Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

samotholt

Sitat fra: Mr.Hansen på torsdag 26. februar 2015, klokken 17:16
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 26. februar 2015, klokken 14:00
Hydrogen eller elbil?

http://www.dn.no/nyheter/utenriks/2015/02/26/0548/Asia-i-dag/asia-i-dag-bilmodellen-elon-musk-frykter

Tror ikke det er et valg engang. Hyrdogen bil har en virkningsgrad som en diesel/bensin bil, ca 25% imot en elbil på ca 90%.
Hvorfor bruke mye energi å lage hydrogen når man kan sende energien rett inn i et batteri.

Virkningsgraden er jo en viktig faktor, men for oss i kalde nord vil jeg også påpeke at det å slippe ut vanndamp i veibanen - når det er minusgrader - ikke virker spesielt lurt (heller det stikk motsatte).
S85D, A8 3.0 Tdi, Allroad 2,7T

Muffinman

Mirai, ja. Jeg kaller den "Hindenburg".

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på torsdag 26. februar 2015, klokken 19:57
Mirai, ja. Jeg kaller den "Hindenburg".
Første ulykke hvor den hydrogentanken går lekk...da blir batteribrann i Tesla et kosebål i sammenligning.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

cirys1


Bjoris

Det kommer til å bli betydelig rimeligere å eie og drifte en elbil også i fremtiden, men vi har jo alle visst at så lukrativt som det er nå, ikke ville vare evig:) De som sliter er de som har en ensidig fokus med elbilkjøpet som bom og elle kollektivfelt, men politikerene kommer ikke til å ødelegge dette fullstendig nå, det e helt utenkelig
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Amoss

Sitat fra: cirys1 på torsdag 26. februar 2015, klokken 21:41
Fredningstiden for elbilene snart over

http://www.tv2.no/2015/02/26/nyheter/el-bil/6621425

SitatRegjeringen har i sin regjeringsplattform skrevet at fordelene skal vare ut 2017

Så får vi se da, om støttepartiene klarer enda mer vingling fra regjeringen?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

TorAtle

Sitat fra: Amoss på torsdag 26. februar 2015, klokken 22:49

SitatRegjeringen har i sin regjeringsplattform skrevet at fordelene skal vare ut 2017

Så får vi se da, om støttepartiene klarer enda mer vingling fra regjeringen?

Det er bare en liten håndfull personer her inne som prøver å holde den lille teknikaliteten der i live...
2014 BMW i3

ihlhaug

Høyre har vel også gått ut og sagt at de ikke har planer om store endringer i elbil-politikken i nærmeste fremtid. De skal jo ned i et visst mål når det kommer til forurensing fra bil innen 2020? og det vil de ikke nå hvis de nå skulle ødelegge elbilindustrien.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Amoss

Sitat fra: TorAtle på torsdag 26. februar 2015, klokken 22:52
Sitat fra: Amoss på torsdag 26. februar 2015, klokken 22:49

SitatRegjeringen har i sin regjeringsplattform skrevet at fordelene skal vare ut 2017

Så får vi se da, om støttepartiene klarer enda mer vingling fra regjeringen?

Det er bare en liten håndfull personer her inne som prøver å holde den lille teknikaliteten der i live...

Det er mulig, men jeg håper virkelig at det er noen til - altså noen representanter for støttepartiene. Det er jo nettopp det mange har stemt på dem for. Det var klart at det gikk mot borgerlig skifte, og tror nok en del valgte å stemme strategisk for å gi regjeringen noen som kunne holde dem i miljø-halsbåndet.

Om Grande aksepterer dette, så vil hun ha like høy troverdighet i mine øyne som vår statsminister fikk etter stuntet sitt med å gå inn for Datalagringsdirektivet stikk i strid med eget partiprogram. Dvs 0.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Mr.Hansen

Sitat fra: samotholt på torsdag 26. februar 2015, klokken 19:43
Sitat fra: Mr.Hansen på torsdag 26. februar 2015, klokken 17:16
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 26. februar 2015, klokken 14:00
Hydrogen eller elbil?

http://www.dn.no/nyheter/utenriks/2015/02/26/0548/Asia-i-dag/asia-i-dag-bilmodellen-elon-musk-frykter

Tror ikke det er et valg engang. Hyrdogen bil har en virkningsgrad som en diesel/bensin bil, ca 25% imot en elbil på ca 90%.
Hvorfor bruke mye energi å lage hydrogen når man kan sende energien rett inn i et batteri.

Virkningsgraden er jo en viktig faktor, men for oss i kalde nord vil jeg også påpeke at det å slippe ut vanndamp i veibanen - når det er minusgrader - ikke virker spesielt lurt (heller det stikk motsatte).

Hvordan tror det går med en brenselcelle som produserer vann i minusgrader? Tenker når den står ute over natten i minus grader.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"


ew

Det var en litt underlig DinSide-artikkel, synes jeg. Svært lite om bil og testing, etterfulgt av noe rabbel om Nikola Tesla. Tesla ville nok blitt lei seg om han hadde lest at han på noe vis var Edisons læregutt, fakta var heller omvendt... Jeg har mer tro på PBS sin dokumentar om mannen (som jeg fant på Netflix), for å si det slik.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

VigdisA

#3642
Enig @ew mye rabbel mot slutten av artikkelen der. Klarte vel ikke helt å la være å skrive noe som kunne være litt negativt også etter å ha skrevet om en rå bil.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Havebigfun

Øyne forsvinner litt inni hodet 8)
Dobbelside i DN idag side 14/15
http://www.dn.no/play/#!3421/

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA