Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Ove Alset

De fleste setter nok bilen til ladding når de kommer hjem. Bortsett fra i områder med kraftkrevende industri er det nok en topp i forbruket fra kl. 16 og til 22.

Johnny

Jeg syns fyren har et poeng. Det forundrer meg når jeg ser hvor opptatt folk er av å få ut den siste amperen i en ladekrets. Ingenting vi har erfaring med fra før har tatt ut effekt av anleggene våre på denne måten.

Lange kretser med utallige koblingspunkter som til slutt ender opp i en garasje, hadde ingen praktisk betydning før. Nå er jeg redd det ulmer litt rundt omkring.

TMS og eGolf.

snurrehue

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 25. desember 2014, klokken 18:12
Brannfarlige å lade teslaen  hjemme .. ohh  gosh. .

Den artikkelen var da ikke noe ille? Man bør da ikke kjøpe seg en Tesla, dra den med hjem i garasjen, og ukritisk koble til nærmeste stikk. Artikkelen setter fokus på punkter man bør ta hensyn til. Meget bra!

Teslanewbie

Sitat fra: sangiovese på torsdag 25. desember 2014, klokken 19:31
Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 25. desember 2014, klokken 18:12
Brannfarlige å lade teslaen  hjemme .. ohh  gosh. .

Den artikkelen var da ikke noe ille? Man bør da ikke kjøpe seg en Tesla, dra den med hjem i garasjen, og ukritisk koble til nærmeste stikk. Artikkelen setter fokus på punkter man bør ta hensyn til. Meget bra!

Ja , det er sant . Jeg reagerte på det jeg oppfattet som nok en artikkel om brannfarlige biler .  Men greit med en check-liste. Alt som kan forebygge brann er bra !
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

krister461

Synes den artikkelen er litt både og. Flott med tips om sikker lading hjemme, men skjøteledning og kabelsnelle hører ikke hjemme i den sammenhengen...

Marius Engel

Poenget er at dette ikke har noe med tesla å gjøre, men elbil.

Ville dere koblet varmtvannsbereder via kabeltrommel? Samme sak.

krister461

Sitat fra: Marius Engel på torsdag 25. desember 2014, klokken 19:57
Poenget er at dette ikke har noe med tesla å gjøre, men elbil.
Hva mener du? Finnes det andre elbiler enn Tesla? ;-)

Cowboystrekk

Jeg synes det var en bra artikkel. Mange har 10A-kurser og 13A fra Teslaen kan helt klart være skummelt.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

stianrod

P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Råde

Batteribytte. Fullt batteri på 3 min. Kommer til å koste i motsetning til SC. Sikkert gammelt nytt her...

http://www.tv2.no/2014/12/27/broom/toppsaker/elbil/model-s/6378952
e-Golf | X75D

Erazor


Arntiv

Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

Erazor

BT.no forteller om neste års bilnyheter, og starter med å snakke litt om Tesla, blant annet om P85D:

«Mot slutten av mars lanseres nemlig monsteret P85D. Utvendig ser den ut som en hvilken som helst Model S. Men under skallet skjuler det seg en elbil med firehjulsdrift, 700 hestekrefter og en akselerasjon fra 0 til 100 på 3,4 sekunder. Til en pris som en velutstyrt Volkswagen Passat får man altså en bil som har samme ytelser som en superbil fra Ferrari eller Porsche.»

http://bil.bt.no/bil/Bilnyhetene-som-vil-prege-2015-78884.html#.VKF5NF4AAA

Høgis

Tar du med det nødvendigste av utstyr på en P85D kommer man fort opp i 850' er vel ikke mange Passater til denne prisen?
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Høgis på mandag 29. desember 2014, klokken 17:54
Tar du med det nødvendigste av utstyr på en P85D kommer man fort opp i 850' er vel ikke mange Passater til denne prisen?
Blander nok med prisen på en S60D de få dagene den var tilgjengelig. Kjenner flere som har droppet Passat og Mondeo og erstattet med en S85, men disse er ikke villige til å betale mye mer for en for en P85 eller P85D.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA