Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

B_Tesla

Levere er godt alternaltiv å velge der ja.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

sindrej

http://www.dn.no/privat/dnBil/2014/07/15/1302/okonomi-viktigere-enn-miljo-for-elbilkjopere

Er vel da uttrykkelig bevist at elbilpolitikken faktisk virker.  Dersom det ikke var økonomisk gunstig ville de fleste (~75%?) kjøpe fossilt i stedet.

D.O

Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

thilo

Sitat fra: D.O på tirsdag 15. juli 2014, klokken 23:52
http://mobil.helgeland-arbeiderblad.no/nyheter/article7478457.ece
Sitat fra: helgeland-arbeiderblad
Arne Digermul kjøpte sin Tesla i mars i år og lader fortrinnsvis hjemme fra en vanlig stikkontakt med en effekt på 3 kWh. «Full tank» krever 1015 timers lading. Superladerne har en effekt på 120 kWh, slik at ladetida blir betydelig redusert.

Jada  :) :)
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

Car-El

Sitat fra: thilo på onsdag 16. juli 2014, klokken 00:01
Sitat fra: D.O på tirsdag 15. juli 2014, klokken 23:52
http://mobil.helgeland-arbeiderblad.no/nyheter/article7478457.ece
Sitat fra: helgeland-arbeiderblad
Arne Digermul kjøpte sin Tesla i mars i år og lader fortrinnsvis hjemme fra en vanlig stikkontakt med en effekt på 3 kWh. «Full tank» krever 1015 timers lading. Superladerne har en effekt på 120 kWh, slik at ladetida blir betydelig redusert.

Jada  :) :)

Så så. Det e ikje være enn at det mangle en strek så det blir 10-15 timer. En kjapp skrive feil.
Og så det evinnelige forvirringen om kWh og kW/t.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Rio

Men hvis man skal lade en 85 kWt-tank med 3 kW, så tar det betydelig mer enn 10-15 timer.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Car-El

@Rio

kWh, ikke kWt. Det er forskjell mellom "h" og "t".

Og det går helt fint å lade en TMS som har 85kWh batterikapasitet i 10-15 timer, også med 3kW.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

stianrod

Sitat fra: D.O på tirsdag 15. juli 2014, klokken 23:52
http://mobil.helgeland-arbeiderblad.no/nyheter/article7478457.ece

Når plassene ikke brukes til lading, kan de disponeres til ordinær korttidsparkering

Denne setningen likte jeg ikke....
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

19quiz76

Sitat fra: Car-El på onsdag 16. juli 2014, klokken 01:02
@Rio

kWh, ikke kWt. Det er forskjell mellom "h" og "t".

Og det går helt fint å lade en TMS som har 85kWh batterikapasitet i 10-15 timer, også med 3kW.

Dette skjønte jeg ingenting av - hva er forskjellen på h og t utenom at det symboliserer ordet "timer" på hhv engelsk og norsk? Begge betegnelser brukes så vidt jeg vet omtrent like ofte.

Og det står da vitterlig i sitatet fra Helgeland Arbeiderblad at *full* tank tar 10-15 timer, noe som beviselig er feil gitt en ladehastighet på 3kW?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Asarin

Sitat fra: D.O på tirsdag 15. juli 2014, klokken 23:52
http://mobil.helgeland-arbeiderblad.no/nyheter/article7478457.ece

Som andre har påpekt allerede, det var en del skrivefeil i den artikkelen. Stusset også på:

SitatTesla planlegger nye stasjoner langs E6 i Nordland med fra 1822 mils mellomrom.

:)


Yay sommertid!
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Rio

Sitat fra: Car-El på onsdag 16. juli 2014, klokken 01:02
@Rio

kWh, ikke kWt. Det er forskjell mellom "h" og "t".

Og det går helt fint å lade en TMS som har 85kWh batterikapasitet i 10-15 timer, også med 3kW.

kWt (timer) brukes jo ofte på norsk, men enig i at kWh (hour) er det som bør brukes.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

async3phase

Litt off-topic, men allikvel..
Jeg synes at Wikipedia oppsummerer dette med kW, kWh, kWt, kW/h etc på en fin måte:

http://no.wikipedia.org/wiki/Kilowattime

Der leser vi at kWh og kWt er sidestilt av språkrådet, og betyr det samme.

Sammenblanding av kW, kWh og kW/h er tydligvis ikke uvanlig, sakset fra Wikipedia:

Effekt uttrykt i kilowatt (kW) blir ofte sammenblandet med energimengde uttrykt i kilowattimer (kWh) eller med enheten for endringshastighet for effekt uttrykt i kilowatt per time (kW/h) 

Uansett er kWh er SI-enheten, og bør benyttes for energi i vår sammenheng:

http://no.wikipedia.org/wiki/SI-systemet


satheesh.net

Teslas budsjettmodell har fått nytt navn
http://e24.no/bil/teslas-budsjettmodell-har-faatt-nytt-navn/23254363

"Etter trussel om søksmål fra Ford bytter Tesla navnet på sin kommende billigbil fra «Model E» til «Model III»."

Amoss

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 16. juli 2014, klokken 10:42
http://e24.no/bil/teslas-budsjettmodell-har-faatt-nytt-navn/23254363

Sitat- Nå blir den nye modellen hetende «Model III». Tre stolper skal representere den, slik at modellene vil hete «S III» og «X!» legger Musk til.
(min uthevning)

Her tror jeg de har missforstått, da jeg ikke klarer å lese dette ut i fra originalen de siteter i fra...  Litt merkelig også hvordan det i media kommer klart frem at den skal hete "Model III", mens Tesla selv skriver "Model 3".
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

krister461

Kan jo være det blir sideliggende stolper,  som  dagens E i logoen. ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA