Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

krister461

Sitat fra: Car-El på mandag 13. oktober 2014, klokken 12:34
???  Ka du mene?  Pristillegget er 25100kr uansett hvilken TMS og det er det dem skrev. Ikke ka bilen kostet.
Pristillegget er ikke(!) 25100 på P85!

OleJA

Sitat fra: Car-El på mandag 13. oktober 2014, klokken 12:34
Sitat fra: krister461 på mandag 13. oktober 2014, klokken 07:31
Mye rart som havner i slike artikler. I en "faktaboks" om P85D så står det at pristillegget for 4x4 er kr 25100. Men det er jo mye mer for P85D...

???  Ka du mene?  Pristillegget er 25100kr uansett hvilken TMS og det er det dem skrev. Ikke ka bilen kostet.

Niks, tillegget fra P85 til P85D er kr 92.000,-. I tillegg er det obligatorisk med Tech pakke, luft og 21', totalt nesten 170.000,-
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Car-El

JA! No ser æ det. På P er det 92lakener ekstra for å få en D!  Kan hende at æ ikke har interesse for P-biler, men S-biler. Derfor tok jeg en litt for rask slutning at alle bilene var likt priset.

Min feil. Æ skal se om æ klare å få til flere.   :D
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

hkaspenberg

Hvis en finleser litt så ser man at det er humoristisk ment. Lurer på hvem som står bak...  ;D
http://anti-tesla.no/
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

cairnz

Sitat fra: hkaspenberg på mandag 13. oktober 2014, klokken 13:21
Hvis en finleser litt så ser man at det er humoristisk ment. Lurer på hvem som står bak...  ;D
http://anti-tesla.no/

du får ringe og spørre, kanskje du får svar:
Fredrik Grevstad – 959 08 373
Håvarsvegen 47 A, 5208 Os


Domain Information

NORID Handle...............: ANT1219D-NORID
Domain Name................: anti-tesla.no
Domain Holder Handle.......: GW36O-NORID
Registrar Handle...........: REG42-NORID
Legal-c Handle.............: FG1522P-NORID
Tech-c Handle..............: DH38R-NORID
Name Server Handle.........: NSHY11H-NORID
Name Server Handle.........: NSHY46H-NORID
Name Server Handle.........: NSHY81H-NORID

Additional information:
Created:         2014-10-10
Last updated:    2014-10-12

NORID Handle...............: GW36O-NORID
Type.......................: organization
Name.......................: GREVSTAD WEBSOLUTIONS
Id Type....................: organization_number
Id Number..................: 985880662
Registrar Handle...........: REG42-NORID
Post Address...............: Postboks 3 Industriveien
Postal Code................: NO-5206
Postal Area................: OS
Country....................: NO
Phone Number...............: +47 95 90 83 73
Email Address..............: firma@unlock.no

Additional information:
Created:         2010-10-01
Last updated:    2011-12-20

Elbilist


Leif1

Orkelborg er ute og kommenterer under eget navn i dag ser jeg.
Observerer at han er ute etter Kirkebø for tiden. Om han hadde vært like flink til å selge biler som han er til å gulpe opp edder og galle på nett ville han vært en rik mann.
Konvertitt fra S til X

snurrehue

Sitat fra: cairnz på mandag 13. oktober 2014, klokken 13:31
du får ringe og spørre, kanskje du får svar:
Fredrik Grevstad – 959 08 373
Håvarsvegen 47 A, 5208 Os

Og tar jeg ikke helt feil så har han en Tesla selv.

cairnz

Det fins adskillig enklere folk å gå etter enn jkirkebo.. han skal ha lykke til med å sette den mannen fast.
Elbilist

Leif1

Haha. Sette fast? Nei det anser jeg som uaktuelt, men å kjøre ufortrødent videre med sure oppstøt klarer han fint.
Må berømme Kirkebø for en ubegrenset tålmodighet med sånne noksagter.
Konvertitt fra S til X

Car-El

Sitat fra: Leif1 på mandag 13. oktober 2014, klokken 18:03
Orkelborg er ute og kommenterer under eget navn i dag ser jeg.
Observerer at han er ute etter Kirkebø for tiden. Om han hadde vært like flink til å selge biler som han er til å gulpe opp edder og galle på nett ville han vært en rik mann.

Sitat fra: cairnz på mandag 13. oktober 2014, klokken 18:04
Det fins adskillig enklere folk å gå etter enn jkirkebo.. han skal ha lykke til med å sette den mannen fast.

Sitat fra: Leif1 på mandag 13. oktober 2014, klokken 18:09
Haha. Sette fast? Nei det anser jeg som uaktuelt, men å kjøre ufortrødent videre med sure oppstøt klarer han fint.
Må berømme Kirkebø for en ubegrenset tålmodighet med sånne noksagter.


Å hold kjæft! Fortæll! 

Æ treng nokka å flire av....

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

VigdisA

Følg linken til vg over, så ser du @car-el. Ser noen kjente navn i kommentarfeltet der..
Vær litt greie med disse som dumper inn uforvarende i diskusjonen med O - var et par som svarte kanskje litt *for* frekt tilbake kanskje.. Det var ikke alle på "neisiden" jeg oppfattet som negative, heller mer undrende - og de kan jo gjerne få noen tall å tygge på. Vi trenger ikke flere elbilhatere..
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

VigdisA

Hvor mye CO2 trenger man for å produsere en golf forresten? Noen sett noen tall på det?
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

sn0le

Vestforsk antyder 4,5 tonn Co2-ekvivalenter for en Golf A4 med 75Hk (55kW).
I samme rapporten ser man at større biler fort kan komme opp i 9-10 tonn Co2-ekvivalenter.
Å sammenligne en Golf med en Model S er litt skjevt, burde minst sammenligne Model S med f.eks Ford Mondeo eller Ford S-Max.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

19quiz76

Mener tallet man opererer med for en fossilbil av Teslas størrelse (eks. MB S-klasse) er 7,5 tonn, og at Tesla har ca dobbelt avtrykk. Altså 15 tonn i minus ved 0 km. Deretter er det bare å bruke tall fra carma.org for å finne medgått CO2 pr kWh strømforbruk i aktuell region (regn med ~10-20% overførings- og ladetap avhengig av hvor strømmen kommer fra).
Tilsvarende på fossil;
Vanskelig å si spesifikt ettersom drivstoffprodusentene ikke er pliktige å oppgi varedeklarasjon (av uforståelige grunner), men utregninger jeg har sett omforenes rundt 1,5kWh pr liter drivstoff i tillegg til CO2 som slippes ut av eksosrøret.
Go Excel ;)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA