Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

mrjalle


i_expect

Sitat fra: mrjalle på tirsdag 12. august 2014, klokken 21:16
http://www.dn.no/privat/dnBil/2014/08/12/1944/Elbil/mener-tesla-har-flere-problemer

Mener Tesla har flere problemer
Amerikansk forbrukertest sår tvil om topprangering.

Da er det bare å forberede seg på å bli pepret med kommentarer om: "hva var det jeg sa". Hjelper vel lite at jeg sier at jeg ikke har hatt noe særlig trøbbel egentlig. Byttet 12v som veldig mange andre tidlige leveringer. Men så har jo jeg bare kjørt 20 000 da og CR har kjørt over 30 000  ;)
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

satheesh.net

Fire av fem kjøretøy i kollektivfeltet er elbiler
http://www.dagbladet.no/2014/08/13/tema/fornybar_energi/miljovern/samferdsel/bil/34757316/

"Mer enn fire av fem kjøretøy i kollektivfeltet på E18 vest for Oslo i morgenrushet er elbiler, ifølge en ny oversikt."

En artig observasjon: Registreringsnummer på elbilene er fjernet, men ikke på de andre. ???

B_Tesla

Ifølge artikkelen er det jo da god plass i feltet. Gitt uniform distribusjon har vi jo da 13 biler (el+taxi+buss) i minuttet. Da har man en bil pr 5. sekund. Er det 60 sone gir det en bil pr 83 meter i rush trafikk, mens det gir 110 meter dersom det er 80. Det er jo ingen ting i rush trafikk. Ser ganske lyst ut da.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: B_Tesla på onsdag 13. august 2014, klokken 13:47
Ifølge artikkelen er det jo da god plass i feltet. Gitt uniform distribusjon har vi jo da 13 biler (el+taxi+buss) i minuttet. Da har man en bil pr 5. sekund. Er det 60 sone gir det en bil pr 83 meter i rush trafikk, mens det gir 110 meter dersom det er 80. Det er jo ingen ting i rush trafikk. Ser ganske lyst ut da.
Vel, hva om trafikken beveger seg i 1 km/t? Da har du en bil hver 1,3 meter!
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

B_Tesla

Det forutsetter da flyt. Ellers er jo throughput så lav at å måle antall kjøretøy blir meningsløst. Poenget er bare at det fort vekk er 70-100 meter mellom hver bil, som er rimelig god plass.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

MGI

Sitat fra: B_Tesla på onsdag 13. august 2014, klokken 14:08
Det forutsetter da flyt. Ellers er jo throughput så lav at å måle antall kjøretøy blir meningsløst. Poenget er bare at det fort vekk er 70-100 meter mellom hver bil, som er rimelig god plass.

Rimelig og rimelig. Det går fort opp i 80 mellom påkjøringene på E18. Da er 70 meter det jeg mener er akkurat tilstrekkelig avstand for å være ansvarlig kjøring.

Jeg kommer ikke til å gå inn i depresjon den dagen jeg ikke har lov til å kjøre i kollektivfeltet lenger.  :P
Hva er verst: en elbileier som rakker ned på "fossilbilen", eller en "fossilbileier" som rakker ned på elbilen? Er flere på Elbilforum som har behov for å reflektere litt rundt denne signaturen ...

jkirkebo

Sitat fra: B_Tesla på onsdag 13. august 2014, klokken 13:47
Ifølge artikkelen er det jo da god plass i feltet. Gitt uniform distribusjon har vi jo da 13 biler (el+taxi+buss) i minuttet. Da har man en bil pr 5. sekund. Er det 60 sone gir det en bil pr 83 meter i rush trafikk, mens det gir 110 meter dersom det er 80. Det er jo ingen ting i rush trafikk. Ser ganske lyst ut da.

Det synes jeg ikke. Det er en bil/buss pr. 4,6 sekund. Gitt at man bør holde 3 sekunders avstand i normal fart viser det at feltet snar går i metning. Om et års tid har antall elbiler på veiene økt ca. 50% og da er vi ganske nøyaktig der. Så jeg tror restriksjonene kommer i løpet av neste år en gang på denne strekningen. En grei start kan være å la elbiler med 2 eller flere personer i kjøre der.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

19quiz76

Trist at elbil i kollektivfeltet blir syndebukk for dårlig trafikkflyt, denne ene strekningen har langt større utfordringer enn noen få biler i bussfila. Den andre, relativt korte, strekningen hvor dette er et problem - Mosseveien - har andre utfordringer. Der kan jeg være enig i at elbilen bidrar til dårligere flyt ettersom alle skal flettes ut og inn av hovedfeltet.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

OleJA

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 13. august 2014, klokken 13:12
Fire av fem kjøretøy i kollektivfeltet er elbiler
http://www.dagbladet.no/2014/08/13/tema/fornybar_energi/miljovern/samferdsel/bil/34757316/

"Mer enn fire av fem kjøretøy i kollektivfeltet på E18 vest for Oslo i morgenrushet er elbiler, ifølge en ny oversikt."

En artig observasjon: Registreringsnummer på elbilene er fjernet, men ikke på de andre. ???
Ikke helt uventet så trekkes også Tesla frem i bildeteksten: "Tesla el-biler i kø i bussfeltet ...". Det er bilde av en TMS, to Leaf og en e-Up(?)
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

jazzwheel

Så motorsykler er ikke kjøretøy siden de ikke har registrert noen på de to timene?

Syns jeg ser 3 stk bare i det bildet.

mecanica vergara

1350 biler mindre i de mest trafikkerte felten må da være gull.

Også hadde jeg satt pris på om de kunne brukt et bilde som viste Tesla el-biler i kø. Men det har kanskje sneket seg inn et Tesla ord i teksten, eller så er det ikke så lett å se forskjell på en Tesla og en Nissan for alle.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

hkaspenberg

I ettermiddag hadde Østlandssendingen et intervju med en forsker i Vegdirektoratet som akkurat har foretatt tellinger på E18 inngående, både Drammensveien og Mosseveien,. Selv om det har vært en vekst på 800% siden 2009 "er det for tidlig å konkludere med at det er noe problem", sa han. Samtidig påpekte han ganske tydelig at de som har uttalt at dette er et stort problem "for stå for deres egne uttalelser". Vel, vi får se hvordan den konfliktsøkende pressen takler disse nye opplysningene.

// Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)


Tai

Kan de ikke bare kaste el biler ut av kollektivfeltet så får vi slutt på disse evindelige artiklene fra media.

Det er jo kun inn til Oslo det er et problem og jeg tviler på at så forferdelig mange elbil eiere vil synes det er verdens undergang.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA