Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Pompel

Enten det eller så er det andre elementer enn selve bestillingstiden som er i bildet.

Estimert levering på teslamotors.com nå er 4-5 måneder. Selv har jeg ~2 måneder ventetid igjen
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

satheesh.net

Litt på kanten, men:

Endelig en Tesla du har råd til
http://www.dinside.no/929812/endelig-en-tesla-du-har-raad-til

"Din egen teslaspole lager gnister og musikk, og lærer deg om elektronikk."
::)

Tønsberg

#2222
Nå har Tesla løst sitt største Kina-problem
http://e24.no/bil/naa-har-tesla-loest-sitt-stoerste-kina-problem/23268465

- Mr. Zhan har blitt enig med de kinesiske myndighetene om å kansellere varemerkene han har registrert eller søkt om, uten kostnader for Tesla, melder Tesla til Business Insider.

Saken skal ha blitt løst «fullstendig og i all vennskapelighet.»
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019


DaX

#2224
Frykter at Regjeringen øker avgiftene for elbiler
Saken hadde en Model S som utgangspunkt så derfor postet jeg her istedenfor i elbil+samfunnet.

"Fra elbil til hybrid?
Stortingsrepresentant Hans Andreas Limi, som representerer Frp i finanskomiteen, åpner for å gjøre endringer i avgiftssystemet for lavutslippsbiler nå.

- Jeg håper det er mulig å balansere dette i retning av å premiere de som kjøper hybridbiler mer enn i dag. Elbiler er i hovedsak et byfenomen, mens hybridbiler som kan kjøre både på strøm og bensin er mer aktuelle for bruk i hele landet, sier Limi."

Vet sannelig ikke om jeg skal le eller grine...huff :o
Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

sigurdi

Dersom Toyota får frem sin propaganda til regjeringen blir jeg svært skuffet.
(Får se hvam i regjeringen som pluttselig får hybrid som firma/privatbil.)

Er det ikke mindre utslipp i byene regjeringen ønsker?
Er det ikke pendlerene som står for svært mye av kjøringen og forurensingen i Norge?
Hybrider blir allerede premiert med lavere CO2 avgifter, noe som vil øke om ny norm for forbruk kommer igjenom i EU.

Hybrider er kun minimalt mindre forurensende på langkjøring en tilsvarende bensinbil.
(Tjener litt på regen)

Fremme elbilen, slik at utviklingen går videre og det faktisk kommer flere alternativer på langkjøring en det som er pr i dag.

Dersom hybrider får mindre avgifter og elbilen øker, så har bilbransjen vunnet frem ennå en gang og kan selge sine bilder som de alltid har gjort og slipper å utvikle noe nytt og mer fretidsrettet.

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Amoss

Sitat fra: sigurdi på søndag 10. august 2014, klokken 01:39
Dersom Toyota får frem sin propaganda til regjeringen blir jeg svært skuffet.

Problemet er at de ikke får gjennomslag i stortinget. Regjeringen har ikke flertall, og må støtte seg på Venstre og KrF. Joda, de kan nok sikkert være med å gi også hybridene noen flere fordeler, men tror de vil sette seg "litt" på bakbeina dersom klimaforliket forlates.

Det som kan skje er at ikke alle godene er en integrert del av forliket, og kan strykes uten å bryte forliket. Kollektivfelt og gratis parkering er nevnt "med mer...". Det jeg frykter mest er at bomfritaket blir tatt bort :(
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Lille Lance

Sitat fra: DaX på søndag 10. august 2014, klokken 00:36
Frykter at Regjeringen øker avgiftene for elbiler
Saken hadde en Model S som utgangspunkt så derfor postet jeg her istedenfor i elbil+samfunnet.

"Fra elbil til hybrid?
Stortingsrepresentant Hans Andreas Limi, som representerer Frp i finanskomiteen, åpner for å gjøre endringer i avgiftssystemet for lavutslippsbiler nå.

- Jeg håper det er mulig å balansere dette i retning av å premiere de som kjøper hybridbiler mer enn i dag. Elbiler er i hovedsak et byfenomen, mens hybridbiler som kan kjøre både på strøm og bensin er mer aktuelle for bruk i hele landet, sier Limi."

Vet sannelig ikke om jeg skal le eller grine...huff :o

Noen som har tid til å ta med Stortingsrepresentant Hans Andreas Limi på en kjøretur slik at han begynner å skjønne hva slags bil Tesla egentlig er?  "byfenomen" ... ha-ha ... TULLEBUKK!!!
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018


Cobos

Er det bare meg som ser det veldig ironiske i at Frp skrøt veldig når de reduserte statens inntekter fra formuesskatten med flerfoldige milliarder, men gråter sine stille tårer over alle avgiftene staten taper fra elbilene. Med andre ord er nå "bilpartiet" Frp igang med å ØKE bilavgiftene. Dette må jo virkelig være en hjertesak for velgerne deres...

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Muffinman

Sitat– Ut fra signalene som er kommet fra regjeringen, vil det ikke overraske oss om avgiftsfordelene for elbiler blir kuttet allerede i statsbudsjettet for 2015.
Hvilke signaler? De signalene jeg har sett går på at man har gått helt vekk fra 50.000 taket og nå ser mot 2017 som første tidspunkt for revidering av elbilpolitikken.

Jeg oppfatter så langt denne artikkelen som en enkeltpersons ukvalifiserte synsing.

SIS

Sitat fra: Muffinman på søndag 10. august 2014, klokken 12:07
Sitat– Ut fra signalene som er kommet fra regjeringen, vil det ikke overraske oss om avgiftsfordelene for elbiler blir kuttet allerede i statsbudsjettet for 2015.
Hvilke signaler? De signalene jeg har sett går på at man har gått helt vekk fra 50.000 taket og nå ser mot 2017 som første tidspunkt for revidering av elbilpolitikken.

Jeg oppfatter så langt denne artikkelen som en enkeltpersons ukvalifiserte synsing.

Enig. Ut ifra målene som er satt for co2 utslipp vil regjeringen møte seg selv i døra så til de grader, hvis incentivene endres nå. Vil nok ikke skje noe før tidligst 2017.

Amoss

Sitat fra: Muffinman på søndag 10. august 2014, klokken 12:07
Hvilke signaler? De signalene jeg har sett går på at man har gått helt vekk fra 50.000 taket og nå ser mot 2017 som første tidspunkt for revidering av elbilpolitikken.

- Signaler som at samferdselsministeren har vært svært ullen når han har fått spørsmål ang. elbil fordelene. Rett nok har han sagt at de står ved klimaforliket, men med ett kropspråk som røper at dette er ikke noe han liker.
- Flere i fra regjeringspartiene har uttalt seg skeptisk til elbilfordelene. Også blant profilerte personer med antatte forbindelser inn mot disse. F.eks. vil det være svært blåøyd å ikke tro at Spetalen/Hegnar ikke har noen innflytelse på hvordan mange innen FrP/Høyre ser på tingene. Ja, Spetalen tapte den offentlige debatten, men da hadde den gått lenge "under radaren", og har helt sikkert forsatt der etterpå uten skikkelige motargumenter.
- Regjeringen har gått offentlig ut og "klaget" over hvor mange avgiftskroner de taper på elbilfordelene.
- Regjeringen har bedt EU vurdere om klimaforliket er lovlig etter EU rett (noe som kan gi dem en god unnskyldning for å bryte forliket).
- Regjeringen har gått offentlig ut og sagt at de i årets statsbudsjett skal gå igjennom ALLE bilavgiftene og vurdere dem på nytt, og evnt. legge om hele avgiftssystemet. Dette også trukket fram ifm snakk om elbiler og deres særfordeler.

Jo, har ikke manglet på signaler... Men som sagt satser jeg på at mindretallsregjeringen ikke kan rokke ved forliket før i 2017.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Råde

Noe er i støpeskjeen, det er helt klart. Amoss sin analyse er plausibel.

Samme historie om NAFs bekymring har E24 også i dag:
http://e24.no/bil/naf-frykter-at-regjeringen-vil-oeke-elbil-avgiftene/23271037

Det er tydelig at NAF har truffet godt med en pressemelding for å prøve å fange folkeopinionen. Bra. En strategi for elbilforeningen også?
e-Golf | X75D

Råde

Sitat fra: Cobos på søndag 10. august 2014, klokken 11:28
Er det bare meg som ser det veldig ironiske i at Frp skrøt veldig når de reduserte statens inntekter fra formuesskatten med flerfoldige milliarder, men gråter sine stille tårer over alle avgiftene staten taper fra elbilene. Med andre ord er nå "bilpartiet" Frp igang med å ØKE bilavgiftene. Dette må jo virkelig være en hjertesak for velgerne deres...

Cobos
Plutselig må man tenke litt langsiktig, har FrP funnet ut. Plutselig må man være ansvarlige og sikre fellesskapet inntekter. Ikke lett det. Øk gjerne avgifter på fossilt, behold fritak på el og gi litt til hybrid også. Så blir alle unntatt oljeselskapene fornøyde...
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA