Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

hgs

Siden dette ikke handler om Tesla er det viktig å illustrere med bilde:

http://www.tv2.no/2015/03/24/nyheter/taxi/6722846
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Dennis

Er personen inni bilen som illustrerer problemet

Sveinung1954

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Thomas Parsli

Sitat fra: hgs på tirsdag 24. mars 2015, klokken 12:11
Siden dette ikke handler om Tesla er det viktig å illustrere med bilde:

http://www.tv2.no/2015/03/24/nyheter/taxi/6722846

Og siden det handler om "Norske taxikunder", er den selvfølgelig en fransk bil som er avbildet.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Thor2014

Jejl

Hørte på p3 i dag rett før kl 16 at Teslaeiere skal få lov til å kjøre med inntill 2 i promille og få 3 egne kjørefelt fra Oslo til Gardermoen. Og folk gikk 5 på. Prøvde å finne klippet på p3 men fant det ikke.

gbzdoc

Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 24. mars 2015, klokken 14:08
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 24. mars 2015, klokken 13:18
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/ford-foerst-med-biler-som-tilpasser-seg-fartsgrensen/a/23421595/

Ikke om Tesla, men...gjør ikke Model S dette allerede da?

Ikke før autopilot. Nå må man manuelt betjene en spak

Inbiller meg at loaneren jeg hadde kunne settes til å følge fartsgrensen + offset ved bruk av Adaptive Cruise?

Husker jeg bare feil?

Uansett føltes det litt magisk når den bremset ned til full stopp helt selv, og fortsatte igjen når bilen foran begynte å rulle. Det kan visst ikke Forden... ;-)

Pompel

Model S har ingen funksjon for å *begrense* farten til fartsgrensen, som er funksjonen beskrevet i artikkelen over.

Når det er sagt, både Peugeoten til madammen og Mercedes loaneren jeg har brukt har hatt CC-funksjon for å begrense hastigheten til en gitt hastigheten i motsetning til å holde en gitt hastighet. Er derfor litt usikker på hvorfor det hevdes at Ford er først ute med det...
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

cra

Sitat fra: Pompel på onsdag 25. mars 2015, klokken 11:59
Model S har ingen funksjon for å *begrense* farten til fartsgrensen, som er funksjonen beskrevet i artikkelen over.

Når det er sagt, både Peugeoten til madammen og Mercedes loaneren jeg har brukt har hatt CC-funksjon for å begrense hastigheten til en gitt hastigheten i motsetning til å holde en gitt hastighet. Er derfor litt usikker på hvorfor det hevdes at Ford er først ute med det...

Trur jeg har dette på Leafen (men har ladri brukt det), og fattern har det i allef all på sin Quasquai. Eneste praktiske nytten jeg egentlig ser i det er å begrense farten til 80 når man kjører med henger på motorvei,s lik at man ikke går på en smell om man glemmer seg. Den er i alle fall ikke noe hinder for noen som låner bilen; et trykk på Cancel så er det koblet ut.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

kos

Sitat fra: cra på onsdag 25. mars 2015, klokken 13:59
Sitat fra: Pompel på onsdag 25. mars 2015, klokken 11:59

Trur jeg har dette på Leafen (men har ladri brukt det), og fattern har det i allef all på sin Quasquai. Eneste praktiske nytten jeg egentlig ser i det er å begrense farten til 80 når man kjører med henger på motorvei,s lik at man ikke går på en smell om man glemmer seg. Den er i alle fall ikke noe hinder for noen som låner bilen; et trykk på Cancel så er det koblet ut.

Denne funksjonen har Zoe - men hva skal man bruke den til. Er egentlig litt farlig om man glemmer seg - eksempel ved forbikjøring eller behov for å øke farten. Men det er sikkert noen som kan ha nytte av en slik en, men jeg har som sakt dette i Zoe og har prøvd funksjonen, men ser ikke det store bruksområdet - men heller at den kan skape farlige situasjoner. Får kanskje bruk for den når minstejenta skal lære å kjøre bil - på en parkeringsplass med maks 30 kmh som limit.

felix

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1553294044931878&id=1480773958850554

Var slettes ikke klar over mye av dette. Tror dette er en gruppe for bompenger, siden det er det som de ønsker innført på Tesla. Ta denne kommentaren, gjelder ikke bare Tesla beklageligvis, men alle EL-biler: Hevet over en hver tvil er det faktum at en elbil forurenser tre ganger mer en vanlig bil
Fra vugge til grav
Elbiler lades for det meste natten over,og da lades de med strøm produsert ved tysk kullkraft.
At marioteten av elbileiere er de med høyest lønnsnivå som kjører subsidiert rundt på befolkningens regning.(umoralsk i det minste)
Oppbrukte batterier ikke lar seg destruere (teknologien er ikke enda oppfunnet)
Osv osv

Tai

Var fristet til å svare men jeg orker ikke. Om jeg hadde kommet med ubestridelige bevis på at de tok feil ville de aldri godtatt at elbiler er miljøvennlige. Slik er det med enkle mennesker, de er lette offer for falsk propaganda...

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Mariush

Sitat fra: felix på onsdag 25. mars 2015, klokken 21:18
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1553294044931878&id=1480773958850554

Var slettes ikke klar over mye av dette. Tror dette er en gruppe for bompenger, siden det er det som de ønsker innført på Tesla. Ta denne kommentaren, gjelder ikke bare Tesla beklageligvis, men alle EL-biler: Hevet over en hver tvil er det faktum at en elbil forurenser tre ganger mer en vanlig bil
Fra vugge til grav
Elbiler lades for det meste natten over,og da lades de med strøm produsert ved tysk kullkraft.
At marioteten av elbileiere er de med høyest lønnsnivå som kjører subsidiert rundt på befolkningens regning.(umoralsk i det minste)
Oppbrukte batterier ikke lar seg destruere (teknologien er ikke enda oppfunnet)
Osv osv

Legger ved en link som viser eksport /import
http://www.statnett.no/Drift-og-marked/Data-fra-kraftsystemet/Import-og-eksport/

Norge er nok en eksportør fremfor importør når det gjelder kraft. Vi importerer toppene i forbruket, ellers er det grønn vannkraft som fyller bateriene våre. Det er dessuten flere av oss som har en strømavtale med opprinnelsesgaranti.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA