Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

NegativeElectrode

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 27. januar 2015, klokken 14:11
Sitat fra: Mr.Hansen på mandag 26. januar 2015, klokken 21:28
Hvis det viser seg at bilen ikke har noe med saken og gjøre, så burte Tesla gå til saksmål.
Hadde det vært min bil så hadde jeg saksøkt dem uten å tenke 2 ganger.
Alle skjønte vel at det var bygningen som var fotografert, og at bilen bare var der tilfeldig.

Vel, altså de fleste gjør nok det. Så finnes det dem som mener Teslaeiere er en inkarnasjon av djevelske egenskaper :)
http://www.carthrottle.com/post/tesla-ownership-causes-anal-itching-according-to-this-report/
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Muffinman

Så det er derfor det klør i ræva ja...

Denne var jo faktisk underholdende  :D

mogu

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 27. januar 2015, klokken 15:05
Så det er derfor det klør i ræva ja...

Denne var jo faktisk underholdende  :D

Er det som kiling, eller mer som sviende hemorider? Eller noe midt imellom? Dette var det ingen som informerte meg om når jeg bestilte bilen :P
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

hgs

Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Jejl

http://www.hegnar.no/motor/artikkel534226.ece

Tesla scorer 99 av 100 poeng på Consumers Reports kundetilfredshetsundersøkelse.

Teslanewbie

Sitat fra: Jejl på onsdag 28. januar 2015, klokken 18:43
http://www.hegnar.no/motor/artikkel534226.ece

Tesla scorer 99 av 100 poeng på Consumers Reports kundetilfredshetsundersøkelse.

Meget bra . Tesla har god service det ska de ha . Litt rotete til tider men alltid  hyggelige og løsningsorienterte.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

hgs

Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Alfa Bergen

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 28. januar 2015, klokken 18:46
Sitat fra: Jejl på onsdag 28. januar 2015, klokken 18:43
http://www.hegnar.no/motor/artikkel534226.ece

Tesla scorer 99 av 100 poeng på Consumers Reports kundetilfredshetsundersøkelse.

Meget bra . Tesla har god service det ska de ha . Litt rotete til tider men alltid  hyggelige og løsningsorienterte.

Har vært fornøyd med servicen i Bergen frem til nå, men jeg hadde ikke gitt full score i dag! Først to og en halv måned ventetid på hovedservice. Da jeg hentet bilen hadde de ikke hatt tid til å fikse et udefinert bremseproblem som mekanikeren (men ikke jeg) hadde oppdaget. Ventetid på ny service for å få fikset dette: TRE måneder! Hjalp ikke med klage til "ServicehelpEU" heller. Satser på at de får ansatt flere folk eller bygget ut serviceorganisasjonen.

Når det er sagt, så fikk jeg tilbud om en leiebil (ikke Tesla) om bremsene skulle bli dårligere
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

fonberg

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 29. januar 2015, klokken 09:09
disse bilene holder seg best og dårligst i pris :
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bilhold/disse-bilene-holder-seg-best-og-daarligst-i-pris/a/23381960/

Nok en møkkaartikkel. For det første ser det ut til at "undersøkelsen" handler om FORVENTET pristap tre år fram i tid, mens overskriften gir inntrykk av at dette er FAKTISKE tall (i hvert fall var det slik jeg tolket overskriftene).
For det andre viser en kjapp titt på finn.no at det er tre år gamle Leafer starter på 140.000,-, og jeg har derfor vanskelig for å tro at ny Leaf kjøpt i dag skal være verdt 40.000,- mindre enn dette om tre år. Jeg er tvert i mot sikker på at brukte Leafer (på linje med eUp og eGolf) vil være minst like attraktive om tre år som de er i dag. Om tre år er det forhåpentligvis mye dyrere og mindre praktisk enn det er i dag å kjøre de mange brukte fossilbilene (spesielt diesel) som elbilene i dette prissegmentet. Dessuten synes jeg det kunstig å plassere Leaf og i3/B electric i ulike kategorier ut fra rekkevidde; forskjellen i rekkevidde på disse bilene er i praksis marginale.

Denne "undersøkelsen" viser først og fremst dette: Autolease er i lomma til VG og fossilbilforhandlerne, og henger igjen i gamle fordommer om elbil (batterilevetid osv).
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Muffinman

Hehe, godt gjort å forutse restverdi på en tre år gammel bil som det foreløpig ikke er levert en eneste av i Norge enda.

NegativeElectrode

Sitat fra: Muffinman på torsdag 29. januar 2015, klokken 09:55
Hehe, godt gjort å forutse restverdi på en tre år gammel bil som det foreløpig ikke er levert en eneste av i Norge enda.

Dette er en forventing (leasingkalkyle) laget av Autolease, og er ikke nødvendigvis reell pris etter 3 år. Autolease skal tjene penger, og da må de i kalkylen både ha en leasingavtale som er mulig å selge samtidig som det er mulig å selge bilen etterpå med minst mulig innsats, totalt med maksimert fortjeneste.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Muffinman

Sitat fra: NegativeElectrode på torsdag 29. januar 2015, klokken 10:10
Sitat fra: Muffinman på torsdag 29. januar 2015, klokken 09:55
Hehe, godt gjort å forutse restverdi på en tre år gammel bil som det foreløpig ikke er levert en eneste av i Norge enda.

Dette er en forventing (leasingkalkyle) laget av Autolease, og er ikke nødvendigvis reell pris etter 3 år. Autolease skal tjene penger, og da må de i kalkylen både ha en leasingavtale som er mulig å selge samtidig som det er mulig å selge bilen etterpå med minst mulig innsats, totalt med maksimert fortjeneste.
Må vel innrømme at jeg er klar over det, men når jeg velger å ta på "enkel-sjel"- hatten (og den bruker jeg ofte)ser jeg at artikkelen er litt merkelig vinklet, og kan misforstås.

Mr.Hansen

Bruker de ikke Teslas egen tall? Tesla sa at de kjøper bilen tilbake til den prisen etter 3 år.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

ducktolate

Det var også etter leasing fra Tesla i USA.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA