hk vs BMW X6 M med 575 hk.
Tesla,en var selvsagt raskere i aksen, 12 sekund på BMW og 11 sek på Tesla.
Men den store overraskelsen er at rundt banen er BMW'en hele 8 sekunder raskere enn Tesla,
det er mye.

På ingen måte overraskende. Jeg hadde Tesla (P85D) og Porsche (Carrera 997) samtidig en periode. Teslaen var som en drosjekjørt Hyundai I40 når man kom rett fra Porschen. Man sitter høyt, bilen er myk, upresis og ingen kjøremaskin akkurat. Selv om jeg stadig hører at den har uslåelige kjøreegenskaper...

Heldigvis var det ikke for å få en kjøremaskin at jeg kjøpte Tesla.

Øyvind.h

Sitat fra: Rødkleiv på lørdag 18. juli 2015, klokken 00:22
Sitat fra: Kjell Leaf på fredag 17. juli 2015, klokken 19:04
Leste i  Autofil nr 8 der de testet Tesla med 700 hk vs BMW X6 M med 575 hk.
Tesla,en var selvsagt raskere i aksen, 12 sekund på BMW og 11 sek på Tesla.
Men den store overraskelsen er at rundt banen er BMW'en hele 8 sekunder raskere enn Tesla,
det er mye.

På ingen måte overraskende. Jeg hadde Tesla (P85D) og Porsche (Carrera 997) samtidig en periode. Teslaen var som en drosjekjørt Hyundai I40 når man kom rett fra Porschen. Man sitter høyt, bilen er myk, upresis og ingen kjøremaskin akkurat. Selv om jeg stadig hører at den har uslåelige kjøreegenskaper...

Heldigvis var det ikke for å få en kjøremaskin at jeg kjøpte Tesla.
Og hadde du kommet rett fra en drosjekjørt hyundai hadde Teslaen føltes som en Porsche :)
Model S er litt stivere enn en vanlig 5-serie. + understellet omtrent som M-sport. Som familiebil er standard understell knallbra. Ikke mykt, men ikke ubehagelig stivt. Dårlig på bane, men en god banebil er grusom familiebil.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

RonnyØ

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 18. juli 2015, klokken 08:49
Sitat fra: Rødkleiv på lørdag 18. juli 2015, klokken 00:22
Sitat fra: Kjell Leaf på fredag 17. juli 2015, klokken 19:04
Leste i  Autofil nr 8 der de testet Tesla med 700 hk vs BMW X6 M med 575 hk.
Tesla,en var selvsagt raskere i aksen, 12 sekund på BMW og 11 sek på Tesla.
Men den store overraskelsen er at rundt banen er BMW'en hele 8 sekunder raskere enn Tesla,
det er mye.

På ingen måte overraskende. Jeg hadde Tesla (P85D) og Porsche (Carrera 997) samtidig en periode. Teslaen var som en drosjekjørt Hyundai I40 når man kom rett fra Porschen. Man sitter høyt, bilen er myk, upresis og ingen kjøremaskin akkurat. Selv om jeg stadig hører at den har uslåelige kjøreegenskaper...

Heldigvis var det ikke for å få en kjøremaskin at jeg kjøpte Tesla.
Og hadde du kommet rett fra en drosjekjørt hyundai hadde Teslaen føltes som en Porsche :)
Model S er litt stivere enn en vanlig 5-serie. + understellet omtrent som M-sport. Som familiebil er standard understell knallbra. Ikke mykt, men ikke ubehagelig stivt. Dårlig på bane, men en god banebil er grusom familiebil.
Meget godt poeng!
Husqvarna Automower 320

HåkonE

Tesla P85+ på Nurburgring (ny video) på Broom.

"Nils-Henrik (24) tok pappas Tesla til «det grønne helvete»"

http://www.tv2.no/2015/07/24/broom/elbil/p85/tesla-model-s/7187211

Muffinman

Sitat fra: Haknys på fredag 24. juli 2015, klokken 13:10
Tesla P85+ på Nurburgring (ny video) på Broom.

"Nils-Henrik (24) tok pappas Tesla til «det grønne helvete»"

http://www.tv2.no/2015/07/24/broom/elbil/p85/tesla-model-s/7187211
Artig :)

Men tok en titt i kommentarfeltet. Hvem i alle dager er denne "2600RS"? Har aldri sett noen spre så mye edder, galle og annet surt oppgulp. Ser ut som han skriver 10-talls innlegg i timen hele døgnet, og ikke et eneste ett er konstruktivt eller bidrar i hverken den ene eller annen retning. Rart Broom ikke modererer vekk mye av dette? Denne ene brukeren forårsaker jo i stor grad alene at kommentarfeltet ikke engang har underholdningsverdi...

cirys1

P85D 08.50 på ringen ser ikke ut som den har fått noe særlig bedre kjøling, litt over 1 minutt så kommer powerlimit.
18 sekunder raskere dog..

Muffinman

Legg merke til hvor mye lettere den kommer opp i høy fart. P85+``en slet tilsynelatende mer med å komme opp i 170+ enn P85D gjorde for å runde 200. Sistnevnte rundet vel 200 med masse effektbegrensning også. Virker mye mer lettbent når det begynner å gå unna.

HåkonE

Sitat fra: cirys1 på fredag 24. juli 2015, klokken 15:25
P85D 08.50 på ringen ser ikke ut som den har fått noe særlig bedre kjøling, litt over 1 minutt så kommer powerlimit.
18 sekunder raskere dog..

Min far hadde kjørt den banen på et kvarter med en 911. Det betyr ikke at 15 minutter er det en 911 klarer.

På første sving starter det med kolonnekjøringen, og han blir flere steder bremset av andre. Flere steder følger han ikke optimal linje (han tar forbehold om at han er amatør), og ser han nøler en del på gassen når bilen kommer over 130km/t. Usikker, men regen ser også ut til å være på high?

Så det klippet demonstrerer egentlig kun at P85D kan går raskere enn 08.50 med standard 245-dekk.

Bjørn Tore Vibeto

Sitat fra: Muffinman på fredag 24. juli 2015, klokken 15:00
Sitat fra: Haknys på fredag 24. juli 2015, klokken 13:10
Tesla P85+ på Nurburgring (ny video) på Broom.

"Nils-Henrik (24) tok pappas Tesla til «det grønne helvete»"

http://www.tv2.no/2015/07/24/broom/elbil/p85/tesla-model-s/7187211
Artig :)

Men tok en titt i kommentarfeltet. Hvem i alle dager er denne "2600RS"? Har aldri sett noen spre så mye edder, galle og annet surt oppgulp. Ser ut som han skriver 10-talls innlegg i timen hele døgnet, og ikke et eneste ett er konstruktivt eller bidrar i hverken den ene eller annen retning. Rart Broom ikke modererer vekk mye av dette? Denne ene brukeren forårsaker jo i stor grad alene at kommentarfeltet ikke engang har underholdningsverdi...

Brukeren "2600RS" gjør ikke annet en å skrive oppgulp og kverulere hele døgnet. Har sett ham skryte på seg, å ha råd til de dyreste bilene når som helst. Men for en som har tid til å trolle på broom forumet hele døgnet, er neppe en person som er i jobb. Det var en som påstod at 2600RS jobbet for Bertel O. Steen. Broom forumet er fullstendig ødelagt av denne brukeren og noen få til. Tror det er snakk om personer med yrkestittel "Forumrotte".
"Wattson"
Tesla Model S P85D Multicoated Red
Levert 24/2-15

jazzwheel

Jeg fatter ikke hvorfor det ikke er mulig å skru av regen fullstendig. Både fordi det gjør at effektbegrensning kommer ekstra kjapt og fordi det gjør at bilen har mindre grep.

Øyvind.h

Sitat fra: Bjørn Tore Vibeto på fredag 24. juli 2015, klokken 18:28
Sitat fra: Muffinman på fredag 24. juli 2015, klokken 15:00
Sitat fra: Haknys på fredag 24. juli 2015, klokken 13:10
Tesla P85+ på Nurburgring (ny video) på Broom.

"Nils-Henrik (24) tok pappas Tesla til «det grønne helvete»"

http://www.tv2.no/2015/07/24/broom/elbil/p85/tesla-model-s/7187211
Artig :)

Men tok en titt i kommentarfeltet. Hvem i alle dager er denne "2600RS"? Har aldri sett noen spre så mye edder, galle og annet surt oppgulp. Ser ut som han skriver 10-talls innlegg i timen hele døgnet, og ikke et eneste ett er konstruktivt eller bidrar i hverken den ene eller annen retning. Rart Broom ikke modererer vekk mye av dette? Denne ene brukeren forårsaker jo i stor grad alene at kommentarfeltet ikke engang har underholdningsverdi...

Brukeren "2600RS" gjør ikke annet en å skrive oppgulp og kverulere hele døgnet. Har sett ham skryte på seg, å ha råd til de dyreste bilene når som helst. Men for en som har tid til å trolle på broom forumet hele døgnet, er neppe en person som er i jobb. Det var en som påstod at 2600RS jobbet for Bertel O. Steen. Broom forumet er fullstendig ødelagt av denne brukeren og noen få til. Tror det er snakk om personer med yrkestittel "Forumrotte".
2600rs kalte seg visst BjarneB før og betegner seg som bransjemann. Ikke rart han hater Tesla :D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA