Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Leif1

Var ute og kjørte lang tur i går og i dag. Så mange Teslaer. Trodde da alle sammen sto på verksted, eller i veikanten og ventet på bergingsbil.
Pussig nok så fungerte min også helt fint, både frem og tilbake...
Konvertitt fra S til X

VigdisA

Sitat fra: Leif1 på fredag 21. november 2014, klokken 21:49
Var ute og kjørte lang tur i går og i dag. Så mange Teslaer. Trodde da alle sammen sto på verksted, eller i veikanten og ventet på bergingsbil.
Pussig nok så fungerte min også helt fint, både frem og tilbake...
;D ;D Godt sagt
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Amoss

Sitat fra: Leif1 på fredag 21. november 2014, klokken 21:49
Var ute og kjørte lang tur i går og i dag. Så mange Teslaer. Trodde da alle sammen sto på verksted, eller i veikanten og ventet på bergingsbil.
Pussig nok så fungerte min også helt fint, både frem og tilbake...

Det er bare fordi alle Tesla service sentrene er fulle det ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Leif1

Vi må jo bidra til å holde bilmekanikerne sysselsatt. Det er visst ikke problemer med andre bilmerker, så de risikerer jo å bli arbeidsledige snart.
Konvertitt fra S til X

stianrod

P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Brede

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/rundt-1100-tesla-model-s-rammet-av-motorproblemet/a/23342296/

"1100 biler rammet" sier Tesla, og da KUN Performance.

"1% har opplevd forstadier for utslitt kobling". Altså 11 stykker.........................

::)

Dennis

Begynner jo å virke som en klovne bedrift hele greia. For det der er vel bare jug skal man tro hva man ser her inne.

Amoss

Sitat fra: Brede på mandag 24. november 2014, klokken 16:12
"1100 biler rammet" sier Tesla, og da KUN Performance.

"1% har opplevd forstadier for utslitt kobling". Altså 11 stykker.........................

Vel, tror vi skal ta litt høyde for at journalisten har missforstått litt, samt at Tesla kan ha utrykket seg upresist.

- Om Tesla egentlig sa at det hovedsakelig dreier seg om Performance modellen, så stemmer det med statistikk TOCN og forum har samlet inn. At journalisten har "forenklet" det til at det bare gjelder Performance ligger helt i tråd med det man normalt ser av journalistisk håndarbeide i dag.
- Sist jeg så noe fra Tesla sa de at de ikke var helt sikre på hvor mange det galdt, men antydet rundt 1100 i Norge. Kan virke som om journalisten har hoppet bukk over detaljer om usikkerheten her. Kan dog også skyldes missforståelser/forenklinger innen Tesla, og at den personen VG snakket med har forenklet hva som har blitt formidlet fra ledelsen. Ikke første gang det har skjedd...
Hva er den 1% av?  Av Performance i Norge? Av Performance verden rundt? Av Model S i Norge eller av Model S totalt?
Selv ikke VG påsto at det var 1% av de 1100, selv om det er lett å trekke den konklusjonen siden tallene sto oppgitt etter hverandre.

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Muffinman

Har hatt fingrene på et par S85 i løpet av året med 2-5k på telleren. Begge hadde svært markant klunk...

GOS

Sitat fra: Muffinman på mandag 24. november 2014, klokken 16:34
Har hatt fingrene på et par S85 i løpet av året med 2-5k på telleren. Begge hadde svært markant klunk...

Og jeg med S85 fikk det ved 3300 km. Ble levert 25.06
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Doro

S85 med slark og klunk etter 7000km, levert juni 2014.

Muffinman

Det er med andre ord mye som tyder på at problemet er svært mye mer omfattende enn Tesla går ut med i media. Jeg tipper at alle biler som er produsert fram til i høst har feilen. Den har kanskje ikke manifestert seg på alle enda, eller så har eieren ikke merket den seg. Men man kan jo ane kontorene av noe som er stort nok til å anspore til pessimisme.

Kallagtunet

Vår hus detailer i Stavanger (Jimpec) er sikkert en av de som i Norge som har kjørt flest Tesla og han har vel rapportert at nesten alle av de han har kjørt har problemet eller ett begynnende problem.

Dvs jeg tror dette rammer de fleste, men alle er nok ikke like vare mhp å kjenne/høre symptomene.

Også_Øyvind_H

Jeg har S85 fra nov-11 - kun kjørt 13' - og merker ingenting. Begynner jo å lure på om jeg er helt ufølsom.

Og jeg som trodde jeg var en lydpirk.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Olatho

Vår S85 fra august 14, med snart 3500 km er smooth as silk.
Men det kan jo endre seg etter hvert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA