Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 17. juni 2015, klokken 13:52
http://e24.no/bil/tesla-avsloerer-planer-om-en-folke-suv-og-dette-skal-den-koste/23472146

SitatNå avslører selskapet at de også skal lansere en kompakt-SUV, basert på Model 3. Både Model 3 og den nye «folke-SUV'en» vil ha en prislapp på rundt 35.000 dollar, eller rundt 270.000 kroner med dagens dollarkurs.

SitatFor at Tesla skal kunne klare å lansere Model 3 i både sedan og SUV-varianter i 2017 ...


Dette er første gang jeg hører at Gen-III SUV'en skal koste det samme som Model 3, og bli lansert/levert samtidig. Holder en liten knapp på at vi her er vitne til en liten journalist misstolkning.

Men flott at han fikk med seg forskjellene mellom US/EPA rekkevidde og EU-rekkevidde. Men ingen av journalistene som omtaler dette har vist fått med seg de siste hintene fra Elon om at den vil ha en EPA rekkevidde på (minst) 240 miles.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

#4157
3 føkkings uke fikk ej ha bilen før en greide å kjøre på meg og vrake bilen.
Mest sannsynlig totalvrak da bakstilling e revet av og motor / hjulbein "lå rundt om kring"

http://www.smp.no/nyheter/article11217585.ece

cra

#4158
Sitat fra: Øggen på torsdag 18. juni 2015, klokken 14:32
3 føkkings uke fikk ej ha bilen før en greide å kjøre på meg og vrake bilen.
Mest sannsynlig totalvrak da bakstilling e revet av og motor / hjulbein "lå rundt om kring"
http://www.smp.no/nyheter/article11217585.ece

Au au au au! Hadde du rukket å montere inn kamera enda så du har sikra bevis? Eller skyldspørsmålet er kanskje greit å bevise?

Fruen sendte meg SMS og forsikra seg om at jeg er hjemme, hun passerte for en liten stund siden.

Edit: pluss i margen til "Sumpen" for å (så langt) ikke ha TESLA i krigstyper i overskrifta, og faktisk ikke ha nevt bilmerker i det heletatt.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Kristian O

Synd, men bra ingen vart skada. Pluss til Sunnmørsposten for å behandle Tesla på samme måte som andre bilmerker.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Rico

Enda godt ingen ble skadet. Det der er skrekken min. Kan liksom aldri gardere seg mot kjøretøy som kommer over i feil felt.

hoffa

Ojoj Øggen, kjørte forbi for en time siden og lurte på hva som hadde skjedd. Godt gjort å komme over i feil kjørebane på dette rette strekket. Bra alle var uskadet.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

#4162
Han innrømmer i etterkant at han hadde sovna. Trodde han stoppa i grøfta ej, men måtte ha gitt bånn pinne for plutselig skaut han fart på skrå mot meg. Hadde jo nesten stoppa og va så og sei klar til å gå ut å hjelpe han.
Trur ikkje det va alvorlig men han blei frakta til legen med smerte i magen. Han satt klin inni rattet når e hjalp han ut.
Kameraet ligge i bilen og hadde tenkt å montere i helga. No slippe ej det

vegardbr

Aiai, selv om Teslaen må skrotes kan du i det minste trøste deg med at du ikke har fugledritt i hele trynet... slik jeg fikk i dag  ::) Heldigvis var det bare fem minutt å kjøre til nærmeste dusj.

Enda et minuspoeng til måker..
P85 2014 - Trondheim

Muffinman

S**an Øggen, den der var bra sur. Håper du ikke har solgt gamla enda.

Jeg unner ingen å få måkedritt på seg, men jeg måtte trekke litt på smilebåndet når jeg så selvfien til Vegardbr. Et mer gjennomført misfornøyd ansikt er det lenge siden jeg har sett ;)

vegardbr

Kanskje du får enda en ny utlevering, da (om noen Tesla-uker). 
Her ser du i alle fall veldig glad ut:  :D

P85 2014 - Trondheim

cirys1

Sitat fra: Øggen på torsdag 18. juni 2015, klokken 14:32
3 føkkings uke fikk ej ha bilen før en greide å kjøre på meg og vrake bilen.
Mest sannsynlig totalvrak da bakstilling e revet av og motor / hjulbein "lå rundt om kring"

http://www.smp.no/nyheter/article11217585.ece

Denne var virkelig kjip, bra at det gikk fint med alle..

Fraktes bilen til Drammen nå eller?

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Øggen på torsdag 18. juni 2015, klokken 14:32
3 føkkings uke fikk ej ha bilen før en greide å kjøre på meg og vrake bilen.
Mest sannsynlig totalvrak da bakstilling e revet av og motor / hjulbein "lå rundt om kring"

http://www.smp.no/nyheter/article11217585.ece
Det er veldig kjipt. Jeg var i en lignende ulykke i fjor, da ei gammel dame som kom kjørende i møtende felt sovnet bak rattet og skjenet ut rett mot meg. Bilen traff rett bak førerdøren.

Men du får være glad for at du var i en Tesla, og den gjorde jobben sin med å beskytte deg. Bilen jeg kjørte (Honda CR-V) rullet rundt og jeg og kona ble fraktet til sykehus med vondt i nakken. Heldigvis gikk det bra. Det skal enormt mye til for å rulle rundt i en Tesla.

Det som er kjipt er at selv om man er helt uten skyld, så blir plutselig livet snudd på hodet. Plutselig hadde ikke jeg bil (kanskje du har en bil nr 2?), og så er det masse styr med å sende inn informasjon til forsikringsselskapet og så må man ordne med å anskaffe ny bil, osv. Jeg var sykemeldt i en uke, og det meste av den tiden gikk med til sånne greier.

Du får bare håpe forsikringselskapet er medgjørlig. Men prisene har vel trolig gått opp siden du kjøpte, så selv om du får dekket alle dine utlegg har du vel kanskje tapt penger. Håper dette ordner seg!

(Tesla har vel sagt noe om at de som kjøper ny bil etter en ulykke skal få prioritet i køen. Kanskje Tesla kan være snille og gi deg en rabatt om forsikringsselskapet nekter å dekke prisen av ny Tesla? Verdt å spørre.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Trustno1


Jejl


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA