Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

SabreMan

Sitat fra: Thomas M på fredag 05. desember 2014, klokken 19:05
Hva synes vi om denne da?  (ikke akkurat norsk medie... men men...)

http://bloggar.expressen.se/berggren/2014/12/05/tesla-ar-bubblan-pa-vag-att-spricka/

Jeg stiller meg tvilende til dette. Når Tesla kommer med nye modeller (Model X og III), kommer nok etterspørselen til å øke dramatisk, spesielt når Model III kommer.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Birger

Sitat fra: Thomas M på fredag 05. desember 2014, klokken 19:05
Hva synes vi om denne da?  (ikke akkurat norsk medie... men men...)

http://bloggar.expressen.se/berggren/2014/12/05/tesla-ar-bubblan-pa-vag-att-spricka/
En ren faktafeil der også. Han påstår at fabrikken er bygget.
"Musk har byggt en gigantisk batterifabrik i USA och han behöver sälja batterier till fler biltillverkare. "

Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Øyvind.h

Sitat fra: SabreMan på fredag 05. desember 2014, klokken 19:13
Sitat fra: Thomas M på fredag 05. desember 2014, klokken 19:05
Hva synes vi om denne da?  (ikke akkurat norsk medie... men men...)

http://bloggar.expressen.se/berggren/2014/12/05/tesla-ar-bubblan-pa-vag-att-spricka/

Jeg stiller meg tvilende til dette. Når Tesla kommer med nye modeller (Model X og III), kommer nok etterspørselen til å øke dramatisk, spesielt når Model III kommer.
Det er Model 3 som virkelig kommer til å treffe etablerte produsenter midt i trynet.
Det virker ikke som skribenten har fått med seg at fabrikken bygges ut i etapper, og at Tesla selv ser for seg å selge ganske mange biler etter hvert som de får ned prisen.....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

lurium

Håper inderlig at Tesla lykkes med model S3X, for er det noe de store etablerte trenger så er det en reality check :)

Mitt bidrag er å selge BMW for å kjøpe Tesla!

Erazor


#3140
Tok bare et bilde av deler av et intervju med Ketil Solvik-Olsen i nyeste Autofil.
Må si jeg ble litt mer bekymret.

Råde

Jeg regner med han snakket om elbiler i Albania? Tulling
e-Golf | X75D

Amoss

Sitat fra: Øggen på tirsdag 09. desember 2014, klokken 20:42
Tok bare et bilde av deler av et intervju med Ketil Solvik-Olsen i nyeste Autofil.
Må si jeg ble litt mer bekymret.

Pust dypt tre ganger, så kan du si til deg selv "Dette er heldigvis en mindretallsregjering" tre ganger. Da bør du få roen igjen :)

Ps: Sto det noe i dette intervjuet om hvorvidt Ketil står på mail-listen til Spetalen? :p
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Cobos

Sitat fra: Øggen på tirsdag 09. desember 2014, klokken 20:42
Tok bare et bilde av deler av et intervju med Ketil Solvik-Olsen i nyeste Autofil.
Må si jeg ble litt mer bekymret.
Jeg har et forslag, vi dobler alle ladestolper, så merker vi den ene for kullbaserte elbiler, vi kan kalle den møkkete elbil og så merker vi den andre plug-in hybrid på ren strøm og kan bruke en blomstereng som symbol. Burde ikke det tilfredsstille samferdsselsministeren...

Cobos

PS: Som ikke Frp velger kommer jeg nok til å snike meg til å bruke den for ren strøm.
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Øggen

He he...
Må bare ta med den siste delen også. Ennå mere gullkorn der...

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Mr.Hansen

Er det noen som gidder å sende Ketil Solvik-Olsen en mail og informere han om fakta. Det burte ikke ha vært nødvendig men man blir overrasket hver gang det skjer.

Mailen han er:
postmottak@sd.dep.no


"Men i et større perspektiv er jo mye av strømmen kullbasert, noe som ikke er bra"www.autofil.no
Hvis han mener "strørre perspektiv" andre europeiske land, så burte han si det. Dette kan misforstås som Norge har mye kullbasert strøm, noe som ikke stemmer.

"Når det gjelder elbilens fordeler, så må vi begynne og se på det når det går på bekostning av andre samfunnsformål."
Selvfølgelig så er jo ikke miljø noe å satse på hvis det går ut over andre samfunnsformål. (Sarkasme)

Typisk Autofil.
Bilde på "Sikker på å mestre vinterføret?" er en Tesla men hvis man leser artiklen så er det ikke noe tegn til Tesla i den.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

krister461

Sitat fra: Øggen på tirsdag 09. desember 2014, klokken 20:42
Tok bare et bilde av deler av et intervju med Ketil Solvik-Olsen i nyeste Autofil.
Og Autofil trekker frem kostnadene som TØI har beregnet, men ikke resten av regnestykket når investeringen settes i riktig tidsperspektiv:
http://www.elbil.no/nyheter/debatt/3378-elbilpolitikken-er-billig

SitatRapporten viser også at kostnadene raser i pris jo lengre tidsperspektiv man har. I 2050 kan kostnadene komme ned mot 400 kroner per tonn CO2-utslipp. Regner man med andre inntekter som redusert lokal luftforurensing fra NOx-utslipp kan regnestykket til og med gå i pluss.
– Resultatene viser at vi må se elbilpolitikken i et langsiktig perspektiv. Kostnadene kommer nå og gevinstene senere, sier Kjell Werner Johansen, assisterende direktør ved TØI.

NegativeElectrode

Hvorfor ser ikke Solvik-Olsen 0-utslippsbiler som et bedre alternativ enn eksosbilene, men kun en gruppe biler som slipper avgifter (og snylter på felleskapet)? Målet med den norske politikken, og noen få andre land er å få frem et større utvalg av elbiler. Disse vil aldri få samme avgifter knyttet til forurensning som eksosbilene, og burde være midt i blinken for et parti med utpregede avgiftsnevroser.

Resultatet av politkken FrP fører, er at Norge ikke vil bidra i samme grad til et skifte fra eksos tl el. De forsterker posisjonen for eksosbilene med lavere drivstoffutgifter og innføring av avgifter på elbiler uavhengig om de er konkurransedyktige eller ei. Altså bidrar han til at avgiftsregimet han ikke liker forlenges. Det er neppe flertall på Stortinget for å senke drivstoffavgiftene mer enn de fikk med i årets budsjett. Å få frem elbilene burde være vinn-vinn for både Frp og miljøet.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

hgs

Sitat fra: NegativeElectrode på onsdag 10. desember 2014, klokken 08:10
Hvorfor ser ikke Solvik-Olsen 0-utslippsbiler som et bedre alternativ enn eksosbilene, men kun en gruppe biler som slipper avgifter (og snylter på felleskapet)?

Sikkert fordi han er oppvokst på en bensinstasjon: http://m.db.no/2013/05/26/nyheter/politikk/innenriks/frp_landsmote_2013/frp/27360796/?www=1
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA