Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

darthy001

@satheesh.net hehe jojo, men tenkte vel mer på at avstand/tidsforbruk til Drammen uansett blir vesentlig høyere selv med hyppige togavganger etc :)


satheesh.net

Sitat fra: darthy001 på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 09:45
@satheesh.net hehe jojo, men tenkte vel mer på at avstand/tidsforbruk til Drammen uansett blir vesentlig høyere selv med hyppige togavganger etc :)

Joda, jeg tok den. ;)

(Jeg har bare skikkelig dårlig humor hver gang jeg må stå opp tidlig og sitter ved gate'n på Gardermoen for å ta flyet en eller annen plass - må få tiden til å gå vettu' ...)  :P

fonberg

18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

NegativeElectrode

Sitat fra: fonberg på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 14:07

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/bil-og-trafikk/elbil-kan-brukes-paa-de-fleste-bilreiser/a/23319990/

Hyggelig å se bilde av en TMS i en artikkel med positiv vinkling på elbil.

Men ærlig talt (under bildet):
Her er det en Tesla-fører som dominerer kollektivfeltet utenfor Oslo
Man dominerer kollektivfeltet altså. Jeg vet ikke hva slags leker journalister driver med på fritiden men bruke slike formuleringer om biler i kollektivfelter finner jeg, hmm, eksentrisk ;)
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019 (solgt)
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Philippo10

Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Lokführer

Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

NegativeElectrode

Tesla "flopper" i Sverige, dvs det er normal journalistisk jargon for manglende miljøpolitikk i nabolandet
http://www.dn.no/privat/dnBil/2014/10/22/0611/tesla-flopper-i-sverige
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019 (solgt)
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Krantz

Tesla hadde nok floppet i Norge også om bilavgiftene hadde vært som i Sverige.

Sammenligning med priser i SEK uten ekstrautstyr (alle med 4wd):

Tesla S85D 387hk - 781.650,-

Mercedes E-klasse stv V8 408hk - 695.900,-
BMW 5 535i stv 306hk - 544.400,-
5 550i Sedan 449hk - 705.500,-
5 GT 550i 449hk - 761.000,-
X5 50i 449hk - 784.700,-
X6 50i 449hk - 829.000,-

Espen Hugaas Andersen

Fortsatt forklarer ikke dette alt. S85D vil fortsatt være billigere enn disse bilene (med unntak av 535i ved lav kjørelengde) når man tar med drivstoffbesparelsen.

Det handler nok mye om at Model S er veldig kjent i Norge, men ganske ukjent i Sverige. Men sakte men sikkert lærer flere og flere om Model S, det kommer flere og flere superladere og Tesla øker tilbudet av biler og utstyr.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Lokführer

Hadde svenskene hatt samme incentiver som Norge, så hadde det vært utrolig negativt for sin egen industri.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Amoss

Sitat fra: Lokführer på onsdag 22. oktober 2014, klokken 09:13
Hadde svenskene hatt samme incentiver som Norge, så hadde det vært utrolig negativt for sin egen industri.

Hadde svenskene hatt samme incentiver som Norge hadde nok Volvo vært nødt til å legge seg mer i selene for å lage noen gode elbiler, og det hadde vært godt nytt for NEVS.
Model S 85D

krister461

Sitat fra: NegativeElectrode på onsdag 22. oktober 2014, klokken 07:30
Tesla "flopper" i Sverige, dvs det er normal journalistisk jargon for manglende miljøpolitikk i nabolandet
http://www.dn.no/privat/dnBil/2014/10/22/0611/tesla-flopper-i-sverige
Tja, om det å selge flest av samtlige premiumbiler er å floppe så:
http://teslaclubsweden.se/tesla-model-s-mest-salda-premiumbilen-i-sverige/

Stig O

Var et innslag på TV nyhetene i går om panikk salg og fallet i bruktbilprisene på Tesla. De burde kanskje sett litt på prisfallet blant premiumbiler i samme prisklasse etter ett år her også. At den tabloide interessen for Tesla er stor på godt og vondt er i hvert fall sikkert.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Øyvind.h

Sitat fra: krister461 på onsdag 22. oktober 2014, klokken 11:06
Sitat fra: NegativeElectrode på onsdag 22. oktober 2014, klokken 07:30
Tesla "flopper" i Sverige, dvs det er normal journalistisk jargon for manglende miljøpolitikk i nabolandet
http://www.dn.no/privat/dnBil/2014/10/22/0611/tesla-flopper-i-sverige
Tja, om det å selge flest av samtlige premiumbiler er å floppe så:
http://teslaclubsweden.se/tesla-model-s-mest-salda-premiumbilen-i-sverige/

+1
Hvor mange Model S forventet egentlig DN at skulle selges årlig i Sverige? For de så vel ikke på Norge som en presis indikator for salg i andre land? Model S er egentlig en svinedyr, råsprek toppmodell og er svært ulik alle andre biler i sin klasse. Har du kjørt Model S er terskelen høy for å gå tilbake til fossil. Det betyr derimot ikke at det teknologiske skiftet vil gå raskt.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA