Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Porsgrunn

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 07. juli 2015, klokken 18:35
http://mobil.an.no/debatt/elbilbloffen-fortsetter/o/5-4-122612

Dagfinn Danielsen gir seg ikke.

Han har jo sluttet helt å forsøke å være seriøs og tyr til fullstendig oppdiktet svada.

Sitat"Først ignorerer de deg, så ler de av deg, så slåss de med deg og så vinner du."

~ Mahatma Gandhi

Cobos

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 07. juli 2015, klokken 18:35
http://mobil.an.no/debatt/elbilbloffen-fortsetter/o/5-4-122612

Dagfinn Danielsen gir seg ikke.
NTH har visst ringt og fortalt han at de inndrar siv.ing. graden hans grunnet manglende even til å bruke benevning... hvis du først skal smykke deg med en siv.ing. grad så er det en forutsetning at du faktisk klarer å skille mil fra km.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Sitat fra: Øggen på torsdag 18. juni 2015, klokken 14:32
3 føkkings uke fikk ej ha bilen før en greide å kjøre på meg og vrake bilen.
Mest sannsynlig totalvrak da bakstilling e revet av og motor / hjulbein "lå rundt om kring"

http://www.smp.no/nyheter/article11217585.ece

Oppdatering her.
Tesla har meget dyre deler og litt verre å reparere alu enn stål.
Skaden på min bil er nå endelig ferdig, og etter måling og komplett dele liste havner vi på 540.000 penger.
Altså bare å bestille ny bil. MEN,,,,,,,,
Prisene er jo nå en del høyere enn det jeg føler meg komfortabel med.
100000 kr dyrere enn tidligere samme spec, samt at det var så og si ingen kompensasjon for 22" felgene som er defekte.
Skal jeg tørre meg på en 70D eller vente på X'en?? Den blir vel over 8-900 ferdig spekket med dagens dollar kurs på 8.22

toppi

Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

lurium

Øggen får du ikke utbetalt dagens verdi på bilen din. Er jo helt annen pris nå enn når du bestilte.

Fks min P85D kostet meg 815 og nå er samme spec 928... dollar 6.2 vs 8 har en del å si på pris.

Model X vil bli enda dyrere da tesla vil garantert komme med prisjustering snart... dollar er jo krypet over 8 i dag... skal lande på 8.5 vistnok.

Muffinman

Hvilket forsikringsselskap er dette? Greit å vite så jeg kan styre unna. Om jeg vraker nybilen i høst på vei hjem etter utlevering vil jeg gjerne fullforsikre bilen, ikke bare "mesteparten". Jeg vil ha en forsikring som ser likedan ut etter uhellet som ved tegning.

Øggen

Joda, får dagens pris utbetalt og Storebrand har overhodet ikke vært vanskelige.
Det ligger nok bare i hodet mitt, men en økning på 100k på noen måneder for ett og samme produkt (altså uten noen endringer) virker bare  feil. Men blir vel til å bestille bilen idag.
Kjiipt å måtte vente ENDA en gang og nå er det levering sept/okt


andreasmj

Sitat fra: Øggen på onsdag 08. juli 2015, klokken 09:33
Joda, får dagens pris utbetalt og Storebrand har overhodet ikke vært vanskelige.
Det ligger nok bare i hodet mitt, men en økning på 100k på noen måneder for ett og samme produkt (altså uten noen endringer) virker bare  feil. Men blir vel til å bestille bilen idag.
Kjiipt å måtte vente ENDA en gang og nå er det levering sept/okt
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

felix

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 07. juli 2015, klokken 18:35
http://mobil.an.no/debatt/elbilbloffen-fortsetter/o/5-4-122612

Dagfinn Danielsen gir seg ikke.

Og for ordens skyld, dette er 80 % mer enn for eksempel bensinbilen Toyota Prius som slipper ut ca 110 g CO2/km.

En elbil slipper jo ut null g CO2/km om du viser til hva en Prius slipper ut ved kjøring?

Øggen

Sitat fra: andreasmj på onsdag 08. juli 2015, klokken 09:41
Sitat fra: Øggen på onsdag 08. juli 2015, klokken 09:33
Joda, får dagens pris utbetalt og Storebrand har overhodet ikke vært vanskelige.
Det ligger nok bare i hodet mitt, men en økning på 100k på noen måneder for ett og samme produkt (altså uten noen endringer) virker bare  feil. Men blir vel til å bestille bilen idag.
Kjiipt å måtte vente ENDA en gang og nå er det levering sept/okt

jkirkebo

Sitat fra: felix på onsdag 08. juli 2015, klokken 10:53
Og for ordens skyld, dette er 80 % mer enn for eksempel bensinbilen Toyota Prius som slipper ut ca 110 g CO2/km.

En Prius ligger forøvrig rundt 155g/km om man regner relle forbrukstall og tar med produksjon av bensin.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cairnz

Sitat fra: Øggen på onsdag 08. juli 2015, klokken 12:05
Sitat fra: andreasmj på onsdag 08. juli 2015, klokken 09:41
Sitat fra: Øggen på onsdag 08. juli 2015, klokken 09:33
Joda, får dagens pris utbetalt og Storebrand har overhodet ikke vært vanskelige.
Det ligger nok bare i hodet mitt, men en økning på 100k på noen måneder for ett og samme produkt (altså uten noen endringer) virker bare  feil. Men blir vel til å bestille bilen idag.
Kjiipt å måtte vente ENDA en gang og nå er det levering sept/okt
Elbilist

Havebigfun


Havebigfun


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA