Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

NegativeElectrode

Audi jobber visstnok med en konkurrent til Model X
http://www.tv2.no/a/6854678
Nå tror jeg at markedet for elektriske biler vokser raskere enn tilbudet, så det blir vel mer mangfold enn konkurranse.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

NegativeElectrode

Sitat fra: Tuxedo på mandag 27. april 2015, klokken 21:15
Sitat fra: Muffinman på mandag 27. april 2015, klokken 21:10
Tidens Krav føyer seg inn i rekken:

SitatTesla i grøfta

http://www.tk.no/Tesla_i_gr_fta-5-51-57778.html
Det skal de ha, de nevnte ikke et ord om strålingsfaren (bare høyspentfaren)  :)

Elbil er fali det :)
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

OddB

Sitat fra: Mao på mandag 27. april 2015, klokken 14:59
Velskrevet innlegg om "Mytene om miljøfiendtlige elbiler". Selvsagt illustrert med bilde av en Tesla :)
http://www.dagbladet.no/2015/04/27/kultur/meninger/kronikk/debatt/38891602/

Istedet for å regne gram for gram CO2 og forskjellige "mikser"....
Astrup setter fingeren på hovedpoenget med hele det europeiske strømmarkedet.  det er REGULERT.
At jeg har brukt 8000kW mer strøm det siste året har IKKE medført at et kullkraftverk et eller annet sted i Europa har gått på høygir. De totale utslippene fra kraftproduksjonen har et tak. Det taket senkes år for år. Det betyr at økningen i strømproduksjon MÅ komme fra fornybare kilder (marginalkraft ?!?)
Drivstoffmarkedet er IKKE regulert på samme måte. Dermed har jeg vel  faktisk redusert utslippene av CO2 i europa med ca 5-6 tonn det siste året  ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Råde

e-Golf | X75D

Øyvind.h

Sitat fra: Råde på torsdag 30. april 2015, klokken 23:03
Nederst :)

http://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=43903
Bil-Norges sutrete og sidrumpa skribenter fornekter seg ikke  ;D
Ikke rart Bil-Norge fremstår gubbete.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Leif1

Næsj.. I Norge skal jo alt som triller fort måles mot Tesla.
De "sidrompa" skaffer Elon gratis reklame i massevis.
Kan godt hende de har en agenda, men den virker i så fall mot sin hensikt.
Konvertitt fra S til X

Tuxedo

Sitat fra: Råde på torsdag 30. april 2015, klokken 23:03
Nederst :)

http://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=43903
Stoppe kjeften på P85D-kundene?  :o Tror kjeften hadde gått ganske så kraftig for de fleste P85D-kundene når de skulle begynne å finne plass til unger og bagasje i denne Donkervoorten.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Tyldums

Merkelig uttalelse fra en journalist i ett Bilblad. Trodde de skulle formidle objektivt og korrekt ting, men det var vel kun i gamle dager når avisene og bladene kom på papir, bilene brukte bensin og traktorene diesel.

Griffel

#4013
Sitat fra: Tyldums på fredag 01. mai 2015, klokken 08:33
Merkelig uttalelse fra en journalist i ett Bilblad.
Ikke merkelig i det hele tatt! Dette er selveste Jon Winding-Sørensen som er omtrent like gammel som meg, og som derfor må få mene hva han vil.


Bilskribent Jon Winding-Sørensen mener at hans nyinnkjøpte Renault Twizy er en perfekt ice-breaker for å få fotgjengere i tale. Å si at dørene er ekstrautstyr pleier å slå an.
http://www.dn.no/d2/bil/2012/07/27/pa-denne-bilen-er-dorer-ekstrautstyr

(I gamle dager når avisene og bladene kom på papir, bilene brukte bensin og traktorene diesel, ga Jon Winding-Sørensen ut sin egen "motor avis")
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Muffinman

Hmm. Er ikke den "bilen" mindre enn mannen?

Tuxedo

P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

satheesh.net

Se de rånerne!
http://www.gd.no/Se_de_gr_nne_r_nerne_-5-18-79179.html

Elbilvenner fra hele landet - klare for råning i Lillehammer.

OKJ

Fra Tromsø til Monte Carlo på bare fem dager.
Søndag kveld klokka 18 la de fire i vei sørover, med Setermoen som første destinasjon.
På live-stream ser det ut for at de nå er innom Rudskogen å tester bilene(kl.11.30)
http://www.nordlys.no/De_fire_kameratene_skal_gj_re_noe_som_aldri_f_r_har_v_rt_mulig-5-34-146056.html

live-strømmer video fra hele kjøreturen (er avhengig av mobildekning, så videoen kan i perioder falle ut)
http://www.ustream.tv/channel/teslaontour

Muffinman

Tøft.

SitatDe neste fem dagene skal de fire legge bak seg intet mindre enn fire tusen kilometer – i elbil.

Noen bør fortelle min far at 3800km på litt over to dager - alene i en Citroen C2 - ikke var et særlig gjennomtenkt prosjekt  :P

NegativeElectrode

Norsk industri er litt trege i oppfattelsen. Hydro har nå skjønt at de kan levere aluminium til biler.
https://www.dn.no/nyheter/naringsliv/2015/05/05/1905/Norsk-Hydro/-helt-utenkelig-med-en-tesla-som-ikke-er-basert-p-aluminium

Jeg vet ikke hvor Tesla kjøper aluminium fra i dag, men den norske produksjonen er basert på vannkraft og burde kunne bidra til reduserte utslipp. Bauxitten (malmen) kommer i stor grad fra Sør-Amerika mm, så det er endel transportutslipp)
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA