Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Brede

Jeg printer ut den artikkelen, blir moro å le av den om ti år.  ;D

cyber

Sitat fra: strommen på mandag 15. september 2014, klokken 17:19
Sitat fra: Jejl på mandag 15. september 2014, klokken 15:00
http://www.hegnar.no/motor/artikkel517885.ece Samme artikkel som i nettavisen.

Som jeg ser det så kommer det motsatte til å hende. Hvis Tesla får et såpass vanvittig verditap noe som vil si vi vil se en Tesla ned i 300 000 klassen. Da spør jeg spørsmålet .....   Hva tror dere vil skje med fossilbiler i den prisklassen når man plutselig får en 2014, 450 hesters Aston Martin Vantage lookalike til den prisen? Katastrofe. Bilbransjen kommer til å bli snudd opp ned. Hvis elbiler får et stort verditap så vil det være tilsvarende for fossilbilene. Elbilene er rett og slett bedre og folk vil kjøpe de i stedet.

Min konklusjon er at Tesla ikke kommer til å tape seg mye, jeg tipper veldig veldig lite kontra fossilbilene.

Når du nå konstaterer at din frykt for at Tesla på sikt vil ha et stort verditap er ubegrunnet -
løp og kjøp  :D

Rio

Sitat fra: SKH på mandag 15. september 2014, klokken 16:16
At ikke journalistene enda har lært å "follow the money" er for meg ubegripelig.

Kan Hr. Rustads skepsis til elbiler ha noe å gjøre med at han tilsynelatende er tungt involvert i div. offshore selskaper:

http://www.proff.no/rolle/riulf-karsten-rustad/oslo/394090/

Tja.....hvem vet...?

Hvis det er tungt nok, og det ikke står i artikkelen, så bør neste stopp være PFU!

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Birger

Sitat fra: Sven-Erik på mandag 15. september 2014, klokken 18:21
Sitat fra: strommen på mandag 15. september 2014, klokken 17:19
Min konklusjon er at Tesla ikke kommer til å tape seg mye, jeg tipper veldig veldig lite kontra fossilbilene.
Folk må slutte å referere til fossilbiler, spesielt i avisdiskusjoner.

Mye bedre å bruke: eksosbiler.

Eksosbiler, den likte jeg !  ;D
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Pompel

Denne artikkelen, samt mange andre, minner meg stadig på artikkelen om at Internett er en flopp ;)
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

OddB

Sitat fra: Rio på mandag 15. september 2014, klokken 18:38
Sitat fra: SKH på mandag 15. september 2014, klokken 16:16
At ikke journalistene enda har lært å "follow the money" er for meg ubegripelig.

Kan Hr. Rustads skepsis til elbiler ha noe å gjøre med at han tilsynelatende er tungt involvert i div. offshore selskaper:

http://www.proff.no/rolle/riulf-karsten-rustad/oslo/394090/

Tja.....hvem vet...?

Hvis det er tungt nok, og det ikke står i artikkelen, så bør neste stopp være PFU!
Ja det bør det !
Det står at han er investor, og da burde det også ha stått hva han er involvert i. Dette gjøres konsekvent i andre land. Dette burde Hegnar vite.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Råde

Sitat fra: Pompel på mandag 15. september 2014, klokken 22:15
Denne artikkelen, samt mange andre, minner meg stadig på artikkelen om at Internett er en flopp ;)

Der ble jeg satt ordentlig på plass :)

Lurer på hva han var selvstendig næringsdrivende i (var fordi han må jo være i hvert fall 200 år gammel nå..)
e-Golf | X75D

HKS

Dobbeltside med Tesla og elbilmobbing i dagens Aftenposten på papir (så ikke saken på nettet).

"Kollektivpendlere taper stort mot Tesla-folket"

Tesla-eiere subsidierer vist med 40.000 - 100.000 i året, mens kollektivreisende sponses med rund 6.000.
Tesla Model S 90D

Øyvind.h

Sitat fra: HKS på tirsdag 16. september 2014, klokken 07:58
Dobbeltside med Tesla og elbilmobbing i dagens Aftenposten på papir (så ikke saken på nettet).

"Kollektivpendlere taper stort mot Tesla-folket"

Tesla-eiere subsidierer vist med 40.000 - 100.000 i året, mens kollektivreisende sponses med rund 6.000.
Er artikkelen skrevet av Bentzrød? Kan det være denne bestillingsblekka de forsøkte å finne Tesla-eiere til for en uke siden? De søkte da aktivt på Face etter Tesla-eiere i Oslo vest som pendlet til sentrum.

Nesten så jeg lurer på om jeg må parkere sykkelen og begynne å kjøre bil, for det kan jeg visst tjene grådig bra på :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

NegativeElectrode

#2544
Sitat fra: HKS på tirsdag 16. september 2014, klokken 07:58
Dobbeltside med Tesla og elbilmobbing i dagens Aftenposten på papir (så ikke saken på nettet).

"Kollektivpendlere taper stort mot Tesla-folket"

Tesla-eiere subsidierer vist med 40.000 - 100.000 i året, mens kollektivreisende sponses med rund 6.000.

Med "faktaboks på siden" som har fengende overskrifter som "Tesla-fordeler". Samme artikkel i Nettavisen også., altså koordinert på et vis. Er journalister så sneversynte at de ikke ser forskjell på en Leaf og en Tesla? Rekkevidde, bagasjeplass og komfort er jo helt forskjellig. De dekker ulike bruksområder, samt at Tesla nok appelerer til bilinteressererte, men også til vanlige familier på tross av sine mer ekstreme egenskaper.

Regnestykket er forøvrig vås fra ende til annen. I det ene øyebklikket er Tesla vanvittig dyr og kommer til å tape seg i verdi, i neste øyebklikk tjener man penger på å kjøre i kollektivfeltet med denne bilen. Kjører man en billig elbil kan man vel da si opp jobben og kjøre rundt i kollektivfeltet eller?
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Oreo

Samkjørt med DN også?
http://www.dn.no/nyheter/politikkSamfunn/2014/09/16/0528/forsker--elbiler-m-subsidieres-annerledes
Virker som de går til angrep mot Tesla. Store elbiler er fy å subsidiere, mens små (søte/stygge) er OK.
Forsåvidt har han et poeng i at en engangssum i subsidier ikke trenger å være så dumt. Men vet ikke helt om jeg er enig i det da. I Frankrike førte det jo bare til at mange Leaf'er ble solgt med subsidie og så eksportert til Norge.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

kjølholdt

jeg konstaterer nok en gang at en del journalister faller inn i kategorien nyttige idioter...........
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

emagic

Det er vel ikke noe å lure på engang om det er noen av de såkalte "kommunikasjonsbyråene" som har endel oppdrag om dagen.

Til og med gode gamle Esso kjører TV reklame for å fortelle hvor ren bensinen deres er :-)

Det er vel på tide å minne om dokumentarfilmene



Og konkludere med at når noe kommer VELDIG frem i media så er det ikke uten grunn...

emagic

NegativeElectrode

Tesla (hmm ikke andre elbiler?) får forkjørsrett i kolonnekjøring om vinteren

http://www.dn.no/privat/dnBil/2014/09/16/0941/tesla-kan-f-frsterett-nr-kulda-setter-inn
Alt skal visst vinkles via Tesla om dagen, gjerne med negativt fortegn. AntiTesla-offensiven begynner å bli veldig barnslig.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Mobsan

Samkjør med Ants app

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA