Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Rasmus.B

Når det gjelder Leaf så stemmer dette bra. Jeg var tidlig ute, og betalte Kr. 293.000,- i februar 2012. Det var inkl. metallic lakk, vinterhjul, gummimatter, skvettlapper, dørlister samt levering og klargjøring. Jeg har kjørt den 66.000 Km, og kan ikke regne med å få mer en Kr. 150.000,- tilbake for den i dag. Flere årsaker til det, selvsagt. Prisen på Leaf har vært satt ned flere ganger siden 2012. Det er også kommet en ny og forbedret versjon i mellomtiden, samt at det er stor tilgang på bruktimporterte Leafer fra både Europa og USA som er med på å drive prisene nedover.
Personlig så blåser jeg i restverdien. Jeg kjøpte Leafen for å ha den lenge, og visste at jeg var relativt tidlig ute med å kjøpe elbil. Jeg trengte ny bil da, og mener fremdeles at jeg kommer mye gunstigere ut med en Leaf kontra en ny Mondeo, som ville ha vært alternativet. Selger jeg den nå taper jeg for mye penger, så jeg kommer til å beholde den i mange år til.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Jejl


#3512
Da er det brann i Norge. Det er vel det elektriske anlegget i garasjen siden de greide å slukke det. Håper det ikke ble store skader påhverken det ene eller andre.

http://direkte.vg.no/studio/nyhetsdoegnet?tab=1#!verbatimId=54cea07b5152f7573ea22bab

Jalla

Sitat fra: Øggen på søndag 01. februar 2015, klokken 23:01
Da er det brann i Norge. Det er vel det elektriske anlegget i garasjen siden de greide å slukke det. Håper det ikke ble store skader påhverken det ene eller andre.

http://direkte.vg.no/studio/nyhetsdoegnet?tab=1#!verbatimId=54cea07b5152f7573ea22bab

Har vel lite med anlegget i garasjen når det står at det brant i en Tesla.
Nå er det også oppdatert med følgende: - Vi har slukket med vann og gått over hele bilen med infrarødt kamera for å se at det ikke er varme igjen. Nå blir bilen tauet bort, sier Frøland til VG.

Øggen

Skyldig, jeg har ikke synske evner. Mente at det iallefall IKKE var batteriet som brant i og med de hadde slukket det så raskt. Men du har rett, trakk konklusjonen for raskt.

Cobos

Det viktige poenget for meg som Tesla eier er om det er det elektriske anlegget, dårlig kabling eller selve bilen som førte til brannen. Dårlig kabling eller anlegg er ikke et problem for meg, mens direkte i Tesla'en kan tyde på et problem der?
Den i Canada var det anlegget i garasjen.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

hoffa

Kanskje det viser seg at den er påsatt. Politiet leter etter en person som løp fra stedet iflg db.no
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Øyvind.h

Sitat fra: hoffa på søndag 01. februar 2015, klokken 23:39
Kanskje det viser seg at den er påsatt. Politiet leter etter en person som løp fra stedet iflg db.no
Og om den er påsatt blir det garantert aldri noen overskrift på VG.NO som sier "brannen var påsatt, Teslaen tok ikke fyr av seg selv pga lading slik vi ønsker å gi innrykk av i vår opprinnelige artikkel."
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Mr.Hansen

Uansett hvordan det brant så kan eieren se fram til en helt ny Tesla Model S.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Øggen

Sitat fra: Mr.Hansen på mandag 02. februar 2015, klokken 13:21
Uansett hvordan det brant så kan eieren se fram til en helt ny Tesla Model S.

Akkurat DET er det vel Politi og forsikringsselskapet som bestemmer. Og sikkert grunnen til at de etterforsker saken. Hadde de fått kontakt med eier?
Angående VG, så skrev jeg en mail om at de burde endre teksten da nye fakta var kommet, men nei, det ville de ikke.

Mr.Hansen

Sitat fra: Øggen på mandag 02. februar 2015, klokken 13:34
Sitat fra: Mr.Hansen på mandag 02. februar 2015, klokken 13:21
Uansett hvordan det brant så kan eieren se fram til en helt ny Tesla Model S.

Akkurat DET er det vel Politi og forsikringsselskapet som bestemmer. Og sikkert grunnen til at de etterforsker saken. Hadde de fått kontakt med eier?
Angående VG, så skrev jeg en mail om at de burde endre teksten da nye fakta var kommet, men nei, det ville de ikke.

Sa ikke Elon at du fikk ny bil hvis den brant og du ikke hadde satt fyr på den med vilje?
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

jone brandsøy

Kan ikke forstå at noen hele tiden skal komme med at noe skal ha skulle tent på bilen en Tesla kan vel brenne den like godt som en Ford eller Opel ? Eller er det et unikum di snakker om.

cra

Sitat fra: Mr.Hansen på mandag 02. februar 2015, klokken 14:05
Akkurat DET er det vel Politi og forsikringsselskapet som bestemmer. Og sikkert grunnen til at de etterforsker saken. Hadde de fått kontakt med eier?
Angående VG, så skrev jeg en mail om at de burde endre teksten da nye fakta var kommet, men nei, det ville de ikke.
Sa ikke Elon at du fikk ny bil hvis den brant og du ikke hadde satt fyr på den med vilje?
[/quote]

Mener å ha sett det, ja. :)  Det var vel på den tida det var 2-3 branner med relativt kort mellomrom, og media skapte inntrykk av at bilene nærmest tok fyr av seg selv.

At politiet etterforsker for å se om det ligger noe straffbart bak skulle bare mangle.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Dennis

Ny bil fra Tesla gjelder nok bare hvis brannen feks startet av seg selv eller under lading.
At en eller annen fjott har tent på bilen er en forsikring/politisak.

Dennis

Et batteri brenner da veldig godt hvis man først får "hull" på det

Se feks etter denne ulykken

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA