Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

HåkonE



fonberg

-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Dennis

Styrefølelsen på bilen ble jo slaktet i den artikkelen.
Er egentlig enig i det, P85 føles ikke sportslig i det hele tatt, understyrer veldig lett, rett å slett alt for myk og løs i ræva for å si det sånn :P P85+ føles betraktelig bedre men også den understyrer lett ved aktiv kjøring. Så er da bra å lese på Usa forumet at P85D er mye bedre på dette og at understell og sportslighet er forbedret ganske betydelig mot P85+.

Muffinman

#3484
Å teste styrefølelse, stabilitet, veigrep osv i forhold til sportslighet på vinterdekk sier mer om journalistens egenskaper enn om bilens. Ut fra bildene kan det se ut som det står Nokian-dekk også på den. Disse er et kompromiss hvor man ofrer mye for å få best mulig grep på glatta, og man må nesten være åndssvak for å prøve seg på såkalt sportslig kjøring med disse.

fonberg

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 24. januar 2015, klokken 13:40
Styrefølelsen på bilen ble jo slaktet i den artikkelen.
Er egentlig enig i det, P85 føles ikke sportslig i det hele tatt, understyrer veldig lett, rett å slett alt for myk og løs i ræva for å si det sånn :P P85+ føles betraktelig bedre men også den understyrer lett ved aktiv kjøring. Så er da bra å lese på Usa forumet at P85D er mye bedre på dette og at understell og sportslighet er forbedret ganske betydelig mot P85+.

Styrefølelse er en av egenskapene TMS P knuste BMW 640 på i en test i enten AMS eller Autofil (husker ikke hvem av dem), men da hadde bilene skikkelige sommerdekk. Enig med Muffinman i at å vurdere styrefølelse eller sportslige ljøreegenskaper på en bil som TMS når den har nordiske vinterdekk blir bare tull.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Dennis

Enig i at å teste kjøreegenskaper på vinterdekk bare er tull. Men P85 mot P85+ så kjennes P85 på en måte ut som bakstillingen ikke er helt med ved aktiv kjøring. Er for myke foringet eller noe som gjør at den fort blir veldig nervøs. Er selv vandt med biler hvor man kjenner at man kjører over småstein i ryggraden så er nok ikke riktig person til å si noe om dette :P siden bilen er jo i hovedsak bygd for mer comfor og litt sportslighet. P85+ er mer mot sport. Så håper selv at P85D er enda litt stivere og direkte i styringen.

Muffinman

#3487
S og P fikk samme foringer som P+ fra ca. september 2013 (levert i Norge). Dette ble gjort for å korrigere ustabil oppførsel bak ved pådrag. Dermed fikk alle bilene deler av P+ understellet.

Kjenner meg for øvrig ikke igjen i beskrivelsen av forskjellen. Har kjørt en rekke av begge varianter, og opplever hovedsaklig at + er stivere komfortmessig, at den ligger bedre på veien ved ekstrem kurvekjøring og at framenden føles tryggere når den presses.

EDIT: Hvis du har kjørt P85 med stålfjæring er vi nok enige. Den oppførte seg ikke bra. Riktignok hadde den bilen 19" GY-dekk og jeg har bare 21" å sammenligne med.


PerC

Analytikerne deres mener det bare er et tidsspørsmål før den forurensende forbrenningsmotoren er historie.

Også de kommunistiske makthaverne i Beijing er blitt oppmerksom på at den raskt voksende bilparken er en vesentlig bidragsyter til den helseskadelige luftforurensningen i landets storbyer.

Myndighetene har signalisert at de vil ha flere elbiler i gatene og på veiene.

Kravene til nullutslipp av helseskadelige stoffer fra bilparken og andre reguleringer fra myndighetene, kommer til å tvinge frem nye løsninger hos bilprodusentene og underleverandørene, mener McKinsey-analytikerne.

Elbilen kommer til å vinne kappløpet om fremtidens bilbrukere, mener konsulentselskapet.

Elektroniske nyskapninger står for den overveiende delen av fornyelsen av bilparken de siste tiårene. Denne utviklingen fortsetter.

Digitaliseringen av bilene skaper en flora av nye underleverandører og nye arbeidsplasser, som for eksempel produsenter av programvare og andre tjenester til bilindustrien.

http://www.aftenposten.no/okonomi/Kineserne-sitter-i-forersetet--7873090.html

stianrod

P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Geirr

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

SA Lunde

Hahaha, Ser for meg følgende situasjon. Du kommer på jobb, har fått lov av ledelsen til å parkere "alternativt" for å få ladet El-bilen din. Takknemlig for dette plugger du i bilen og rusler på jobb. En helt vanlig dag frem til luns, da du tar opp mobilen for å skjekke nyhetene og der lyser bilen din mot deg og mellom linjene står det "eier av denne bilen er en sexforbryter"
Litt kjipt
Elbilist siden 31.12.14

Mr.Hansen

Hvis det viser seg at bilen ikke har noe med saken og gjøre, så burte Tesla gå til saksmål.
Hadde det vært min bil så hadde jeg saksøkt dem uten å tenke 2 ganger.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Tuxedo

Sitat fra: Mr.Hansen på mandag 26. januar 2015, klokken 21:28
Hvis det viser seg at bilen ikke har noe med saken og gjøre, så burte Tesla gå til saksmål.
Hadde det vært min bil så hadde jeg saksøkt dem uten å tenke 2 ganger.
Alle skjønte vel at det var bygningen som var fotografert, og at bilen bare var der tilfeldig.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA